گشت و گذار در رودهای sava

ساوا (SAVA) رود مهم و پر آب در جنوب شرقی اروپا می باشد که به رود دانوب در بلگراد می‌پیوند. رود ساوا به عنوان یکی از اصلی ترین رودهای کشور صربستان، نبض تپنده و شاهرگ حیاتی شهر تاریخی و زیبای بلگراد در صربستان می باشد. رودی که مسیر خود را از کشورهای اروپایی طی کرده تا به مقصد خود در بلگراد برسد. شاید بتوان رود ساوا را مانند رود زاینده رود ایران دانست که شهرهای مختلف در مسیر خود را سیراب می کند تا به شهر تاریخی اصفهان برسد. رود ساوا در مسیر از کشور های سلوونی, کرواسی, بوسنی و هرزگوین, صربستان, مونتنگرو, آلبانی عبور می کند.
در عبور از عرض رود sava به شهر زیبای بلگارد می رسید. بلگراد پایتخت و بزرگ‌ترین شهر در کشور صربستان است. این شهر که در حد فاصل رودخانه‌های دانوب و رود ساوا قرار گرفته بیش از 200 هزار نفر سکنه دارد که با احتساب محدوده حومه شهر جمعیت آن به بیش از دو میلیون می‌رسد و از این‌رو بلگراد یکی از بزرگ ترین شهرهای جنوب غرب اروپاست.

شرکت‌های بسیاری از این موقعیت بلگراد استفاده کرده و تورهایی را برای گشت و گذار و قایق‌سواری در این رودها برگزار می‌کنند که می‌توانید در آن‌ها شرکت کرده و از این فضا لذت ببرید. همچنین اقامتگاه‌های شناوری نیز برای گردشگران تدارک دیده شده‌اند که می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته و مدتی نیز از شلوغی شهر دور بوده و از سکوت و آرامش موجود در منطقه نهایت لذت را ببرید.

6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O