شهر تاریخی افسوس

شهری به نام افسوس در ترکیه واقع است که مدت زمان حضور آن روی این کره خاکی به مدت زمان ۶ هزار سال پیش از میلاد تا کنون می رسد که مربوط به دوران نو سنگی بوده است.

این شهر تاریخی را به عنوان دومین شهر بزرگ دنیا در تاریخ ثبت کرده اند و تنها علت آن هم جمعیت فوق العاده این شهر در ان زمان بوده است که در کتب تاریخی به میزان ۲۵۰ هزار نفر سکنه را برای این شهر در قرن اول قبل از میلاد مسیح ذکر کرده اند که واقعا از این نظر فوق العاده بوده و نشان دهنده تمدن منحصر به فردی است.

 

اگر لیست ۷ عجایب دنیا را تا کنون مرور کرده باشید در بین آن ها به آرتمیس برخورد خواهید کرد. خوب است بدانید که آرتمیس در این شهر بوده است که در سال ۴۰۱ میلاد، از بین رفت و اثری از آن باقی نماند اما این شهر همچنان به اینکه بستر این بوده است به خود می بالد.

 

مهمترین بقایایی که می توان در افسوس از آن ها یاد کرد در واقع مربوط به مذاهب قبل بوده که مسیحیت هم یکی از آن هاست. برای رفتن و دیدار از این شهر تاریخی باید به ازمیر بروید! در هفتاد کیلومتری شهر ازمیر، یعنی در جنوب آن و در نزدیکی های سلجوق، می توانید این شهر را پیدا کنید. در مورد شهر تاریخی سلجوق به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی کوش آداسی یاد کرده ایم.

خوشبختانه این شهر بعد از مدت ها هنوز هم محبوب دل ها و دیدگان گردشگران داخلی و خارجی این کشور پر رفت و آمد است.

 

 

6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O