جشنواره های روسیه در شب های سفید

سن پترزبورگ، شمالی ترین شهر پرجمیعت جهان و نقطه ای مهم در گردشگری کشور روسیه به شمار می آید. این شهر در زمان شب های سفید، که سالیانه از ماه می تا پایان ماه جولای اتفاق می افتد، میزبان جشواره های متنوعی است.


هر ساله از اوایل خرداد شهر سن پترزبورگ مملو از توریست هایی می شود که از سراسر دنیا به این شهر 4

میلیون نفری سفر کرده اند تا شب هایی مثل روز را تماشا کنند، شب هایی خورشید غروب نمی کند. گردشگران تمام شب را در خیابان ها می مانند و از تماشای این پدیده عجیب لذت می برند

پدیده شب های سفید که نماد شهر سن پترزبورگ شده است، ناشی از موقعیت جغرافیایی این شهر است. به علت طولانی شدن زمان تابش آفتاب، همه مدت شبانه روز یا هوا روشن است و یا حالت گرگ و میش صبحگاهی دارد و به همین علت «شب های سفید» نام گرفته است.

در ماه ژوئن پدیده شب های سفید به اوج می رسد و شهر سن پترزبورگ را به یکی از بهترین اهداف گردشگران تبدیل می کند که برای لذت بردن از جلوه های طبیعی در کنار جنبه های تاریخی و فرهنگی به این شهر سفر می کنند. در این شب ها شهر شب و روز در تب و تاب جشنواره های مختلف است.

جشنواره ها، کنسرت ها، مهمانی های شبانه بیرون از خانه و آتش بازی های پر زرق و برق بر روی رودخانه نیوا، لحظات خاصی را برای مردم محلی و گردشگران مهمان به نمایش در می آورد. در ادامه با بعضی از این مراسم آشنا شوید.

6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O