پل طبیعت

پل طبیعت ، بزرگ ترین پل غیر خودرویی در ایران است .

پلی 3 طبقه که مخصوص پیاده روی ساخته شده است . البته در طبقه سوم آن رستوران ، فضاهای تفریحی مثل گالری و نمایشگاه ها و فضاهایی برای استراحت بازدید کنندگان درنظر گرفته شده است .

پل طبیعت در اراضی عباس آباد بنا شده و بوستان طالقانی را به پارک آب و آتش متصل می کند . هم چنین سر راه خود از عرض بزگراه مدرس نیز عبور می کند . علاوه بر این از بالای پل ، شما نمایی تماشایی از بزرگراه های همت ، حقانی و رسالت نیز خواهید داشت .

کارهای مطالعاتی ساخت پل از سال 1388 آغاز و در نهایت سال 1393 به بهره برداری رسید . طول پل طبیعت 300 متر و وزن آن حدود 2000 تن می باشد . وسعت آن حدود 7000 متر مربع است . عرض راهروها نیز بین 6 تا 13 متر متغیر است . هم چنین گفته شده این پل به دلیل استفاده از مصالح خاص و مرغوب ، در برابر بلایای طبیعی و حتی زلزله 7 ریشتری هم مقاوم است و حدود 100 سال عمر مفید خواهد داشت .

معماری پل طبیعت برگرفته از سبک سنتی در ایران بوده و تا اندازه ای به پل خواجو شبیه است . سازه ای با طراحی ارگانیک و سازگار با طبیعت که مشابه آن را در در پارک های ملی فرانسه ، استرالیا ، هلند ، کانادا و بلژیک نیز می توان دید . پایه های درخت مانند آن و پیوستگی ای که میان  دو فضای سبز به وجود آورده ، تأکیدی درست بر نام گذاری آن به پل طبیعت است .

طراحان این سازه ، خانم لیلا عراقیان و آقای علیرضا بهزادی هستند که برای طراحی پل طبیعت توانسته اند تحسین و جوایز زیادی در ایران و جهان را از آن خود کنند .

پل طبیعت قرار است مانند برج آزادی و برج میلاد ، یکی از نمادهای شهر تهران باشد !

6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O