تور های ایتالیا
تور های ایتالیا




Italy یکی از جوان ترین کشورهای اروپای غربی است .

« ایتالیا » یکی از طولانی ترین تاریخ های اروپا را دارد . در زمان روم باستان ، یک موجودیت مستقل داشت اما پس از آن این استقلال را از دست داد و سرانجام در سال 1861 مجددا به شکلی مستقل درآمد . چیزی که ما اکنون به اسم کشور ایتالیا می شناسیم ! 

Festa della Repubblica ، جشن روز ملی ایتالیا است که هر سال در روز 2 ماه June برگزار می شود . 

پرچم ایتالیا سه رنگ سرخ ( نماد صدقه ) ، سفید ( نماد ایمان ) و سبز ( نماد امید ) دارد . این پرچم با الهام از پرچم فرانسه طراحی شده و II Tricolore نامیده می شود . هر سال در روز 7 January در منطقه Reggio Emilia ( جایی که برای اولین بار پرچم در سال 1797برافراخته شده است ) ، جشنی برپا می شود . 




Rome پایتخت ایتالیاست . شهری که قدمت ساخت آن به 753 قبل از میلاد می رسد . رم یکی از شهرهای پربازدید ایتالیا است . 

کشور ایتالیا پیرترین جمعیت اروپا را دارد . میانگین سن در آن 45.7 است . پیرترین این افراد در Sardinia زندگی می کنند . شاید یکی از مهم ترین علت های این اتفاق مربوط به رژیم غذایی محلی آن ها باشد ! 

ایتالیا با ثبت 55 اثر ، بیش از هر کشوری در دنیا میراث جهانی دارد ! سالانه حدود 65 میلیون نفر از آن دیدن می کنند . 




بیشتر گردشگران دیدار از شهرهای Rome ، Florence ، Genoa ، Pisa و Milan را در سفر به ایتالیا انتخاب می کنند . 

علاوه بر شهرهایی که به آن ها اشاره شد ، Castelmezzano   ، Camogli و Puglia از مناطق روستایی بسیار زیبا و موردعلاقه توریست ها هستند . 




Toss a coin into the Trevi and you’ll return to Rome ، یک سکه به « تروی » پرتاب کنید و به رم بازگردید ! 

Trevi Fountain ( فواره تروی ) که در قرن 18 و توسط Nicola Salvi طراحی شده است ، یکی از اماکن بازدیدی مهم در شهر رم است . گردشگران سالانه حدود یک میلیون یورو داخل آن می اندازند که تمامی این مبلغ صرف امور خیریه می شود . 




Sistine Chapel
( کلیسای سیستین ) در Vatican روزانه حدود 20000 نفر بازدیدکننده دارد . این بنا یکی از پربازدیدترین کلیساهای دنیا است ! Michelangelo ( نقاش ، مجسمه ساز ، معمار و شاعر دوره رنسانس ) ، در سال 1512 سقف این کلیسا را نقاشی کرده است . سیستین مقر اصلی Pope است . واتیکان ، کوچک ترین کشور جهان است که وسعت آن تنها 1000 هکتار است ! واتیکان در سال 1929 به کشوری مستقل تبدیل شده است . 




اگر به دیدار از کوه های آتشفشان علاقه دارید ، در سفر به ایتالیا می توانید از 3 کوه Etna ، Stromboli و Vesuvius بازدید کنید . فوران آتشفشان در هر کدام از آن ها بارها اتفاق افتاده است و حتی ویرانی نیز به بار آورده است ! هم اکنون می توانید توده های بخار منظمی که از دهانه بعضی خارج می شوند را از نزدیک ببینید .

ایتالیا بیش از 1500 دریاچه دارد که برخی از آن ها کمتر شناخته شده اند . Garda و Como از پر طرفدارترین آن ها هستند . در این دریاچه های زیبا می توان قایق سواری ، پیاده گردی و شنا کرد . 

اولین باتری در سال 1800 در ایتالیا و توسط Alessandro Volta بوده است . هم چنین طراحی اولین دماسنج را در سال 1612 به Santorio ( پزشک و فیزیولوژیست ایتالیایی ) نسبت می دهند . رومیان باستان گاهی برای مطالعه از ذره بین استفاده می کردند اما در قرن 13 ، ایتالیایی ها عینک را اختراع کرده و جالب است بدانید در ابتدا تنها راهبان اجازه استفاده از آن را داشته اند ! 




اولین Pizza در سال 10 بعد از میلاد در ایتالیا متولد شد اما پیتزای مدرن به شکل امروزی در سال 1700 و در Naples طبخ شد !

قدمت Pasta به 4 سال قبل از میلاد و کشور ایتالیا برمی گردد ! در نقاشی های دیواری رومیان و حتی پیش از آن ها چیزی به تصویر کشیده شده که شبیه به تجهیزات اولیه تولید ماکارونی است ! 

در کنار این غذاهای لذیذ ، Espressos محبوب ترین نوشیدنی در ایتالیا به شمار می آید ! سالانه 14 میلیارد از آن در  سراسر کشور خورده می شود . شما می توانید هر زمان که اراده کنید در هر جایی از ایتالیا اسپرسو بنوشید اما قانون ناگفته  ای هست که بعد از ساعت 11 صبح Cappuccino سفارش نمی دهید !

جالب است بدانید ، 13 نمایشنامه از 38 اثر Shakespeare ( نمایشنامه نویس ، و شاعر انگلیسی ) در ایتالیا می گذرد اما هیچ مدرک  معتبری وجود ندارد که او از این کشور بازدیدی داشته است ! 


اگر در ایتالیا نان را وارانه روی میز بگذارید ، قطعا بدشانسی در انتظار شما خواهد بود ! این باور عامه مردم است اما مورخان می گویند ، ریشه این باور در زمان های دور است . در آن زمان نانی که به جلادان داده می شد ، معمولا وارانه بود !





ایتالیا همیشه چیزی برای شگفت زده کردن شما دارد !
در سفر به این سرزمین زیبا و پرماجرا همراه ما باشید .


راه خیال سفر

6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O