بهترین غذاها در کدام رستوران های باتومی ؟
راهنمای سفر آژانس مسافرتی راه خیال 24 تیر ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه


We were born tired and live only to rest
ما خسته به دنیا آمده ایم و فقط برای استراحت زندگی می کنیم !

این یک ضرب المثل محلی است که مردم Batumi سال هاست آن را در زندگی روزمره خود به کار می برند .

هرچقدر Tbilisi شهری پرجنب و جوش است ، باتومی شهری آرام و بی خیال است !

این شهر نیمه گرمسیری و سرسبز که در منطقه Adjaria واقع شده است ، با کافه هایی که بالکن های روباز دارند و یادآور سبک ترکی هستند ، هم چنین خیابان هایی سنگفرش شده که شما را به قلب تاریخی شهر می برند و ساحلی 7 کیلومتری در امتداد خیابان Rustaveli ، یکی از بهترین گزینه ها برای گذراندن تعطیلاتی آرام است . 

« آجاریا » همیشه یک چهارراه فرهنگی بوده و غذاهای آن در سراسر کشور گرجستان به دلیل تنوع مشهور بوده است . سبزیجات و پنیر ، اساس بسیاری از غذاها در این منطقه هستند . 

در سال های اخیر تعداد رستوران ها و کافه ها در باتومی رشد چشمگیری داشته است و شاید عمده ترین دلیل آن جنگ اوکراین و مهارجرت تعداد زیادی از قوم روس و مردم شهرهای اوکراین به این منطقه بوده است . 

در چند سال گذشته ، مردم باتومی در کوه های اطراف شهر از تاکستان های کوچک خود شراب هایی عالی تهیه کرده که در کافه و رستوران های شهر از آن ها استفاده می شود .

ما در راه خیال سفر قصد داریم شما را با تعدادی از این مکان ها آشنا کرده تا در سفر به باتومی ، برای خوردن بهترین غذاهای محلی ، همراهتان باشیم .





1. House of Adjarian Khachapuri

« خانه خاچاپوری آجریان » که در  26 May Street واقع شده است ، رستورانی ساده است که در تهیه غذای سنتی و نماد گرجستان ، « خاچاپوری » تبحری خاص دارد !

این نان و پنیر گرجی اندازه و شکل های متفاوتی دارد ، اما فرم سنتی آن به شکل قایقی است که دورن اش از پنیر و کره پر شده و زرده تخم مرغ ای روی آن ها شناور است .

یه باور محلی وجود دارد که می گوید : « این سبک پخت خاچاپوری به دلیل ساحلی بودن منطقه آجریا است . در گذشته زمانی که مردان برای ماهیگیری به دریا می رفتند ، همسران شان این نان را به شکل قایق پخته و تخم مرغ را که نمادی از خورشید بود ، روی آن قرار می دادند ! » 

در خانه خاچاپوری ، شیوه پخت به شکل کاملا سنتی و در اجاق های هیزمی است . 

این رستوران علاوه بر مشتریان محلی و ثابت خود ، میزبان گردشگران فراوانی است که برای خوردن غذاهای محلی منطقه در فضایی ساده و با قیمتی مناسب ، به آن جا مراجعه می کنند . 

خوب است بدانید ، در زبان محلی به این رستوران Mamukas نیز می گویند




2.
Brotseuli

نمای بیرونی این کافه دنج و خانوادگی که در نزدیکی Europe Square قرار دارد ، تنها یک نقاشی دیواری است ! Brotseuli  به معنای انار در زبان گرجی است .

« بروتسئولی » که درStreet  2 Kldiashvili واقع شده است ، یک مورد استثناء در باتومی است زیرا اغلب کافه های خانوادگی خارج از شهر هستند ! 

این رستوران به صورت خانوادگی اداره می شود و هریک از اعضا وظیفه ای خاص به عهده دارند . مادر آشپز است . پدر باغبان و پسر نقاشی ها را می کشد . دختر پیشخدمت و خاله نیز یکی از مدیران است . 

حیاط بروتسئولی ، یادآور حیاط های ایتالیا است . در این فضای زیبا ، میهمانان غذای خود را زیر سایه درختان و روی میزهای باریک می خورند . دیوارها پوشیده از پیچک هستند و با فانوس تزئین شده اند !

لذیذترین غذاهایی که می توانید در این باغ میل کنید ، Yakhni ( خورشتی تند از گوشت گوساله با سس گردو ) و Burano یا Georgian Fondue ( پنیر بافته شده که در کره ذوب شده پخته می شود ) هستند . 





3.
Chacha Time

« چاچا » یکی از بهترین انتخاب ها برای عصرهای تابستان است . 

Grape Vodka یک نوشیدنی معروف محلی در باتومی است . یک نوشیدنی شفاف از تفاله ، پوست تخمیر شده ، پالپ ، دانه ها و ساقه هایی که پس از فرایند شراب سازی باقی می مانند . 

بسیاری افراد محلی ، گردشگران و حتی تاجران ثروتمند ، ترجیح می دهند در پایان یک روز کاری حتما سری به چا چا بزنند . 

این کافه پرجنب و جوش که در 5Girogi Mazniashvili واقع شده است تنها یک بار معمولی نیست . علاوه بر نوشیدنی ، همبرگرهای خوش طعمی که به گفته محلی ها از خوشمزه ترین های شهر هستند نیز در این جا یافت می شود 





4.
G.Garden

محلی ها می گویند اگر می خواهید کسی را با غذا ، فضایی مجلل و خدماتی بی عیب و نقص تحت تاثیر قرار دهید ، حتما او را به G.Garden ببرید !

Mamia Jojua سرآشپز این رستوران است . او که سابقه درخشانی در فراگیری آشپزی در روسیه و آلمان را در کارنامه خود دارد ، در سال 2020 این رستوران را افتتاح کرد . 

G.Graden رستورانی بالکن دار در کنار Lech و Maria Kaczynski Park و در 1 Lech and Maria Kaczynski Street قرار گرفته است . 

« جوجوآ » با افزودن موادی جدید به ساختارهای سنتی غذاهای گرجی ، ترکیباتی جذاب و خوش طعم به وجود می آورد .

Odjakhuri ( ترکیب اختاپوس با فلفل پخته به جای گوشت ) و Khachapuri با ماهی آزاد و خاویار قرمز همراه با تخم بلدرچین و آووکادو ، از خوش طعم ترین غذاهای این رستوران هستند . 





5. Chateau Lveri

با کمی فاصله از باتومی و نزدیک شدن به مرز ، در کنار تاکستان های زیبا و مزارع سرسبز ، Chateau Lveri که در اصل هتل ای خانوادگی است ، روبرو می شوید .  

در کنار این هتل یک کارخانه شراب سازی و هم چنین یک رستوران نیز وجود دارد .

 Varjanisi, Keda که هتل در آن واقع شده ، یکی از محبوب ترین نقاط منطقه برای گردشگران است . 

Chateau Lveri بهترین مکان برای آشنایی مردم با فرهنگ منطقه است . هتلی با تراس های وسیع و مناظر خیره کننده از تپه های سرسبز و رودخانه .

Rostom Beridze ( موسس هتل ) ، خود از خانواده ای شراب ساز است . او زمان زیادی از عمر خود را وقف توسعه گردشگری و کشت انگور در منطقه کرده است . 

کیفیت بالای شراب های او زبانزد است . سالانه حدود 4000 بطری شراب در این کارخانه تولید شده که عمده آن از Chkhaveri ( انگوری با پوست صورتی ) و  Satsuri ( انگور قرمز ) است . 

در کنار تولید شراب ، بهترین غذاهای محلی مثل Chirbuli ( تخم مرغ آب پز در سس گوجه فرنگی با گردو ) و Sinori ( نان تخت رول شده در پنیر « نادوغی » ) را می توان در این هتل امتحان کرد . 

نکته جالب در مورد رستوران هتل این است که مهمانان می توانند در کارگاه های آشپزی Marina ( سرآشپز رستوران و همسر Beridze ) شرکت کرده و دستور پخت برخی غذاهای سنتی منطقه را یاد بگیرند . 




با تورهای راه خیال سفر همراه باشید 



مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O