مراقب کره زمین باشیم
دانستنی های گردشگری آژانس مسافرتی راه خیال 03 اردیبهشت ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه






«زمین»، سیاره‌ای شگفت انگیز است که برای رشد به کمک ما نیاز دارد. 

هر سال در روز 22 ماه April، بیش از یک میلیارد نفر Earth Day (روز زمین) را جشن گرفته و با شرکت در فعالیت‌هایی چون جمع کردن زباله و کاشت درخت، زمین را به مکانی شادتر و سالم‌تر برای زندگی تبدیل می‌کنند.
 

اولین بار این جشن در سال 1970 و به پیشنهاد یک سناتور آمریکایی برگزار شد. قصد او از برگزاری این رویداد مهم افزایش آگاهی مردم نسبت به مسائل زیست محیطی بود. 

برای کمک به سلامت کره زمین میتوان مواد را بازیافت کرد و یا حتی تغییر کاربری داد زیرا تجزیه برخی از آن ها مدت‌ زیادی زمان خواهد برد!

برای مثال، لوله‌های کاغذ توالت که از مقوا ساخته شده اند حدود 2 ماه و یک بطری پلاستیکی بیش از 450 سال برای تجزیه شدن زمان لازم دارند. 

به گفته دانشمندان، هر سال چیزی در حدود 15 میلیارد درخت در سراسر دنیا قطع می‌شوند!

هر فرد با کاشت یک درخت می‌تواند این ضرر را جبران کند. درختان با جذب دی اکسید کربن و آزاد کردن اکسیژن، نه تنها به مردم اجازه می‌دهند که بهتر تنفس کنند، بلکه پناهگاهی امن برای حیواناتی چون سنجاب و جغد نیز هستند. 

شاید در ابتدا به نظر برسد که همه جای کره زمین آب وجود دارد اما آب تمیز و آشامیدنی، بسیار محدود است. درواقع تنها یک درصد از آب موجود در زمین را می‌توان نوشید چون باقی آن یا بسیار نمکی ست و یا دسترسی به آن بسیار سخت است! 

با راه حل هایی بسیار ساده مثل بستن شیر آب هنگام مسواک زدن، می‌توان چیزی در حدود 8 گالن آب خیره کرده و با این کار در مصرف آب صرفه جویی کرد. 

مردم دنیا با جمع آوری زباله‌های اطراف محل زندگی خود در عین حال که به پاکیزگی طبیعت کمک میکنند، می‌توانند دوستان جدیدی نیز پیدا کنند!











نکاتی جالب و شنیدنی درباره کره زمین که ممکن است تا به حال نشنیده باشید:

اگر قصد داشته باشید با سرعت متوسط 3 مایل در ساعت (4.82 کیلومتر) سراسر کره زمین را راه بروید، چیز در حدود 8313 ساعت و 20 دقیقه طول خواهد کشید!

بین سال‌های 1577 تا 1580، Sir Francis طی حدود 1018 روز توانست به سراسر دنیا سفر کند. گرچه هدف اصلی او از شروع این سفر حمله به بنادر و شهرک‌های کشور اسپانیا بود!

رکورددار کنونی سریع‌ترین دورپیمایی جهان نیز متعلق به Serge Girard است که توانسته طی 434 روز 26245 کیلومتر را پیاده طی کند!

اگر بتوانید با سرعت ثابت 100 مایل در ساعت (160 کیلومتر در ساعت) در امتداد استوا رانندگی کنید، حدود 250 ساعت طول می‌کشد تا کره زمین را دور بزنید. البته بعد از آن به خوابی طولانی نیاز خواهید داشت!

با یک هواپیمای مسافربری تجاری، شما می‌توانید در کمتر از 42 ساعت به دور زمین پرواز کنید. در سال 1995 یک کنکورد با 98 مسافر و خدمه در مدت 31 ساعت و 27 دقیقه به دور زمین پرواز کند!

در خارج از جو زمین، یک ایستگاه فضایی می‌تواند این مسیر را حدود 90 دقیقه طی کند! 








دیدن بهترین مکان های دنیا را با ما تجربه کنید

راه خیال سفر



مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O