ویزا فرانسه

شرایط ویزای شینگن فرانسه، نسبت به ویزای دیگر کشور‌های شینگن، کمی سخت تر می‌باشد. پس، سعی کنید بااطلاع شرایط ویزای این کشور، با آگاهی کامل اقدام کنید تا طعم تلخ ریجکتی ویزای فرانسه را نچشید قبل از هر کاری پیشنهاد میکنیم از کارشناسان ما مشاوره بگیرید.

تماس با ما 




نکاتی که قبل از اقدام ویزای فرانسه خوب است بدانید:


۱. در صورتی که پیش از این ویزای شینگن نداشته‌اید، برای دریافت ویزای فرانسه درخواست ندهید. سفارت فرانسه، درخواست ویزای این کشور را برای شینگن اولی‌ها معمولا رد می‌کند

۲. در صورتی که قصد دارید به همراه خانواده برای گرفتن ویزای فرانسه اقدام کنید، کلیه اعضای خانواده باید یک ویزای شینگن در پاسپورت خود داشته باشند. بسیاری از متقاضیان بر این باورند که اگر سرپرست خانواده شینگن داشته باشد کافیست اما، اگر فقط سرپرست خانواده دارای ویزای شینگن باشد، ویزای فرانسه فقط برای ایشان صادر خواهد شد و سایر افراد خانواده ریجکت می‌شوند.

 ۳. در صورتی که قصد دارید ویزای مولتی فرانسه بگیرید، تاریخ اخذ آخرین ویزای شینگن شما باید برای حداکثر یک سال گذشته باشد.

  ۴. برای اخذ ویزای شینگن فرانسه، باید حداقل تمکن مالی 200 میلیون تومان برای هر نفر ارائه دهید. همچنین، حساب بانکی متقاضی ویزای فرانسه در ۶ ماه آخر باید گردش بالایی داشته باشد. منظور از گردش بالا مبالغ ورودی و خروجی به حساب نیست و فقط تعداد تراکنشات مد نظر است. توجه داشته باشید که گردش حساب اهمیت بیشتری نسبت به تمکن مالی در اخذ ویزای فرانسه دارد.

  نوع ویزایی که درخواست میدهید بسته به اهداف شما برای سفر به فرانسه،مختلف است 

اینکه شما برای مقاصد توریستی، تحصیلی، کاری و یا ترانزیت به فرانسه سفر می‌کنید، باید نوع مشخص شده‌ای از ویزای فرانسه را درخواست دهید.


 مدارک ویزای فرانسه 

1.     دو قطعه عکس رنگی گرفته شده از روبرو ، تمام رخ ، زمینه روشن سایز 3.5*4.5 که مربوط به 6 ماه گذشته باشد و 70 الی 80 درصد آن شامل صورت متقاضی باشد .

2.     کپی ویزاهای شنگن ، انگلستان ، آمریکا ، کانادا ، استرالیا و نیوزیلند با مهر ورود و خروج ( در صورت دارا بودن )

3.     اصل پاسپورت جدید با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ خروج از حوزه شنگن

4.     ترجمه شناسنامه متقاضی به زبان انگلیسی و یا فرانسه . مهر مترجم رسمی روی ترجمه کافی است و نیازی به تأییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه نیست .

5.     مدارک کاری و اجتماعی :

·       اگر کارمند هستید ، نامه اشتغال به کار با تاریخ صدور کمتر از یک ماه که موارد زیر را ذکر کند : سمت شغلی ، تاریخ استخدام ، حقوق ، تاریخ مرخصی ، حکم کارگزینی به همراه نامه مرخصی نیز قابل قبول است . ارائه سه فیش حقوقی برای سه ماه اخیر .

·       اگر مدیر یا عضو هیئت مدیره شرکت و یا صاحب مغازه یا دفتر هستید : روزنامه رسمی ، آگهی ثبت شرکت و آگهی تغییرات در صورت وجود ( دقت کنید که تنها ارائه آگهی تغییرات بدون ارائه روزنامه رسمی یا آگهی ثبت شرکت کافی نیست و به عنوان نقص مدرک تلقی می شود ) ، پروانه کسب ( اگر کارت مباشرت دارید ، ارائه پروانه کسب اصلی الزامی است )

·       اگر عضو نظام خاصی ( نظام پزشکی ، نظام مهندسی ، نظام حقوقی و... ) هستید : کارت نظام مربوطه که برای سال جاری معتبر می باشد ، گواهی یا پروانه فعالیت نظام مربوطه

·       اگر بازنشسته هستید : حکم بازنشستگی به همراه فیش دریافت مستمری

·       اگر دانشجو یا محصل هستید : گواهی اشتغال به تحصیل برای سال جاری

·       اگر شاغل نیستید ( مثلا خانم های خانه دار ) : مدارک شغلی و مالی همسر یا فردی که هزینه های سفر شمار را تقبل می کند .

6.     برای کودکان زیر 18 سال ، در صورتی که یکی از والدین و یا هردو در سفر همراه آن ها نباشند ، اجازه محضری خروج از کشور الزامی است .

7.     ریز گردش چهار ماه اخیر حساب بانکی به زبان انگلیسی با تاریخ صدور کمتر از 10 روز اخیر ، همراه با نامه تمکن مالی به زبان انگلیسی و مهمور به مهر امور بین الملل

(دقت کنید که نامه تمکن مالی به تنهایی مورد قبول نمی باشد و حتما باید ریز گردش خود را نیز ارائه دهید )

نکات مهم

ü     اگر قصد بازدید از خانواده ، بستگان و دوستان خود در فرانسه را دارید ، ارائه اصل دعوتنامه رسمی صادر شده توسط شهرداری الزامی است . ( نامه کتبی پذیرفته نیست )

ü     اگر به سفر کاری می روید ، ارائه موارد ذیل الزامی ست :

·       دعوتنامه از شرکت فرانسوی

·       دعوتنامه از کنفرانس ، همایش ، نمایشگاه –با ذکر آدرس دقیق محل برگزاری مراسم

·       دعوتنامه از مراسم و رویداد هنری ، فرهنگی –با ذکر آدرس دقیق محل برگزاری مراسم

·       اگر قصد شرکت در پروژه مطالعاتی و تحقیقی دارید ، ارائه اصل و کپی convention d’Accueilالزامی است 

    اگر قصد شرکت در پروژه مطالعاتی و تحقیقاتی را دارید ، ارائه اصل و کپی convention d’Accueil همراه با رزرو هتل ( در صورت وجود ) الزامی است .

     اگر صاحب سند ملکی در فرانسه هستید و قصد اقامت در ملک خود را دارید ، ارائه کپی سند ملکی در فرانسه الزامی است .

    متقاضی جهت درخواست ویزای فرانسه باید حداقل یک ماه قبل از سفر جهت اخذ ویزا اقدام نماید .

    همه مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند و اصل ترجمه ها باید تحویل سفارت فرانسه شوند .

     مبلغ 120 یورو به ازای هر نفر بزرگسال بابت هزینه واریزی سفارت و مرکز انگشت نگاری در زمان درخواست باید نقدا پرداخت شود .

   پروسه زمانی ویزای فرانسه معمولا تا 21 روز طول می کشد .

     هزینه ترجمه مدارک لازمه جهت ارائه به سفارت فرانسه به عهده شخص مسافر می باشد . در صورت درخواست مسافر ترجمه مدارک از طریق دارالترجمه های معتبر توسط این شرکت انجام شده و هزینه آن سوای هزینه ویزا و با ارائه فاکتور دارالترجمه از مسافر اخذ می شود .

     در صورت عدم صدور ویزا از سوی سفارت فرانسه ، هیچ مسئولیتی متوجه این شرکت نمی باشد . و هیچ گونه وجهی قابل استرداد نمی باشد . (شرایط برای ویزاهای گارانتی متفاوت است )


6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O