تور باکو
تور باکو
 

آژانس هواپیمایی راه خیال برگزارکننده مستقیم تورهای گرجستان 

تورهای گرجستان را با بهترین خدمات و مناسب ترین قبیمت ها از ما بخواهید 

برای مشاوره یا خرید تور به صورت گروهی و انفرادی با همکاران ما تماس بگیرید

021-22748810 

باکو

باکو شهری ساحلی و پایتخت جمهوری آذربایجان است. شهر باکو در کناره ی دریای خزر و در شبع جزیره آب شوران قرار دارد و از مناطق نفت خیز جهان می باشد. شهر باکو پر جمعیت ترین شهر قفقاز است همچنین، این شهر تا سال 1813 میلادی شهر تولید ککنده نفت ایران بوده است. باکو اولین محل استخراج نفت توسط بشر بوده است.

بخش های قدیمی شهر باکو همراه با برج های قدیمی و حصار ها از سده میانی به جا مانده است و به عنوان میراث فرهنگی در یونسکو ثبت شده است.

باکو یا باکی دارای بندرگاهی بزرگ و چندین نهاد فرهنگی است. این شهر با بناهای تاریخی بسیار و کوچه و خیابان های خاص و همچنین ساحل زیبا و آزاد هر ساله مورد استقبال گردشگران بسیار زیادی است. به علاوه این شهر یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری قفقاز است. بسیاری از هتل های زنجیره ای قابل توجه در جهان، در این شهر نیز قرار دارند.

از جمله مکان های گردگشگری باکو میتوان از میدان چشمه، ساحل هزار و یک شب، ساحل شیخوف و سنگ های نفتی اشاره کرد.

باکو مراکز خرید بسیار زیادی دارد از مهم ترین آنها می توان از مراکز شهر پورت باکو، پارک بولوار، بازار گنجلیک، پارک مترو، 28 مال و ای اف مال نام برد.

بلوار باکو که به عنوان پارک ملی نیز شناخته شده در سواحل غربی دریای خزر، قرار دارد. این بلوار مکانی عالی برای وقت گذرانی در سواحل دریای خزر و لذت بردن از این شهر ساحلی است.

در برنامه ی سفر به باکو قطعا یکی از روزها به گشت و گذار در قسمت قدیمی شهر میگذرد. این قسمت قدیمی و زیبای شهر باکو دیدنی بسیار جذاب و قابل توجهی دارد.

قلعه دختر از دیگر بناهای مهم شهر باکو است که در فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو به ثبت رسیده ایت. این قلعه در روزگار قدیم آرامگاه آناهیتا بوده و زرتشیان برای دعا به آنجا می رفتند. قلعه دختر از آثار دوره شروان شاهان در شهر باکوست. 


آب و هوا

آب و هوای باکو جمهوری آذربایجان دارای چندین نوع اقلیم آب و هوایی متنوع می باشد. درجه هوای متوسط در مناطق جلگه‌ای شمال و شرق کشور تا ۶ درجه سانتیگراد در زمستان و ۲۶ درجه سانتیگراد در تابستان می‌‌رسد، در حالیکه در مناطق کوهستانی غربی (قره باغ) زمستانها تا 12- درجه در زمستان و ۱۲ درجه سانتیگراد در تابستان می‌‌رسد. بطور کلی شمال و شرق کشور دارای آب و هوای نسبتاً خشک و کوهستانی است در حالیکه منطقه جنوب شرقی آب و هوای مرطوب و ملایمی دارد. مناطق غربی شامل قره باغ و نخجوان نسبتاً مرطوب و کوهستانی هستند. مناطق مرکزی شامل جلگه‌های وسیع مستعد کشاورزی بوده و توسط رود کر سیراب می‌شوند   دین و زبان در کنار زبان ترکی آذربایجانی (زبان رسمی) زبان روسی، لزگی و ترکی استانبولی نیز در این کشور محاوره می‌شوند.

زمان سفر

زمستان‌های باکو معمولا سرد و همراه با بارش برف و باران است. اکثرا توریست‌ها زمستان را برای سفر به باکو انتخاب نمی‌کنند. دمای هوای باکو در تابستان هم معمولا بالا می‌رود و روزها گرم و شرجی است. اما استفاده از خنکی سایه‌ها در تابستان می‌تواند لذت‌بخش باشد. البته در تمام سال از دریای خزر هم باد ملایمی در شهر می‌وزد. با توجه به برگزاری نوروز در آذربایجان و طراوت نسبی ِ هوا و شاد بودنِ مردم، بهار هم برای سفر به آذربایجان فصل مناسبی است؛ اینها دلایل خوبی هستند تا ایرانی‌ها بخواهند تعطیلات نوروز باکو را هم تجربه کنند. اگر دغدغه درس و دانشگاه ندارید، پاییز باکو، خصوصا در ماه مهر، انتخاب خیلی مناسبی برای سفر به پایتخت آذربایجان است. در مجموع بهترین وقت سفر به باکو در فاصله‌ی ماه‌های فروردین تا اواسط مهر است؛ در این فاصله زمانی، باکوی آذربایجان بیشترین توریست‌ها را در خودش می‌بیند.

"رسالت ما رضایت شماست"

6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O