سالن اپرای دبی

" سالن اپرای دبی " در نوع خود بهترین سالن اپرا در خاورمیانه و حتی آسیا است . سالن ای جذاب و کم نظیر که هر ساله بهترین اتفاقات هنری در آن صورت می گیرد .

این سالن اپرا اولین سالن چند منظوره در این شهر است و هدف اصلی از ساخت آن ورود صنعت موسیقی به زندگی بومیان این منطقه بوده است .

سیستم صوتی آن در نوع خود بسیار پیشرفته است و برای هر اجرا ظرفیتی حدود 2000 نفر را دارد ! هر ماه برنامه های متنوع و معتبر هنری در این مجموعه برگزار می شوند که معمولا با پایان یافتن این بازه زمانی تغییر می کنند . برنامه هایی شامل : باله ، ارکستر ، نمایش مد و فشن ، کنسرت ( راک ، پاپ ، جاز ، عربی و... ) ، تأترهای خانوادگی و کمدی و...

طراحی فضای بیرون سالن اپرا با الهام از قایق هایی معروف به جهاز یا جهازات ( قایق هایی در خلیج فارس ، دریای سرخ و اقیانوس هند ) انجام گرفته است .

این ساختمان بسیار چشم نواز و مدرن بخش های مختلفی دارد . سالن اصلی با 2000 متر وسعت ، سالن پروسینیوم آرچ ، سالن کنسرت های آکوستیک ، اتاق تمرین هنرمندان ، رستورانی در فضای باز ، پشت مجموعه و مشرف به برج خلیفه و سالن کنفرانس ای با 1000 صندلی .

قاعدتا مجموعه ای این چنین مدرن ، قوانین خاصی برای خود دارد ! مثلا اگر بلیط شما به هر دلیل آسیب دیده باشد ، ممکن است از ورودتان به سالن اجرای برنامه جلوگیری شود ! اجازه ورود هیچ گونه خوراکی یا حتی نوشیدنی به سالن ها ، به افراد داده نمی شود . فیلم برداری از هر برنامه ای اکیدا ممنوع است ، مدیران سالن اجازه دارند بدون اطلاع قبلی جای صندلی افراد را جا به جا کنند و هر فرد تنها اجازه دارد حداکثر تا سقف 10000 دلار بلیط یا کوپن به کسی هدیه کند !

6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O