ولنتاین، برای آن‌هایی که دوستشان داریم
دانستنی های گردشگری آژانس مسافرتی راه خیال 25 بهمن ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه



ولنتاین، برای آن‌هایی که دوستشان داریم



بر اساس افسانه‌ها St. Valentine کشیش و پزشکی رومی بود.

«ولنتاین» به طرفداری از عشاق، افراد مبتلا به صرع و زنبورداران معروف بود. با تشویق او زوج‌های جوان از دستورات امپراتور سرپیچی کرده و با یکدیگر مخفیانه ازدواج می‌کردند تا از خدمت سربازی معاف شده و از جنگیدن نجات پیدا کنند. 

اولین نامه را با عنوان from your Valentine (از طرف ولنتاین شما) خود امضاء کرده و به دختر زندان‌بان اش داد که با وی دوست شده و نقل است که این دختر را از کوری شفا داده بود!

وی سرانجام در سال 270 بر اثر شکنجه و آزار مسیحیان و به دستور Claudius II Gothicus کشته شد.












همه ما در طول سال‌ها مطالب زیادی درباره جشن ولنتاین شنیده‌ایم اما در این جا قصد داریم شما را با حقایقی نو و تا اندازه‌ای جالب درباره این رویداد عاشقانه آشنا کنیم.


Pope Gelasius رسما 14 February را Saint Valentine’s Day اعلام کرد.

ولنتاین اولین بار در قرن پانزدهم و در کشور فرانسه جشن گرفته شد.

جشن عشق، در انگستان و فرانسه هم‌زمان با فصل جفت‌گیری پرندگان (اواسط ماه February) است. 

Duke of Orleans اولین فردی بود که برای همسر خود شعری نوشته و به عنوان کادوی ولنتاین برای او فرستاد. دوک هیچ‌گاه نتوانست واکنش همسر خود را نسبت به این هدیه ببیند زیرا در زندان محبوس بود! 

هر سال در این روز چیزی حدود 145 میلیون کارت تبریک بین عشاق رد و بدل می‌شود.

در آستانه جشن ولنتاین، هزاران نفر از سراسر دنیا برای  Juliet (معشوقه Romeo در داستان Romeo and Juliet اثر نویسنده بزرگ Shakespeare) نامه می‌نویسند. این نامه‌ها به شهر Verona در کشور ایتالیا و به Juliet Club فرستاده می‌شود. در آن‌جا افرادی به صورت داوطلبانه به این نامه‌های عاشقانه پاسخ می‌دهند. 

ولنتاین تنها برای انسان ها نیست! چیزی در حدود 25% از سگ‌ها، گربه‌ها، خرگوش‌ها، پرندگان و سایر حیوانات خانگی نیز در این روز از صاحبان خود هدیه دریافت می‌کنند. 

تولید قلب‌های آبنباتی از قرن 19 آغاز شد. البته ماشینی که برای تولید آن‌ها ساخته شد در ابتدا قرار بود تنها قرص‌های پاستیلی برای بیماران تولید کند تا مصرف این قرص‌ها برای بیماران آسان‌تر شود. هر سال میلیارها قلب آبنباتی برای ولنتاین تولید می‌شود که پیام‌های عاشقانه‌ای چون Be mine، Cute Pie و I’m Yours روی آن‌ها چسبانده می‌شود.

معلمان بیش از هر قشر دیگری در دنیا از جمله کودکان، همسران و مادران، کادوی ولنتاین دریافت می‌کنند.

در حوزه خرید برای روز ولنتاین، آمریکایی‌ها با 80% پیشتاز هستند! آن‌ها بیشترین کارت و خوراکی را در دنیا، در این روز خریده و به هم هدیه می‌دهند. 

Venus «الهه عشق » رومیان عاشق رزهای قرمز بود. از این رو هر سال 250 میلیون گل رز تنها برای ولنتاین کاشته می‌شود.

مردان حدود 2 برابر بیشتر از زنان در روز ولنتاین خرج می‌کنند. 

برای هدیه دادن گل در این روز دقت کنید زیرا هر رنگ معنای خاص خود را دارد. قرمز نماد عشق، صورتی تیره نماد شادی، بنفش سلطنت و سفید اخلاص است. 

در 4 ایالت Arizona، Nebraska، Texas وVirginia کشور آمریکا، شهرهایی به نام ولنتاین وجود دارد. 

عروسی دست جمعی در روز ولنتاین یکی از رسم های مهم مردم کشور فیلیپین است. دولت بودجه این مراسم را تأمین کرده و زوج‌ها با این کار به ازدواج ترغیب می‌شوند. 

در ژاپن مرسوم است زنان در روز ولنتاین به مردان شکلات هدیه می‌دهند. البته در سال‌های اخیر این رسم تا اندازه‌ای کمرنگ شده است.

Alexander Graham Bell برجسته‌ترین اختراع خود، تلفن را در روز ولنتاین ثبت کرد! وی در تاریخ 14 February  سال 1876 اسناد مربوط به اختراع جدید خود را به اداره ثبت اختراع ارسال کرد. 

شاید عجیب ترین نکته درباره ولنتاین در قدیم، توصیه پزشکان به خوردن شکلات برای افرادی بود که در رابطه ای احساسی قلب شان شکسته بود! کسانی که از این شکستگی رنج برده یا در قلب خود احساس سوزش می‌کردند!





Happy Valentine's Day




مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O