روز جهانی گردشگری
اخبار گردشگری آژانس مسافرتی راه خیال 04 مهر ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه




27 سپتامبر روز جهانی «گردشگری» نام گرفته است. 

این رویداد از سال 1980 در سازمان ملل و به منظور سرمایه‌گذاری برای کره زمین پایه‌گذاری شد. 

صنعت گردشگری فعالیت‌های مربوط به جابه‌جایی‌های کوتاه‌مدتی است که در آن افراد به مکان‌هایی دور از محل سکونت‌شان می روند. 

این صنعت نه تنها تأثیر مهمی بر بهره‌وری اقتصادی کشورها دارد، بلکه شرایط اجتماعی هر جامعه را نیز تحت‌تأثیر خود قرار‌می دهد.  

شاید عجیب به‌نظر برسد اما بر‌اساس تحقیقاتی که سال 2019 انجام شد، مشخص شد، بیش از 333 میلیون نفر در سراسر جهان در صنعت گردشگری مشغول به کار هستند. 

دیدن نقاط مختلف جهان زندگی ما را غنی می‌کند و فرصت‌هایی برای رهایی از دغدغه‌های منطقه زندگی‌مان ، به ما می‌دهد. هم‌چنین باعث رشد افق‌های دیدمان می‌شود. 




سفر‌کردن به هر نقطه از کره زمین آداب خاص خود را دارد. در هر سفر بکوشید هزینه‌هایی که می‌کنید، برای رشد اقتصاد محلی باشد.

رستوران‌هایی که در آن غذا می‌خورید، مغازه‌هایی که از آن‌ها سوغات می‌خرید و... این فرصت را به شما می‌دهد تا به این روند کمکی موثر داشته باشید!


هر مکان جدید که به آن وارد می‌شوید، خانه شخصی دیگر است و خوب است به یاد داشته باشید با مردم آن با احترام و وقار برخورد کنید. به صحبت های مردمان محلی گوش بدهید و مهم‌تر از همه این‌که، مراقب حفظ فرهنگ شان باشید! بهتر است همواره با صدای آهسته صحبت کنید. با این کار هر خدمتی که نیاز دارید، با احترام به شما ارائه خواهد شد! 

خوب است بدانید در کل اروپا ادب حکم می‌کند جملات خود را با Please و Thank You همراه کنید!

در بازگشت از هر سفر، می‌توانید داستانهایی ماجراجویانه برای اطرافیان خود داشته باشید. این کار به دیگران فرصت می‌دهد تا سفر شما را به چالش کشیده و کلیشه‌هایی که ممکن است در مورد مکان‌های دیگر دارند، تغییر کند!



با ورود به قرن 21، تمرکز صنعت گردشگری بر محافظت از مردم و محیط های محلی شد.

در Barcelona و Venice، مردم به شدت خواستار کنترل گردشگران بودند. آن‌ها می‌خواستند از مکان‌های تاریخی شهر و طبیعت به خوبی محافظت شود.

Bruce Poon Tip در مستند خود به نام Last Tourist می گوید: «سفر یک امتیاز است، نه یک حق»!

این ایده ما را تشویق می‌کند تا هنگام تصمیم‌گیری درباره سفر، مصرف کنندگانی آگاه باشیم و مسئولانه عمل کنیم. 





بهترین سفرها را با ما تجربه کنید

راه خیال سفر

مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O