روز جهانی موزه
دانستنی های گردشگری آژانس مسافرتی راه خیال 29 اردیبهشت ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه








موزه‌ها یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا هستند.

موزه به آموزش، الهام بخشیدن، گسترش ذهن و ایجاد ارتباط بین جوامع کمک می‌کند. 

با ورود به هر موزه، سفری به گذشته آغاز می‌شود وهر اثر برای ما پیامی دارد.

در بازدید از یک موزه، ما از طریق یک یادگیری غیر رسمی، به صورت خود انگیخته آموزش می‌بینیم. این یادگیری به صورتی کاملا طبیعی اتفاق افتاده و طی یک تجربه سرگرم کننده، ما با فرهنگ، سنت و تاریخ مردمان دیگر آشنا می‌شویم.

در این میان، برخی موزه‌ها مأموریت آموزشی خود را ارتقاء می‌دهند تا این یادگیری جنبه ای رسمی پیدا کند.

بعضی مردم در سفر به هر کشور کنجکاو هستند تا با بازدید از موزه‌ها، از هنر و فرهنگ آن کشور لذت بیشتری ببرند. هم‌چنین دانش جدید کسب کرده و به نوعی تاریخ را نیز زنده کنند. با این کار انسان‌ها درک بهتری از خود خواهند داشت.

 موزه‌ها با مستند کردن تاریخ به ما نشان می‌دهند که مردم برای مدت طولانی نیاز به جمع آوری و نگهداری اشیاء داشته اند.

در گذشته دور، بازدید از موزه‌ها برای همه مردم امکان پذیر نبود و تنها ثرتمندان، نخبگان و افراد تحصیل کرده اجازه ورود به این مکان را داشتند.








واژه موزه از دو کلمه یونانی Mousa و Mouseion (به معنای معبد و موزه) گرفته شده است.

اولین موزه شناخته شده دنیا، در قرن سوم قبل از میلاد و در University of Alexandria (دانشگاه اسکندریه مصر)، افتتاح شد. این موزه، مشهورترین موزه جهان باستان بوده است. 

اولین موزه‌ها که شامل کتابخانه‌ها، باغ‌ها و رصدخانه‌ها بوده اند، مکان هایی مقدس بودند که برای تعمق و مطالعه درنظر گرفته می‌شدند. در قرن هجدهم میلادی، برای اولین بار ساختمانی مجزا برای موزه درنظر گرفته شد. 

موزه مدرن در دوران رنسانس با علاقه و توجه مجدد به هنر و معماری کلاسیک، شروع به شکل گیری کرد. در این دوران خانواده‌های بازرگانان و بانکداران ثروتمند به تشکیل مجموعه‌هایی پرداختند تا سمبل‌هایی شخصی بسازن 

امروزه رفتن به موزه، مانند گذشته تنها دست یابی به یک تجربه فرهنگی بالاتر نیست، بلکه تا اندازه زیادی یک عمل سرگرم کننده به شمار می‌رود. 









18 ماه May در تقویم جهانی، روز «موزه» نام‌گذاری شده است. 

راه خیال سفر





مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O