10 موزه در دنیا که حتما باید ببینید
دانستنی های گردشگری آژانس مسافرتی راه خیال 24 خرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 15 دقیقه

International Museum Day ( IMD ) ، روز بین المللی موزه ، هر ساله در تاریخ 18 ماه می ، توسط شورای بین المللی موزه ها ICOM هماهنگ و برگزار می شود . 

این رویداد از سال 1977 با هدف متحد کردن بیشتر آرزوها و تلاش های خلاقانه موزه ها و جلب توجه عموم مردم جهان به فعالیت های آن ها ، برگزار شد . 
هر ساله هم زمان با فرا رسیدن این روز ، برگزار کنندگان آن روی موضوعی خاص ، به صورت برجسته کار می کنند . امسال در این روز Sustainability And Well-being ( پایداری و رفاه ) موضوع مورد توجه است . موزه ها با تمرکز بر سبک زندگی سالم ، سلامت روان ، اقدام فوری برای مبارزه با تغییرات اقلیمی و اثرات آن و افزایش آگاهی درمورد از دست دادن تنوع زیستی  ، کمک های مهمی به رفاه و حفظ توسعه پایدار در جامعه می کنند . 

در روز جهانی موزه ، IMD فرصتی را فراهم می کند تا متخصصان این حوزه با مردم ملاقات کرده و آن ها را در مورد چالش هایی که موزه ها با آن روبرو هستند آگاه کنند . 



آژانس مسافرتی راه خیال 

10 موزه برتر دنیا را به شما معرفی کرده و پیشنهاد می کنیم تا در برنامه های سفر خود حتما از این مکان های جذاب و دیدنی بازدید کنید . 




1.
Le Louvre , Paris , France

بازدید از مجموعه های لوور این امکان را به بازدیدکنندگان می دهد که با هنر غربی ( از قرون وسطی تا 1848 ) و هم چنین تعداد زیادی از تمدن های باستانی آشنا شوند . کاخ بزرگی که موزه را در خود جای داده و قدمت آن به اواخر قرن دوازدهم میلادی می رسد ، خود از شاهکارهای معماری دنیا به شمار می رود . طی سال های 1200 تا 2011 معماران متعددی برای بازسازی و توسعه لوور تلاش کرده اند . این اقامتگاه سلطنتی که تا سال 1870 مقر قدرت و محل استقرار سران دولت بود ، یکی از پس زمینه های مهم تاریخ فرانسه و شهر پاریس است . 

از برترین آثار به نمایش درآمده در لوور می توان به Venus de Milo ( مجسمه ای یونانی مربوط به 125 سال قبل از میلاد ) ، Winged Victory of Samothrace ( بنای یادبود یونانی مربوط به قرن دوم پیش از میلاد ) و Mona Lisa ( پرتره ای مشهور از Leonardo da Vinci ایتالیایی که پربازدیدترن ، پرخواننده ترین و معروف ترین اثر هنری در جهان به حساب می آید ) اشاره کرد .

شروع کار موزه هر روز از ساعت 9 صبح الی 6 بعدازظهر است ( روزهای جمعه ساعت پایان کار موزه 9:45 شب است و روزهای سه شنبه نیز تعطیل است )






2.
The Metropolitan Museum Of Art , New York ,USA

این موزه که با نام محاوره ای Met نیز خوانده می شود ، بزرگ ترین موزه هنر در ایالات متحده آمریکاست . این موزه با ارئه بیش از 5000 سال هنر از سراسر جهان در نیویورک بنا شده . متروپولیتن از زمان تأسیس خود در سال 1870 همیشه در تلاش بوده که بیش از یک خزانه اشیاء نادر و زیبا باشد . هنر ، هر روز در گالری های موزه از طریق نمایشگاه های مختلف و ایده های جدید زنده می شود . 

از برترین آثار موجود در متروپولیتن ، می توان به آثار نقاشان اروپایی مثل Degas ( نقاش و مجسمه ساز امپرسیونیست فرانسوی که بیشتر آثار او به تصویر کشیدن رقصندگان است ) ،  Verner ( نقاش هلندی دوره باروک ) ، Rembrandt ( نقاش ، چاپگر و نقشه کش خلاق هلندی و از بزرگ ترین هنرمندان تجسمی تاریخ هنر ) ، Botticelli ( نقاش ایتالیایی دوره رنسانس ) ، Rodin ( مجسمه ساز مدرن فرانسوی که مدل سازی های پیچیده ای با خاک رس انجام داده است ) و... ، مجموعه مصر و نقاشی های آمریکایی به نام اشاره کرد . 

موزه متروپولیتن در Central Park  قرار گرفته است . 

شروع کار موزه هر روز از ساعت 10 صبح الی 5 بعدازظهر است ) روزهای جمعه و شنبه ساعت پایان کار موزه 9 شب است و روزهای چهارشنبه نیز تعطیل است )





3.
The British Museum , London , United Kingdom

موزه بریتانیا در سال 1753 تأسیس و شش سال بعد ، در سال 1759 ، درهای خود را به روی بازدیدکننده ها گشود . بریتانیا ، اولین موزه ملی ای بود که تمام زمینه های دانش بشری را پوشش می داد . هشت میلیون شیء موجود در آن ، این امکان را به ما می دهد تا تنوع خارق العاده ای از فرهنگ های انسانی ( از جوامع کوچک تا امپراطوری های وسیع ) را توسط اشکال و عبارات ، کشف و نزدیکی آن ها به یکدیگر را درک کنیم . 

از برترین آثار موجود در موزه بریتانیا می توان به دومین مجموعه مهم آثار باستانی خارج از مصر اشاره کرد که برجسته ترین اثر موجود در آن Rosetta Stone ، حکاکی شده به تاریخ 196 قبل از میلاد است . 

موزه بریتانیا در خیابان Great Russell قرار دارد . 

شروع کار موزه هر روز از ساعت  10 صبح الی 5 بعدازظهر می باشد ( روز جمعه ساعت پایان کار موزه 8:30 شب است ) 




4.
The Uffizi Galleries , Florence , Italy

طبقه اول و دوم ساختمانی مربوط به قرن شانزدهم ، به گالری های این موزه اختصاص داده شده و طراح آن فردی به نام « جورجیو واساری » بوده است . این موزه به داشتن نقاشی ها و مجسمه هایی از قرون وسطی تا دوره مدرن مشهور است . نقاشی هایی مربوط به قرن چهاردهم و دوره رنسانس در این موزه هستند که شاهکار مطلق به حساب می آیند . در کنار این آثار برجسته ، مجموعه ای ارزشمند از مجسمه های باستانی ، مربوط به خانواده Medici ( خاندانی برجسته از منطقه Mugello در شمال فلورانس ) ، برخی از راهروهای گالری ها را تزئین کرده است 

از آثار برجسته به نمایش درآمده در این موزه ، می توان به نقاشی های هنرمندان ایتالیایی ، آلمانی و هلندی اشاره کرد .

شروع کار مجموعه هر روز از ساعت 8:15 صبح الی 6:30 بعدازظهر می باشد ( گالری روزهای دوشنبه تعطیل است )





5.
The State Hermitage Museum , St Petersburg , Russia

هرمیتاژ ، دومین موزه هنری بزرگ دنیاست که در سال 1764 ، هم زمان با دریافت آثار Ernst Gotzkowsky ( بازرگانی به نام و موفق که دیپلمات و فروشنده آثار هنری نیز بود و نقاشی هایش از پایه های مهم موزه هرمیتاژ بود ) توسط « کاترین کبیر » ، تأسیس شد . امروزه بیش از سه میلیون اثر هنری و فرهنگی در این موزه موجود است که شامل آثار گرافیکی ، مجسمه ها ، هنر کاربردی ، آثار باستانی و Numismatic ( آثار پولی و سکه ) است . این مجموعه یکی از 6 ساختمان تاریخی ای است که شامل کاخ زمستانی و اقامتگاه سابق امپراطوران روسیه می شود . 

موزه هرمیتاژ در Palace Square ( میدان قصر ) ، در St Petersburg قرار دارد .
 

شروع کار موزه هر روز از ساعت 11 صبح الی 8 شب است ( موزه روزهای دوشنبه تعطیل است )





6.
The Smithsonian Institution , Washington DC , USA 

اسمیتسونیان ، با 19 موزه و باغ وحش ملی ، بزرگ ترین مجتمع موزه ، آموزش و تحقیقات در جهان است . این موسسه در سال 1846 ، با بودجه فردی به همین نام  ( James Smithso )، با هدف انتشار و افزایش دانش تأسیس شد . 
از برجسته ترین آثار موجود در این موزه می توان به بروشور « برادران رایت » در سال 1903 اشاره کرد .





7.
The Vatican Museume , Vatican City , Vatican

دیدار از شهر واتیکان ، محل استقرار هیئت مدیره کلیسای کاتولیک رومی و پاپ ، بدون بازید از موزه های مشهور آن لطف چندانی نخواهد داشت . در این موزه ها آثار برجسته ای که توسط پاپ ها و در طول سالیان طولانی جمع آوری شده ، قابل رویت است . چندین مجسمه رومی و مهم ترین آثار هنری رنسانس تنها چند نمونه از این مجموعه های باارزش هستند . 

از برجسته ترین این آثار ، Sistine Chapel ( نمازخانه سیستین ) است که سقف آن توسط Michelangelo ( مجسمه ساز ، نقاش ، معمار و شاعر ایتالیایی دوره رنسانس  ) ، طراحی شده است .
  

موزه واتیکان در Vatican City واقع شده است .

شروع کار موزه هر روز از ساعت 8:30 صبح الی 6:30 بعدازظهر است ( روزهای جمعه و شنبه تا ساعت 10:30 شب باز است و روزهای یکشنبه نیز تعطیل است )

 



8.
The Museum Of Modern Art ( MOMA ) , New York , USA

موزه هنر مدرن موما ، که در سال 1929 به عنوان یک موسسه آموزشی تأسیس شد ، به عنوان اصلی ترین موزه هنر مدرن در جهان شناخته می شود . گنجینه موزه شامل 150000 نقاشی ، مجسمه و طراحی اشیاء است .  هم چنین حدود 22000 فیلم ، آثار رسانه ای ، فیلم نامه ها و اسناد تاریخی در آن نگهداری می شود . 

آثار برجسته موجود در این موزه شامل The Starry Night ( شب پرستاره اثر Vincent Van Gogh ، نقاش هلندی سبک امپرسیونیست ) ، Demoiselles d’Avignon ( دوشیزگان آوینیون اثر Pablo Picasso ، پابلو پیکاسو ، نقاش ، مجسمه ساز ، چاپگر و طراح تأتر اسپانیایی  ) ، Campbells’Soup Cans ( قوطی های سوپ کمپل اثر Andy Warhol ، هنرمند تجسمی ، کارگردان چهره برجسته جنبش Pop Art در آمریکا ) و Self-portraits ( خود پرتره های Frida Kahlo ، نقاش مشهور مکزیکی ) می شود . 





9.
The Prado , Madrid , Spain

پرادو ، توسط Juan de Villanueva در سال 1785 طراحی و بنا به دستور « چارلز سوم » ساخته شده است . هدف مهم از ساختن این موزه مرکزی برای نگهداری نقاشی ها و مجسمه های سلطنتی بود . پرادو ، یکی از موزه های محبوب هنری دنیاست که هر ساله حدود 3 میلیون بازدیدکننده دارد . 

آثار برجسته به نمایش درآمده در این موزه ، از مجموع کارهای هنرمندانی چون Peter Paul Rubens ( هنرمند و دیپلمات هلندی )  ، El Greco ( نقاش ، مجسمه ساز و معمار یونانی ) ، Diego Velazquez ( شوالیه و نقاش اسپانیایی دربار فلیپ چهارم ) و... است .

موزه پرادو در de Ruiz de Alarcon شهر Madrid قرار دارد .

ساعت کار موزه هر روز از ساعت 10 صبح الی 8 شب است ( روزهای یکشنبه تا ساعت 10 شب باز است )





10.
The Rijksmuseum , Amsterdam , Netherlands

Amsterdam’s Museum Square ( میدان موزه آمستردام ) میزبان یکی از مشهورترین موسسات هنری جهان است . در سال 1800 این موزه با نام Nationale Kunstgalerij و در شهر Hague ( لاهه ) افتتاح شد اما 8 سال بعد به آمستردام منتقل شد . 8000 شیئ هنری و تاریخی باارزش در این موزه به نمایش گذاشته شده است . 

از آثار شاخص به نمیش درآمده در این موزه می توان به Milkmaid ( مستخدم با ظرف شیر اثر Vermeer  ، نقاش هلندی دوره بارک ) ، Van Gogh’s Self-Portrait ( سلف پرتره  ونسان ونگوگ نقاش هلندی سبک امپرسیونیست ) و Night Watch ( نگهبان شب ، شناخته شده ترین اثر Rembrandt  ، نقاش ، چاپگر و نقشه کش خلاق هلندی و از بزرگ ترین هنرمندان تجسمی تاریخ هنر ) اشاره کرد . 

ساعت کار موزه هر روز از ساعت 9 صبح الی 5 بعدازظهر است .



آژانس مسافرتی راه خیال

سفرهای خوشی را برای شما آرزو می کند

مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O