آلاچاتی
راهنمای سفر آژانس مسافرتی راه خیال 29 فروردین ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

« آلاچاتی » ، بی شک یکی از جذابیت های مهم گردشگری ازمیر است .
استان ازمیر در غرب کشور ترکیه واقع شده است . منطقه ای زیبا که با داشتن مناظر طبیعی کم نظیر ، مقصد بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا است . 
آلاچاتی در 75 کیلومتری غرب شهر ازمیر واقع شده و از مناطق گردشگری بسیار نزدیک به  دریای اژه است . 
یکی از دلایل مهم جذب توریست در این شهر ، آب و هوای معتدل آن در بیشتر روزهای سال است . تابستان ها در آلاچاتی گرم و کم بارش تر از پاییز و زمستان است . نیمه دوم سال هوا بسیار خنک و معمولا حدود 17 درجه سانتی گراد است . 
در این شهر می توان خانه هایی با معماری سنتی ، کافه ها و حتی فروشگاه هایی را دید که با حفظ بافت سنتی و رنگارنگ خود ، یادآور معماری یونانی هستند . پیاده روی در کوچه های سنگ فرش شده آلاچاتی و هم زمان دیدن خانه های سنگی که اغلب دیوارهای آن ها با گل های رنگارنگ پوشیده شده ، می تواند برای هر کسی که به دنبال آرامش است ، بهترین انتخاب باشد . 
این که سبک معماری و حتی فرهنگی این منطقه نزدیکی فراوانی به فرهنگ یونان دارد ، سکونت چندین ساله مردم یونان ( تا سال 1923 ) در این شهر بوده است .
کمال پاشا خیابان اصلی شهر است . جایی که در آن آنتیک فروشی ها ، رستوران ها ، کافه ها و گالری های متنوع را می توان مشاهده کرد . یکی از جذابیت های این خیابان ، منع ورود وسایل نقلیه موتوری به داخل آن است . توریست ها با خیال آسوده می توانند در این خیابان قدم زده و از آرامش و زیبایی ها لذت ببرند !
آلاچاتی شهری با شب های بسیار پر هیجان و زنده است . تا پاسی از شب صدای موسیقی از سرتاسر شهر به گوش می رسد و این اتفاق می تواند خاطره بسیار خوش برای گردشگران به جا بگذارد !
تفریحات آبی از جذاب ترین جاذبه های این شهر است . آموزش های کوتاه مدت کایت و موج سواری در دریای اژه ، می تواند خاطره ای خوش از این شهر برای توریست ها به یادگار بگذارد.
یکی از جاذبه های دیدنی آلاچاتی ، آسیاب های بادی آن است که توسط یونانی های مهاجر و بر فراز تپه هایی نزدیک به هم واقع شده اند . در گذشته این آسیاب ها فعال بوده و از آن ها برای آرد کردن گندم مورد نیاز اهالی استفاده می شده است . 
شنبه بازار آلاچاتی ، بازاری معروف در این شهر است که هر هفته برای فروش انواع محصولات سنتی مثل ادویه جات ، هنرهای دستی ساکنین و... برپا می شود . دیدار از این بازار به هر گردشگری که قصد سفر به این شهر را دارد ، توصیه می شود .
به دلیل استقبال خوب گردشگران در بیشتر فصل های سال از این شهر ، انواع اقامتگاه ها با قیمت های مختلف ( هتل های 5 ستاره ، بوتیک هتل ها و اقامتگاه های سنتی و قدیمی ) در اختیار آن ها قرار می گیرد . 
در آلاچاتی نیز مانند بسیاری از شهرهای دنیا ، هر ساله جشنواره هایی تفریحی برگزار می شود که جشنواره بادبادک ها ، گیاهان دارویی و فرآورده های غذایی طبیعی و ماهیگیری از مهم ترین آن ها هستند . 
بهترین و آسان ترین راه برای رفتن به آلاچاتی ، ابتدا سفر به ازمیر و سپس رفتن به این شهر زیبا است . 

برای اطلاع از تورهای جنوب شرق آسیا این جا کلیک کنید 

مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O