کدام کشورها شاخص های مهم مهاجرت را دارند ؟
دانستنی های گردشگری آژانس مسافرتی راه خیال 06 شهریور ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 15 دقیقه


Internations ، بزرگ ترین شبکه مهاجرتی جهان در گزارش سالانه Expat Insider خود ، 56 مورد ( هزینه زندگی ، مسکن ، دسترسی به اینترنت پر سرعت و... ) را بررسی کرده تا بتواند بهترین کشورها را برای مهاجرت و زندگی معرفی کند .

بیش از 12000 مهاجر از 171 ملیت و ساکن در 172 کشور به این سوالات پاسخ داده اند . 

اکنون لیستی شگفت انگیز در دست است که در آن ساکنان از مالزی تا مکزیک ، به ما می گویند چه چیزی باعث می شود تا خانه جدید خود را دوست داشته باشند و در آن زندگی جدیدی بسازند ! 

در روند مهاجرت ، برخی مکان ها زندگی مهاجران را آسان تر از سایرین می کند . در این جا با معرفی برترین ها همراه تان هستیم .







Mexico



اگر به دنبال سادگی هستید ، مکزیک یکی از بهترین مقاصد مهاجرت برای شماست !

از سال 2014 تاکنون ، مکزیک هر سال رتبه اول را در شاخص « سهولت در اقامت » از آن خود کرده است . 

یک مهاجر هلندی که بیش از یک سال است در مکزیک زندگی می کند ، معتقد است : « مردم این کشور دوستانه ترین روابط را با شما دارند » . او از تعامل با مردم خونگرم این کشور خصوصا هنگام خرید لذت می برد . حدود 75% از مهاجران معتقدند در مکزیک پیدا کردن دوستان محلی بسیار آسان است ، در حالی که این عدد در سطح جهانی تنها 43% است ! 

در مکان های توریستی شهر مردم اغلب به زبان انگلیسی صحبت می کنند اما آن هایی که قصد مهاجرت دارند می توانند روی زبان اسپانیایی خود کار کرده و اقامت آسان تری را پیش رو داشته باشند . البته اگر در این زمینه حرفه ای هم نباشید به قول محلی ها poco a poco ( کم کم ) دانش اسپانیایی تان پیشرفت خواهد کرد . 

Oaxaca City یکی از شهرهای کهن مکزیک است که در نزدیکی مرز گواتمالا واقع شده و ریشه عمیق فرهنگ اسپانیایی آن بسیار قابل توجه است . 

مکزیک ، مناظر کم نظیر طبیعی ، انواع آب و هوا ، غذا و تنوع فرهنگی را یک جا دارد . 

اغلب مهاجران معتقدند ، در مکزیک می توان به راحتی جایگاه خود در جهان را پیدا کرد . 






Spain



آب و هوای معتدل ، زندگی شبانه ، تفریحات متنوع و فرهنگ غنی اسپانیا ، از مهم ترین دلایلی هستند که باعث شده این کشور در رتبه 10 برتر شاخص کیفیت زندگی قرار بگیرد .

آب و هوا یکی از مزایای مهم زندگی در اسپانیا است . در اغلب مناطق کشور مثل Valencia و Malaga بیش از 300 روز سال هوا آفتابی و میانگین دما 18 درجه سانتی گراد است .

هزینه زندگی در اسپانیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین تر است . 

اگر نسبت به یادگیری زبان اسپانیایی از خود علاقه نشان دهید ، مردم محلی با شما برخوردی دوستانه داشته و از این تصمیم شما بسیار استقبال خواهند کرد ! با این کار شما می توانید مهارت های اسپانیایی خود را تقویت کرده و برای شروع یک کار جدید در این کشور آماده شوید . 

هرچقدر برای تطبیق با فرهنگ اسپانیایی از خود علاقه بیشتری نشان دهید از زندگی جدیدتان لذت بیشتری خواهید برد . درضمن این کار نوعی ادای احترام و قدردانی نسبت به فرهنگ محلی محسوب می شود !





Panama



نزدیک بودن به ایالات متحده آمریکا از مهم ترین مزایای جغرافیایی کشور پاناما است . بر این اساس اقتصاد نیز مبتنی بر دلار آمریکاست و این مدیریت امور مالی را تا اندازه زیادی آسان می کند . این بهترین موقعیت برای خرید ملک در پاناماست ! در این شاخص ، پاناما توانسته رتبه 8 را از آن خود کند و حدود 80% مهاجران در این کشور از وضعیت زندگی خود راضی هستند .
 

پاناما در سهولت اقامت ، یافتن دوست و مقوله استقبال نیز رتبه سوم را توانسته کسب کند !

مانند اسپانیا این کشور نیز جز 5 کشوری است که در آن می توان ویزا را به راحتی دریافت کرد . 

پاناما آب و هوایی بسیار عالی دارد . می توان گفت بیشتر روزهای سال دمای هوا بین 29-24 درجه سانتی گراد است . ترکیبی عالی از باران و خورشید ! در این شاخص نیز پاناما رتبه 11 را از آن خود کرده است . 

با این اوصاف ، به گفته مهاجران قدیمی ، پاناما یکی از بهترین مکان ها برای گذران دوران بازنشستگی می تواند باشد اگر به پذیرایی متنوع و رقص توجه نشان دهیم !





Bahrain



بحرین از سال 2022 تا 2023 توانست 19 پله ارتقاء پیدا کند و تنها کشور خاورمیانه است که توانسته میان 10 کشور برتر ، رتبه 9 را از آن خود کند ! 

مهم ترین شاخص مورد توجه مهاجران برای انتخاب بحرین ، شاخص مالی است . این افراد معتقدند ، هزینه زندگی نسبت به گذشته در سطح مطلوبی قرار گرفته و رضایت زیادی از وضعیت مالی خود گزارش کرده اند .

بحرین در شاخص « مدیریت » رتبه نخست را دارد . این شاخص شامل گزینه هایی چون ، افتتاح حساب بانکی ، مسکن ، دسترسی دیجیتال و زبان می شود . هم چنین یکی از بهترین مکان ها برای دریافت ویزای آسان و برخورد با مقامات محلی است . 

حدود 78% مهجران گزارش داده اند که در بحرین زندگی بدون یادگیری زبان عربی نیز بسیار آسان است . 

تعامل بالایی که نیروی کار متخصص بحرینی با مهاجران ماهر دارند باعث شده محیط های کاری بسیار هیجان انگیز بوده و تعامل دانش به بهترین شکل صورت گیرد ! 

کیفیت سرگرمی ها در بحرین چنان است که اغلب مردم معتقد هستند ، می توان به راحتی تعادل خوبی بین کار و زندگی شخصی ایجاد کرد . 

Grand Prix یا همان « جایزه بزرگ بحرین » ، مسابقه اتومبیل رانی فرمول یک است که از سال 2004 هر سال در ماه March در این کشور برگزار می شود . در سال های اخیر تعداد سرگرمی های مربوط به این رویداد رشد چشمگیری داشته است . کنسرت های موسیقی هنرمندان برتر جهان و برگزاری نمایشگاه های بزرگ هنری تنها بخشی از این برنامه ها هستند . 

Spring of Culture Festival یک جشنواره فرهنگی سالانه است که در بحرین برگزار می شود . در این رویداد گروه های هنری از سراسر دنیا ( از کشورهایی چون ترکیه ، ژاپن و... ) گرد هم آمده و به اجرای برنامه می پردازند . 





Malaysia



کیفیت زندگی در مالزی حرف اول را می زند .

در شاخص « دردسترس بودن فرصت های سفر » نیز توانسته رتبه سوم را از آن خود کند . 

تنها با سفر به مالزی می توان به بخش عمده بازارهای جنوب شرق آسیا دسترسی پیدا کرد . وسعت مالزی به شما این امکان را می دهد تا غذاهای جدید را کشف کنید . شهرهای قدیمی و جزایر متعددی را ببینید . هم چنین درباره تاریخ ، جغرافیا و مذاهب مختلف تجربه هایی نو کسب کنید !

هزینه زندگی در مالزی کاملا قابل کنترل است . 

انگلیسی زبان ها برای خواندن خط مالایی دچار مشکل نخواهند شد زیرا اغلب متون به « خط رومی » نوشته می شود . 

آموزش از هر جهت در مالزی بسیار محترم است . در فرهنگ مالایی ، دانش آموزان و والدین با معلم خود در نهایت احترام و محبت رفتار می کنند .  

مردم مالزی بسیار خونگرم هستید و در تعامل با آن ها متوجه صمیمیت و فروتنی شان خواهید شد . 




راه خیال سفر

بهترین همراه شما در امور مهاجرت

مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O