قلعه سنت آنجلو

قلعه ای که قرار بود آرامگاه خانوادگی باشد اما به موزه تبدیل شد !

سنت آنجلو به دستور یکی از پادشاهان رومی به اسم هادریانوس ساخته شد و هدف از ساخت آن ابتدا آرامگاه خانوادگی او و خانواده اش بود . جالب این که حتی زمانی این قلعه مقر ناپلئون و سربازان وی نیز بوده است !

ساختمان اصلی این قلعه به شکل دایره است ، حدود 20 متر ارتفاع دارد و در کل دارای 4 طبقه اصلی است و مقر پاپ ها در 2 طبقه بالایی آن قرار داشته است . بالای ساختمان مجسمه ای از پادشاه با ارابه و 4 اسب نیز مشاهده می شود . در زمان لویی چهارم دیواری مستحکم به این بنا اضافه شد که این دیوار سنت آنجلو را به کاخ واتیکان متصل می کرد . الکساندر ششم نیز یک گذرگاه بالای دیوار کاخ ساخت تا در هنگام خطر محلی مناسب و امن برای فرار باشد . خود او توانست از همین راه از دست سربازان فرانسوی فرار کند ! پس از اتحاد و یکپارچگی ایتالیا ، مدتی این کاخ تبدیل به زندان نظامی و سربازخانه شد . بنونوتو چلینی از مجسمه سازان مشهور ایتالیایی ، مدتی در این قلعه زندانی بوده است . در نهایت این کاخ به موزه تبدیل شد .

از دیگر نمادهای مهم این قلعه ، مجسمه میکائیل ( از فرشتگان مقرب الهی– فرشته روزی رسان ) است که در بالاترین نقطه بنا قرار دارد و نماد نجات مردم از طاعون در زمان گریگوری کبیر است

جالب است بدانید خاکستر چندین پادشاه رومی از جمله هادریان که بعد از مرگ شان سوزانده شده است ، در این کاخ نگهداری می شود .

6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O