حقایقی سرگرم کننده درباره ژاپن که نمی دانستید
دانستنی های گردشگری آژانس مسافرتی راه خیال 25 خرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه



حقایقی سرگرم کننده درباره ژاپن که نمی دانستید



در سال 1853 کشور ژاپن برای اولین بار درهای خود را به روی تجارت بین المللی باز می کند . از آن زمان مسافران زیادی جذب زیبایی ، آداب و رسوم و غذاهای این کشور شده اند . 

ژاپن یکی از مراکز مهم اقتصادی و هم چنین فن آوری در دنیاست .
در ژاپن بسیاری از سنت ها هم چنان به قوت خود باقی هستند اما در عین حال همیشه چیز جدیدی برای تجربه کردن خواهید داشت !




در این جا شما را با چند حقیقت جالب در مورد ژاپن آشنا خواهیم کرد :

Kongo Gumi قدیمی ترین شرکت تجاری فعال در جهان است . این شرکت در سال 578 تأسیس شده و تخصص آن ساخت معابد و زیارتگاه ها است . 
Kanazawa یکی از زیباترین و در عین حال بکر ترین این معابد است .

ژاپن یازدهمین جمعیت جهان را دارد . حدود 126 میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند که این آمار از سال 2011 به طور محسوسی کاهش یافته است . کارشناسان کاهش زاد و ولد را عمده دلیل آن می دانند زیرا مراقبت از کودکان و یافتن شغلی با درآمد مناسب در ژاپن دشوار است !

میتوان گفت ژاپنی ها تقریبا طولانی ترین عمر را بین مرم دنیا دارند . پس از هنگ کنگ ، امید به زندگی در این کشور 84 سال است که 3 سال بیشتر از بریتانیاست !

تقریبا نیمی از زیپ های جهان ساخت ژاپن است . YKK علامت اختصاری شرکت تولید کننده آن Yoshida Kogyo Kabushikikaisha است که در سال 1934 راه اندازی شده است . این شرکت ، سالانه حدود 7 میلیارد زیپ تولید می کند !

هر Japanees Melons ( خربزه ژاپنی ) بیش از 200 دلار قیمت دارد . این میوه گران قیمت ، پیشینه ای فرهنگی در ژاپن دارد . در قدیم سامورایی ها این میوه و یا نارنگی را برای قدردانی از Shogun ( فرماندهان محلی ) ، به آن ها هدیه می دادند . Crown Melons ، نوع تاج دار آن است که در دنیا جزو گران ترین و معروف ترین میوه هاست .

ژاپن مهم ترین وارد کننده Jamaica’s Annual Coffee ( قهوه جامائیکا ) است . 
Blue Mountain ( قهوه کوه آبی که در ارتفاعات 7000 فوت و مزارع خانوادگی رشد می کند ) ، معروف ترین و کم یاب ترین نوع آن است که طعمی ملایم دارد و تلخی قهوه های معمول را نیز ندارد ! اگر در مهمانی چای ژاپنی شرکت کنید ، می توانید شانس امتحان کردن آن را داشته باشید . 

Tsukiji زمانی بزرگ ترین بازار ماهی در دنیا بود که عمده ترین دلیل شهرت آن حراج روزانه ماهی Tuna بود . در سال 2018 بخشی از آن به Toyosu منتقل شد . 

Basashi ، نوعی غذای گوشتی در ژاپن است که از گوشت خام اسب ، زنجبیل و پیاز درست شده است ! این غذا در فرهنگ ژاپنی بسیار محبوب است . 

در فرهنگ ژاپنی برای ورود به هر خانه مودبانه است که کفش های خود را حتما درآورید . این کار در Genkan انجام می شود . فضایی در ورودی هر خانه که ترکیبی از ایوان و حصیر است و روبروی در اصلی قرار می گیرد . 

 هنگام خوردن Noodles در ژاپن ، شما می توانید آزادانه « هورت » بکشید و این کار به هیچ وجه رفتاری بی ادبانه نیست ! شما در رستوران ها با این کار تأیید می کنید که غذا تا چه اندازه خوش طعم و باب میل تان است ! 

ژاپن پایتخت « غذاخوری انفرادی » در جهان است . کاهش جمعیت و افزایش خانواده های تک نفره ، مهم ترین دلایل آن محسوب می شود . 

بیش از 80% کشور ژاپن ، کوهستانی است و حدود 100 آتشفشان فعال دارد ! این یعنی 10% از تمام آتشفشان های فعال دنیا در این سرزمین واقع شده است . 

1500 زمین لزره ، اتفاقی معمول است که هر سال در ژاپن روی می دهد ! شاید مهم ترین علت آن Pacific Ring of Fire ( حلقه آتش اقیانوس آرام ) باشد .


آژانس مسافرتی راه خیال 

سفری خوش برای شما آرزو می کند

مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O