بندر و قلعه قبرس

گیرنه یکی از معروف ترین شهرهای قبرس شمالی و از مهمترین بنادر این کشور می باشد. این شهر زیبا به علت داشتن سواحل شنی زیبا، یکی از مهم ترین نواحی توریستی قبرس شمالی محسوب می شود. آب و هوای بی نظیر گیرنه در ماه های تابستان یکی از دلایل مهم در جذب گردشگر و توریست می باشد. این شهر به واسطه ی قدیمی بودن بندرگاه گیرنه از جاذبه های تاریخی نیز در کشور قبرس شمالی محسوب می شود و به همین علت است که رستوران ها و کافه های واقع در بندرگاه گیرنه میزبان توریست های بیشتری نسبت به سایر مناطق این شهر می باشند. با توجه به استقبال توریست ها از این شهر بندری به این شهر لقب “شهر بسیار پر جنب و جوش”داده اند. گیرنه با بندر زیبا و قلعه ی مجاورش جواهر قبرس شمالی نامیده می شود.


زمان احداث بنای قلعه ی گیرنه به دوران بیزانس بر می گردد و در گذر زمان بازسازی های متعددی بر روی این قلعه صورت گرفته است. در پشت دیوار این قلعه جاذبه هایی مثل کلیسای سنت جورج، آپارتمان های پادشاهی و کلیسایی کوچک را پیدا می کنید.  در حدود ۵ قرن است که این قلعه از بندر مهم گیرنه محافظت می کند.

توسعه این شهر طوری که به بافت قدیمی و تاریخ آن آسیبی نرسد و بر مبنای اصول شهر سازی صورت گرفته است و اصالت خود را حفظ کرده است.

قلعه سنت هیلاریون یکی دیگر از بناهای زیبای این شهر است. این قلعه در ارتفاع ۶۷۰ متری قرار دارد و شامل سه طبقه می باشد که طبقه ی سوم آن پر از پله و بسیار پرپیج و خم است. که به برج پرینس جان و خانه های سلطنتی منتهی می شود. چشم انداز این قلعه شامل دید بسیار زیبا به بندر گیرنه و روستای های اطراف آن است.

قلعه بوفاونتو نیز در ۱۶ کیلومتری شهر گیرنه قرار دارد و با ارتفاع ۹۵۴ متری مرتفع ترین قلعه آن منطقه به شمار می رود. این قلعه برای کسانی که به مناظر زیبا علاقه مندند شدیدا توصیه می شود و مسیر ۴۵ دقیقه ای پیاده روی آن برای کسانی که کوه نوردی دوست دارند پیشنهاد می شود.


صومعه بلاپایس دیگر جاذبه‌ی تاریخی گیرنه در قرن ۱۲، توسط راهبان فراری از فلسطین ساخته شده است. در پشت این صومعه ی بسیار زیبا درختان بلند و طبیعت خوش منظره ای وجود دارد که قایق های گوتیک بازمانده از زمان های قدیم نیز در آنجا وجود دارد. در این صومعه پله هایی تا پشت بام وجود دارد که از آنجا می توانید چشم اندازی به دشت و دریا داشته باشید در سمت غربی صومعه ی بلاپایس، آشپزخانه قرار داشته است که امروزه، تنها چند دیواره از آن باقی مانده است. سالنی که در بخش شمالی قرار دارد، اغلب برای دورهمی ها، مراسم های خاص و عکس های عروسی استفاده می‌شده است.

6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O