بنادر قایق های تفریحی کوش آداسی

بنادر و قایق های تفریحی » امروزه کشور ترکیه و بنادر آن در حال تبدیل شدن به یک مقصد محبوب برای کشتی های تفریحی بین الملی می باشد. تعداد کشتی های تفریحی که در بنادر این کشور پهلو می گیرند، به ساله در حدود ۳ میلیون کشتی می رسد که تعداد آنها روز به روز در حال افزایش می باشد. شهر کوش اداسی و بنادر آن یکی بهترین مناطق برای کشتی های تفریحی به شمار می رود. این شهر یک شهرستان توریستی در کنار خط ساحلی دریای اژه می باشد که بندراین شهر به نام بندر Ephesus نیز شناخته می شود و در قسمت جنوبی شهر واقع شده است.

به گفته شهردار کوش اداسی درآمد این شهر تا حد زیادی وابسته به تجارت توریستی ایجاد شده توسط کشتی های تفریحی بین الملی می باشد؛ تعداد این کشتی ها در طول سال به ۵۰ هزار ناو نیز می رسد. گشت و گذار کشتی های تفریحی از بندر کوش اداسی یکی از مهترین محل های مورد علاقه گردشگران است.

هر ساله تعداد کارگرانی که در بخش سرویس در این بندر استخدام می شود به شکل قابل توجه ای رو به افزایش است. یکی از پر رفت و آمد ترین کشتی ها در این بندر، اتصال بین ازمیر و کوش اداسی را برای تورهای گردشگری تامین می کند. این بندر با خلیج فیروزه ای چشم نواز خود یکی از جذاب ترین بنادر دنیا به شمار می رود.

این بندر بعنوان یک منطقه توریستی، بهترین اتصال را بین این شهر و ساکنان بخش شمالی اروپا فراهم می کند. پس از سال ۱۹۷۰ شهرکوش اداسی به وسیله بنادر خود، از یک روستای کوچک تبدیل به یکی از بزرگترین مراکز گردشگری بین الملی در جهان شده است. در سال ۱۹۸۰ این محل شروع به اغوا کردن گردشگران و مهمانان خارجی خود کرد و تبدیل به محیطی جذاب برای صنعت گردشگری شد. به برکت وجود این بنادر و رونق صنعت گردشگری و تجارت، کوش اداسی به یک شهر زیبا و با اقتصادی پویا مبدل گشته است.

فاصله بین این بندر تا مرکز شهر به حدی کم بوده که می توان با یک پیاده روی ساده به منطقه مرکزی شهر دسترسی پیدا کرد. این بندر می تواند نقطه شروع بسیار خوبی برای یک سفر دریایی به مقصد Pamukkale، Priene،Miletus  و Didiyma باشد.

سفر با کشتی های تفریحی بسیار جذاب و دلچسب است علاوه بر آنکه هزینه سفر به مراتب مناسب تر از روش های دیگر مسافرتی است. از مزایای سفر با این قایق ها و کشتی های تفریحی این بوده که می توان به راحتی حمام آفتاب گرفت و در دریا شنا کرد در حالی که از انواع نوشیدنی ها وغذا های ترکی و بین الملی همچون گوشت کبابی ،پاستا، برنج وسالاد به همراه نان استانبولی بهره مند می شوید.با شنا در دریا می توان از ارشه کشتی شیرجه زد و این کار با استفاده از جلیقه های نجات برای کودکان نیز میسر خواهد بود.

6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O