تور کوالالامپور
تور کوالالامپور



کوالالامپور



Kuala Lumpur ، پایتخت کشور مالزی ، شهری که با آسمان خراش های بلند و درخشان اش شناخته می شود . 

تاریخ پیدایش کوالالامپور به سال 1857 بر می گردد . جالب است بدانید سازندگان اولیه این شهر 87 نفر از کارگران یک معدن بوده اند ! 

واحد پول رسمی Ringgit است که از سال 1975 جایگزین دلار مالزی شده است . 

مردم در کوالالامپور اغلب به زبان مالایی صحبت کرده و در عین حال غالبا به انگلیسی می نویسند ! 

اسلام دین رسمی در کشور مالزی است و حدود 61 درصد از مردم پیرو این دین هستند . بودائیان ، مسیحیان و هندوها نیز در کنار مسلمانان زندگی مسالمت آمیزی را تجربه می کنند .  

شهر کوالالامپور بین سال ها 1942 تا 1945 در جنگ جهانی دوم توسط ارتش ژاپن تحت اشغال بود . 

متروی شهری کوالالامپور با 4 خط و 80 ایستگاه از سال 1996 بازگشایی و مورد استفاده عموم قرار گرفت





Kelang و  Gombak دو رودخانه مهمی هستند که در کنار این شهر قرار گرفته اند .

آب و هوای کوالالامپور گرم ، مرطوب و حتی اغلب ابری است . شاید بهترین زمان برای سفر به این شهر و استفاده از استخرها و هم چنین باقی تفریحات هوای گرم ، اوایل ماه Jun تا اواخر September و از اواسط December  تا اواسط March باشد .

کوالالامپور سالانه حدود 2400 میلی لیتر باران دریافت می کند ! شاید یکی از مهم ترین دلایل رونق کشاورزی و هم چنین وجود جنگل های انبوه در این منطقه نیز همین باشد . 

خرما ، کاکائو ، آناناس ، فلفل سیاه و تنباکو از مهم ترین محصولات این ناحیه هستند . 





در کوالالامپور می توانید شانس خوردن غذاهای سنتی و لذیذ را نیز پیدا کنید . 

Nasi Lemak ( برنج پخته شده در شیر نارگیل که با خمیر میگوی تند ، بادام زمینی ، تخم مرغ آب پز و Anchovy که نوعی ماهی است ، سرو می شود ) ، Satay ( گوشت مزه دار شده با زردچوبه که روی زغال کباب شده و با ترشی بادام زمینی تند سرو می شود ) ، Char Kuey Teow ( رشته فرنگی برنجی که با تخم مرغ ، میگو و جوانه سرخ می شود ) ، Roti Canai ( ترکیبی از نان تخت به همراه سوپ دال عدس که هم شور و هم شیرین سرو می شود ) و Pork Noodles ( رشته های خشک با گوشت چرخ کرده خوک و تکه های سوسیس در سس سیاه که با سوپ گوشت خوک سرو می شود ) ، تنها چند نمونه از غذاهای محلی و جالب کوالالامپور هستند . 

Jalan Alor منطقه ای مملو از رستوران های چینی و انواع غذاهای دریایی است . پیاده روی 250 متری آن از دوطرف توسط دکه ها و میز و صندلی این رستوران ها احاطه شده است .  انواع گوشت کبابی ، رشته فرنگی و دسر را می توان در این پیاده روی امتحان کرد .




کوالالامپور ترکیبی از معماری مدرن و سنتی است . در این شهر می توان هم زمان از دیدن آسمان خراش های شیشه و بتنی بزرگ ، مساجد و مغازه های چینی و هم چنین کلبه ها و اسکله های مالایی لذت برد . 

از مهم ترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور می توان به  Petronas Twin Towers ( آسمان خراش های دوقلو با پلی در آسمان و عرشه دیدبانی ) ، Petaling Street ( بازار دستفروشان ) ، Menara Kuala Lumpur ( منارا یا KL Tower که حداقل 100 متر بلندتر از پتروناس است ) ، Chinatown ( محله چینی ها ) ، National Mosque of Malaysia ( مسجد ملی مالزی با طراحی خاص برگرفته از مسجدالحرام در عربستان و مناره ای 73 متری و کاشی کاری بسیار زیبا ) ، Sultan Samad Building ( ساختمان سلطان عبدالصمد با الهام از سبک معماری اسلامی Moorish ) ، Sunway Lagoon ( پارک آبی مجهز در فضایی به گستردگی 323749 متر مربع ) ، Perdana Botanical Garden ( باغ گیاه شناسی پردانا ، بزرگ ترین  و Batu Caves ( غارهای باتو با قدمتی 400 میلیون ساله که معبدی 100 ساله را نیز در خود گنجانده است ) اشاره کرد . 





Pasar Seni ( یا همان بازار مرکزی شهر ) به عنوان مرکز جامعه هنری کوالالامپور شناخته می شود . این بازار با توجه به این که در سال 1928 ساخته شده است ، قدمتی تاریخی نیز دارد . پارچه های چاپ باتیک ، گلدوزی های روی پارچه ، انواع مجسمه و... از مهم ترین محصولات عرضه شده در این بازار هستند .




هر سال در کوالالامپور جشن های برگزار می شود که هزاران بازدیدکننده از سراسر دنیا دارد . Hindu Festival of Thaipusam از مهم ترین آن ها است . در این جشنواره افراد از Kavadis ( قاب هایی تزئینی ) استفاده میکنند که در آن ها سیخ و قلاب هایی وجود دارد . آن ها از این ابزارها برای سوراخ کردن گونه ها ، زبان و... استفاده می کنند ! این کار به نوعی ادای احترام محسوب می شود !

کوالالامپور یکی از شهرهای پیشرو در جهان برای گردشگری و خرید است . همچنین طبق آمارها در سال 2019 ششمین شهر پربازدید جهان بوده است . 

یونسکو در سال 2020 ، کوالالامپور را به عنوان « پایتخت جهانی کتاب » معرفی کرده است . 




آژانس مسافرتی راه خیال سفر

سفری خوش برای شما آرزو می کند



  
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O