تورهای سوییس
تورهای سوییس



Switzerland یکی از بهترین مقاصد گردشگری در دنیاست !

مناظر باورنکردنی از کوهستان ، دریاچه ها ، شکلات و پنیر فراوان انتظار شما را می کشند !

Bern پایتخت کشور « سوییس » است . این شهر قرون وسطایی کنار رودخانه Aare قرار گرفته است . 




Zurich ، Lucerne و Geneva از دیگر شهرهای مهم سوییس هستند . « زوریخ » ، مرکز جهانی بانکداری و « ژنو » ، مقر اصلی United Nations ( سازمان ملل ) و Red Cross ( صلیب سرخ ) است . 

Swiss francs ( CHF) ( فرانک سوییس ) ، واحد پول رسمی کشور است . اما جای نگرانی نیست زیرا میتوان از یورو ( تنها اسکناس ) نیز برای خرید در شهرهای بزرگ استفاده کرد . اگر اسکناس یورو خرج کنید ، باقی پول تان را به صورت فرانک دریافت خواهید کرد ! 




سوییس به 4 منطقه زبانی تقسیم می شود . فرانسوی در غرب ، ایتالیایی در جنوب ، Romansh در برخی مناطق جنوبی و شرقی و Swiss-German در باقی نقاط . نگران نباشید ، در شهرهای بزرگ می توانید به راحتی انگلیسی صحبت کنید .  

Alps ( کوه های آلپ ) تقریبا 60% کشور را فرا گرفته است . Bernese Oberland درشمال ، بسیار سرسبز و پرجنب و جوش است اما در مناطقی مثل Valais طبیعت کمی خشک تر است . در کنار این مناظر ، دریاچه ها و درختان نخل نیز در مناطقی قابل مشاهده هستند . 

به لطف ذخایر بزرگ آب زیرزمینی و چشمه های طبیعی ، سوییس بهترین آب آشامیدنی دنیا را دارد . آب لوله کشی نیز از کیفیت بالایی برخوردار است به طوری که برای گردش نیازی به تهیه بطری آب معدنی نیست ! تنها کافیست بطری همراه خود را از اولین شیر آب یا چشمه پر کنید ! 




Zytglogge ( برج ساعت ) زمانی دروازه شهر بوده است . این برج قرون وسطایی علاقه مندان زیادی از سراسر دنیا را مجذوب خود کرده است . نمایش خروس ها و ساعت شنی ، برای اعلام هر ساعت از جذابیت های این ساعت است . داخل برج دیواره ها سنگی و ضخیم اند . مکانیزم ساعت و تیرهای چوبی بازدید کنندگان را به گذشته ای دور می برد . 130 پله داخل بنا وجود دارد که با بالا رفتن از آن ها به محوطه ای زیبا می رسید . سقف ها کاشی کاری شده و تراس هایی با مناظر شگفت انگیز انتظارتان را می کشد ! وقتی آسمان صاف باشد ، تا قله های Bernese Oberland قابل مشاهده است .

Berner Munster با بالاترین برج کلیسا در سوییس ، از دیگر مکان های بازدیدی مهم در شهر برن است که ساخت آن از سال 1421 آغاز شد و حدود 150 سال به طول انجامید ! چشم انداز زیبای آن از بالا ، ارزش پیمودن 344 پله را دارد ! این کلیسای سبک « گوتیک » که قدمت آن به قرون وسطی برمی گردد ، همواره مکانی مهم برای تصمیم گیری های سیاسی و اجتماعی شهر بوده است . 




Lac Leman ( دریاچه ژنو ) از دیدنی های دیگر سوییس است . این دریاچه هلالی شکل در مرز مشترک فرانسه و سوییس واقع شده و به کوه های آلپ مشرف است . شهر ژنو در انتهای جنوبی آن قرار گرفته است .  

سیستم حمل و نقل عمومی در سوییس بسیار پیشرفته است . در قدیم رفتن به مناطقی از آلپ تنها با پای پیاده امکان پذیر بود اما حالا به راحتی می توان به این مناطق رفت . درضمن ، هر تعداد توفقی که مایل باشید در مسیر امکان پذیر است ! قطار ، تراموا ، اتوبوس ، قایق ، تله کابین و funiculars ( نوعی وسیله نقلیه شبیه به تراموا ) ، وسایل نقلیه عمومی متنوع در سوییس هستند .




پیست های اسکی سوییس طرفداران زیادی در دنیا دارد . اگر مایل هستید این ورزش جذاب زمستانی را تجربه کنید ، بهتر است در ماه های January ، February و March به این کشور سفر کنید .

یکی از مهم ترین حقایق درمورد سوییس این است که ، ماشین ها اجازه ورود و تردد در برخی روستاها را ندارند ! اگر قصد سفر به سوییس و گشت و گذار در روستاها را دارید ، بهترین راه استفاده از وسایل نقلیه عمومی رایگان است .




« تازگی » از مهم ترین فاکتورهای هر خوراکی ، خصوصا غذا در سوییس است ! غذاهای سوییسی تاثیر فراوانی از سبک غذایی فرانسویان ، آلمانی ها و ایتالیا گرفته است . 

Cheese fondue ( پنیر آب شده روی تکه های نان که در ظرفی به نام Caquelon سرو می شود ) ، Raclette ( پنیر ذوب شده با سیب زمینی ، کوکتل ، پیاز و میوه ترش ) ، Alplermagronen ( نوعی گراتن سیب زمینی با ماکارانی ، پنیر ، خامه و پیاز ) و Rosti ( نوعی کیک داغ از سیب زمینی خام که در کره سرخ شده ) ، از محبوب ترین غذاهای سوییس هستند .  




Emmental محبوب ترین پنیر سوییسی در جهان است . پنیری سوراخ دار که در دنیا به نام Swiss cheese شناخته می شود . در داخل کشور سوییس اما Gruyere محبوب ترین نوع پنیر است . حدود 450 نوع پنیر در سوییس به ثبت رسیده است !

Alpine بهترین مکان برای دیدن این پنیرهای جذاب از نزدیک است .  




شهرت جهانی Chocolate مدیون نوآوری تولیدکنندگان آن در قرن نوزدهم و در کشور سوییس بوده است ! در اوایل این قرن آن ها ماشینی اختراع کردند که می توانست پودر کاکائو و شکر را باهم مخلوط کند . در اواسط قرن نیز در یک کارخانه شکلات سازی تازه تأسیس ، توانستند شکلات را در شیر حل کرده و milk chocolate را بسازند ! سوییس یکی از مهم ترین کشورها در صادرات شکلات به دنیاست ! 

به خاطر داشته باشید در سفر به سوییس هرگز سوسیس را با سس خردل نخورید ! سوییسی ها باور دارند که سس باعث می شود عطر گوشت واقعی به مشام نرسد . این کار توهینی بزرگ به شمار می رود !!!




سوییس کشور بهترین هاست

در سفر به سوییس همراه شما هستیم

راه خیال سفر

6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O