ویزا اسپانیا
با اخذ ویزای اسپانیا می توانید به این کشور بی نظیر اروپایی سفر کنید. این کشور جاذبه های بی نظیری دارد. طبیعت بی نظیر، ساختمان های قدیمی و زیبا، خیابان های سنگ فرش شده، آسمانی پاک و آب و هوایی فوق العاده از جاذبه های بی نظیر این کشور هستند.
برای این که از این جاذبه های دیدن کنید باید ویزای اسپانیا یا ویزای بارسلونا را اخذ کنید. اگر اهل گردش هستید پس تا اسپانیا را به چشم خود مشاهده نکرده اید، از گردش ننشینید. در اسپانیا از گردش و تفریح سیر نخواهید شد و در هر گوشه این کشور جاذبه هایی را خواهید یافت که شما را متعجب می کند.


اسپانیا مساحتی برابر با 510.000 کیلومتر مربع دارد و از شمال و شمال شرقی با فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای؛ و غرب و شمال غربی با پرتغال، مرزهای زمینی دارد. این دومین کشور بزرگ بلوک اتحادیه اروپا با جمعیت 46.347.576 نفر است.

شهرهای مادرید و بارسلونا در اسپانیا از جمله شهرهایی هستند که بیشترین بازدیدکنندگان خارجی در اروپا را به خود جلب می­کند. گاو بازی، جشنواره توماتینا و مجالس ایبیزا از بهترین رویدادهای شناخته شده در اسپانیا هستند. اسپانیا در 25 ژوئن 1991 توافق نامه را به همراه پرتغال امضا كرد و هر دو آنها از 26 مارس 1995 اجرای آن را آغاز كردند.

کشور اسپانیا با به اشتراک گذاشتن شبه جزیره ایبرین با پرتغال، به عنوان یک مقصد توریستی هیجان انگیز و عجیب در اروپای غربی شناخته می­شود. شهرهای بزرگ بارسلونا و مادرید با مسیرهای سنگی، کافه­های کنار خیابان و ساکنان بی­سرپناهش پر جنب و جوش و جذاب هستند. گذشته از شهرها، مطمئناً سواحل اسپانیا برای هر کسی که خواهان استراحت در آفتاب یا شنا در دریای گرم هستند را خوشحال خواهد کرد.

تا آنجا که به ویزای شینگن مربوط می­شود، شما باید بدانید که بیش از یک انتخاب برای سفارت صادر کننده دارید. این بدان معنی است که ویزای شینگنی که در سفارت یک کشور خاص دریافت می­کنید، اجازه ورود به کشورهای عضو شینگن را به شما اعطا می­کند. با این حال، سیاست ویزای شینگن در مورد اینکه کدام سفارت را برای فرایند درخواست خود انتخاب می­کنید، کاملاً سخت‌گیرانه است. با این حال، اما اگر برنامه سفر شما در منطقه شینگن دارای چندین مقصد است، باید برای ویزای خود را در سفارت کشوری که مقصد اصلی شماست درخواست دهید. اگر امکان این کار وجود نداشته نباشد، باید ابتدا تأییدیه سفارت کشوری که ابتدا بازدید می­کنید را بگیرید.


آمار پذیرش ویزای شینگن اسپانیا
در سال 2017، اسپانیا در مجموع 906،456،1 ویزای شینگن یکنواخت از 276،624،1 درخواست ویزای دریافت شده در کنسولگری­ها و سفارتخانه­های اسپانیا در سراسر جهان صادر کرده است. میزان رد ویزا 8.27٪ بوده است.




انوع ویزای اسپانیا


ویزای اسپانیا در انواع مختلفی ارائه می شود که می توان برای اخذ آن اقدام کرد. هر یک از این ویزا امکاناتی را برای مسافران به وجود می آورد که با توجه به آن ها مسافران می توانند سفر خود را به این کشور دیدنی آغاز کنند. در ادامه درباره هر یک از این ها به تفصیل شرحی خواهیم نوشت.



ویزای توریستی اسپانیا
از مهم ترین ویزاهایی می باشد که سفارت ارائه می دهد. این ویزا بیشترین متقاضی را دارد و افراد مختلفی از سراسر جهان برای اخذ این ویزا اقدام می کنند. اسپانیا با جاذبه های بی نظیری که در دل خود دارد هر سال و از تمام نقاط جهان گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

ویزای تحصیلی اسپانیا
هم از دیگر ویزاهایی هستند که شما می توانید اخذ کنید. این ویزا توسط افرادی اخذ می شود که قصد ادامه تحصیل در کشور اسپانیا را دارند. به این ترتیب این دسته از افراد می توانند با اخذ ویزای تحصیلی کشور اسپانیا در این کشور به تحصیل بپردازند.

ویزای کاری اسپانیا
هم یکی دیگی از این ویزاهاست. ویزای کاری زمانی قابل اخذ است که متقاضی یک درخواست از سوی کارفرمایی در کشور اسپانیا برای اخذ ویزای این کشور داشته باشد. به این ترتیب متقاضی می تواند با کلیه مدارک خویش به سفارت مراجعه کند تا ویزای خود را اخذ کند.

ویزای تجاری، الحاق به همسر، ویزای پزشکی و ...
از انواع ویزاهایی هستند که توسط متقاضیان سفر به اسپانیا اخذ می شوند. با اخذ هر یک از این ویزاها شما می توانید به مدتی محدود در خاک کشور اسپانیا اقامت داشته باشید. البته با اخذ ویزای کاری می توانید با گذشت زمان درخواست اقامت دائم در این کشور داشته باشید




مدارک مور نیاز برای احذ ویزا اسپانیا 

جهت دریافت فایل pdf مدارک اسپانیا روی لینک زیر کلیک کنید 

مدارک مورد نیاز ویزا اسپانیا




مدراک مورد نیاز سفارت اسپانیا در تهران

پرینت وقت سفارت
لطفا وقت خود را به صورت جداگانه برای هرشخص پرینت نمایید. گرفتن وقت برای کودکان نیز الزامی می باشد.
در صورتیکه که به هر دلیلی نتوانستید از وقت خود استفاده نمایید، می بایست از طریق وبسایت اقدام به کنسل کردن آن نمایید تا جهت رزرو وقت بعدی دچار مشکل نشوید.

دعوتنامه
در صورتی که دعوتنامه ی دیدار با خانواده دارید نیازی به رزرو هتل نخواهید داشت. می توانید به دلخواه خود، مواردی از قبیل کارت شناسایی یا اقامت شخص دعوت کننده و هرگونه مدارک مرتبط به ایشان و یا ملک ایشان به عنوان محل اقامت، را به پرونده ی خود اضافه نمایید.
دعوتنامه ی کنگره/ کاری/ورزشی/تحصیلی زیر 3 ماه:
می توانید با نسخه ی کپی دعوتنامه ی خود برای ویزا اقدام به ثبت پرونده نمایید.
لطفا توجه داشته باشید که تمام اطلاعات هتل و پرواز شما باید به زبان انگلیسی صادر شده باشد.
مدت زمان اقامت شما در اسپانیا می بایست مساوی و یا بیشتر از مدت اقامت در سایر کشورهای محدوده شنگن باشد.

هتل و پرواز
توجه داشته باشید تاریخ ورود و خروج پرواز به منطقه ی شنگن باید دقیقا با تاریخ ورود و خروج هتل/ هتل های شما یکسان باشد.
لطفا توجه داشته باشید که تمام اطلاعات هتل و پرواز شما باید به زبان انگلیسی صادر شده باشد.
مدت زمان اقامت شما در اسپانیا می بایست مساوی و یا بیشتر از مدت اقامت در سایر کشورهای محدوده شنگن باشد

بیمه مسافرتی
مدت زمان بیمه مسافرتی نباید از مدت زمان اقامت شما در حوزه ی شنگن کمتر باشد. لطفا از تحریم نبودن بیمه ی مسافرتی خود اطمینان کامل حاصل نمایید. در صورت نیاز می توانید از خدمات اختیاری صدور بیمه معتبردر دفترکارگزاری استفاده نمایید.
توجه داشته باشید که بیمه ی مسافرتی شما شامل جدول و جزئیات پوشش تمام هزینه ها به زبان انگلیسی باشد.در صورتیکه بیمه اسپانیایی دارید، لطفا جزئیات و پوشش آن را به همراه داشته باشید، ارائه کارت بیمه به تنهایی کافی نیست.

مدارک شغلی
مدارک بازنشستگی: حکم بازنشستگی یا کارت بازنشستگی به همراه فیش حقوقی
کارمند: حکم/ قرارداد +نامه اشتغال به کار+ برگه ی مرخصی+ فیش حقوقی سه ماه اخیر+ لیست بیمه سه ماه اخیر یا سابقه ی بیمه
تاجر/ صاحبان مشاغل: روزنامه های شرکت: آگهی تاسیس و تغییرات + لیست بیمه پرسنلی که تحت پوشش شرکت شما هستند+ پرداخت های مالیاتی+ و هرگونه جواز یا مدارکی که مربوط به شغل شما می باشد.
توجه داشته باشید در صورتی که نوع درخواست ویزای شما ویزای کاری است می توانید نمونه هایی از فاکتورها و مراودات کاری خود با شرکت دعوت کننده را به پرونده اضافه نمایید. در صورتی که شرکت شما هزینه های سفر را به عهده دارد می توانید حساب بانکی شرکت را هم درکنار حساب شخصی خود ارايه دهید.
پزشک: کارت نظام پزشکی+ پروانه ی پزشکی+ کارت های تخصص+ پروانه مطب و .
در صورتی که در بیمارستان یا دانشگاه هم مشغول کار هستید لطفا مدارک مربوط (حکم یا نامه ی اشتغال + فیش حقوقی و لیست بیمه) را هم در کنار مدارک پزشکی خود ارایه نمایید.
خانه دار/فاقد شغل: می توانید در صورت تمایل مدارک شغلی و بانکی سرپرست خانواده و یا شخصی که مخارج سفر شما را بر عهده می گیرد، ارائه دهید. 
مشاغل آزاد/ سایر مشاغل:
سعی کنید هرگونه مدارک مربوط به شغل خود را ارائه نمایید. مانند : پروانه ی ساختمان و یا نامه اشتغال از هرگونه صنف یا اتحادیه ی مربوطه و.اشتغال به تحصیلکارت دانشجویی معتبر + نامه ی اشتغال به تحصیلارائه ی این مدرک برای دانش آموزان اختیاری است.

مدارک بانکی
نامه تمکن مالی+ ریز گردش 6 ماه همان حساب صادر شده به زبان انگلیسی.
درصورتی که حساب شما سپرده است لطفا گردش 6 ماهه ی حسابی که سود سپرده شما به آن واریز می شود را به همراه داشته باشید.
محدودیت خاصی برای تعداد مدارک بانکی وجود ندارد. مبلغ دقیقی هم برای موجودی حساب شما درنظر گرفته نشده است. ضمنا به یاد داشته باشید ارائه ی ضمانت نامه ی بانکی به هیچ وجه اجباری نبوده و تضمینی برای دریافت ویزا نمی باشد.
اعتبار مدارک بانکی از تاریخ صدور فقط یک ماه است.
در صورتیکه که شرکت، نهاد و یا سازمان خاصی مخارج سفر شما را تقبل می نماید، می بایست مدارک مالی آن مجموعه ارائه شود.

مدارک ملکی
ارائه ی این مدرک اختیاری است.

ترجمه شناسنامه

ترجمه ی تمام صفحات الزامی است.
درصورتی که شناسنامه ی شما مفقود شده است لطفا نامه ی مربوط به مفقودی آن را ترجمه نمایید.
ترجمه ی کارت ملی اجباری نمی باشد.
در صورتی که صاحب ملکی در اسپانیا هستید و در ملک خود اقامت خواهید داشت، طبیعتا نیازی به دعوتنامه و رزرو هتل ندارید.
لطفا کپی سند ملکی+ برگه ی استعلام شهرداری جدید را همراه داشته باشید (Nota Simple).این برگه 6 ماه اعتبار دارد. می توانید یک نسخه کپی از مواردی مانند فیش های پرداختی قبوض و حساب بانکی خود در کشور مقصد را همراه داشته باشید.

ترجمه ی مدارک
لطفا از مراجعه به دارالترجمه های غیررسمی اجتناب نمایید. تمام مدارک فارسی شما باید به زبان اسپانیایی ترجمه شده باشد. (اعتبار ترجمه ها فقط 6 ماه است. در نظر داشته باشید فیش های حقوقی و لیست بیمه باید برای ماه های اخیر باشند.)
تبصره
در صورتی که مدارک شما در سربرگ رسمی انگلیسی به زبان انگلیسی تایپ شود و مهر بخورد و اصل آن را ارائه دهید، نیازی به ترجمه اسپانیایی نمی باشد. مانند مدارک بانکی و نامه های اشتغالی که به زبان انگلیسی صادر شده است.
در صورتی که فرزند زیر 18 سال به تنهایی یا به همراه یکی از والدین خود قصد درخواست ویزا را دارد لطفا موارد زیر رامطالعه نمایید:
اگر پدر و مادر یا یکی از والدین درحال حاضر ویزا دارند یا به هردلیلی همراه فرزند خود درخواست ویزا نمیدهند باید در دفترخانه ی رسمی اجازه ی خروج فرزندشان را (با قید دلیل سفر و ذکر زمان و مکان دقیق حضوراو و سرپرست سفر ) ثبت نموده و این اجازه نامه را به زبان اسپانیایی ترجمه کنند. ترجیحا مدارک شغلی و بانکی سرپرست در پرونده متقاضی قرار داده شود. در صورتیکه والدین از هم جدا شده اند، ترجمه مدرک حضانت کافیست. در صورت فوت پدر، اجازه نامه ی سرپرست قانونی الزامی می باشد.

پاسپورت 
پاسپورت می بایست دارای حداقل دو صفحه خالی ( غیر از صفحه 4 ) بوده و از زمان بازگشت به کشور حداقل سه ماه اعتبار داشته باشد. جهت درخواست ویزای چند بار ورود از تعداد کافی صفحات خالی پاسپورت خود اطمینان حاصل نمایید.
افرادی که ملیت ایرانی ندارند، در صورتیکه اقامت معتبر ایران را داشته باشند، می توانند درخواست ویزای خود را ثبت نمایند. لطفا توجه داشته باشد اقامت از ویزا متفاوت بوده و می بایست از تاریخ بازگشت، سه ماه اعتبار داشته باشد.
اتباع ایرانی که اقامت کشوری به غیر از ایران را دارند، بهتر است از کشور محل اقامت خود درخواست ویزا نمایند، در صورت ثبت درخواست در ایران، تمامی مسئولیت آن بر عهده متقاضی می باشد.





6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O