تور روسیه
تور روسیه






Russian Federation با جمعیتی حدود 125 میلیون نفر، بزرگ‌ترین کشور جهان محسوب می‌شود. 

Moscow پایتخت «روسیه» است. 

Ruble واحد پول و Russian زبان رسمی این کشور هستند. 

حدود 500 سال پیش از میلاد، «اسکاندیناوی‌ها» اولین ساکنان این منطقه بودند. 

در قرن شانزدهم، «ایوان چهارم» پس از بیرون راندن قوم مغول از روسیه، اولین تزار این کشور شد و در قرن 18 «پتر کبیر» امپراتور آن شده و به مدت 42 سال تلاش کرد تا روسیه را به شکلی مدرن و امروزی درآورد. 

حدود 120 گروه قومی در روسیه وجود دارد که به بیش از 100 زبان صحبت می‌کنند. 

روسیه در سراسر دنیا با هنرمندان و متفکران خود شهرت دارد. نویسندگانی چون Tolstoy، Fyodor Dostoevsky، Pyotr Ilyich Tchaikovsky (آهنگساز) و هم‌چنین رقصنده باله Rudolf Nureyev از مشهورترین این افراد هستند. 








روسیه، یک دهم کل کره زمین را اشغال کرده و هم زمان در دو قاره
آسیا و اروپا قرار گرفته است. هم چنین با سه اقیانوس اطلس، آرام و منجمد شمالی هم‌جوار است. 

روسیه چشم اندازهای طبیعی بسیار متفاوتی دارد. بیابان‌های شنی و یخ‌زده، کوه‌های بلند و باتلاق‌های غول‌پیکر، تنها بخشی از طبیعت این سرزمین پهناور هستند. بخش مهمدیگر آن را Steppes (دشت‌های بدون درخت) و Taigas (جنگل‌های کاج) تشکیل داده است. 








شاید مهم‌ترین دلیل وجود جانوران کمیابی چون خرس آسیایی، پلنگ برفی، خرس قطبی و Pikas ( نوعی خرگوش)، در روسیه همین تنوع باشد. 

Siberian tiger با بیش از 3 متر طول و حدود 300 کیلوگرم وزن، بزرگ‌ترین گربه جهان است که در روسیه زندگی می‌کند.  







این کشور حدود 100000 رودخانه دارد که برخی از آن‌ها طولانی ترین و قدرتمندترین رودخانه‌های جهان محسوب می‌شوند. Ladoga و Onega از مهمترین آن ها هستند. هم ‌چنین دریاچه Baikal که بیش از هر دریاچه ای روی کره زمین آب دارد.








Kremlin، Red Square و Basil’s Cathedral در شهر مسکو، Winter Palace، Hermitage Museum، Peterhof Palace و تماشای باله در شهر «سنپترزبورگ»، Lake Baikal در مرز مغولستان که در زمستان به پیست یخی عظیمی تبدیل می‌شود، Irkutsk، Golden Ring در حومه شرقی مسکو با غذاهای سنتی روسی و شیرینی‌های زنجبیلی، Sochi محل برگزاری المپیک زمستانی 2014، Nizhny Novgorod با بیش از 200 موزه و معماری کم‌نظیر، Olkhon Island جزیره ای صخره‌ای در دریاچه بایکال، Ural Mountains برای پیاده روی‌های علاقه‌مندان به کوهنوردی و هم‌‌چنین Lake Teletskoye یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ملی روسیه، از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور پهناور هستند.





روسیه غذاهای سنتی متنوعی دارد که تحت‌تاثیر ارتباط با اروپا، آسیا و خاورمیانه است. 

Borscht (سوپ چغندر همراه با هویج، پیاز و سیب‌زمینی که عموما با خامه ترش سرو می‌شود)، Shchi (سوپ کلم با هویج، سیب‌زمینی، پیاز و گوشت که گاهی با sauerkraut یا همان کلم ترش تهیه می‌شود)، Solyanka (سوپی غلیظ با سوسیس، بیکن، گوشت گاو و سبزیجات که چاشنی هایی مثل لیموترش به آن اضافه می‌شود)، ukha (سوپ ماهی که با جعفری و تره‌فرنگی تهیه می‌شود)، pirozhki (شیرینی‌های پف‌دار کوچک که با سیب‌زمینی، گوشت، کلم و پنیر درست می‌شوند)، Pelmeni (غذای ملی روسیه که با پیچیدن گوشت چرخ‌کرده در خمیر نازک تهیه شده و معمولا با ماکارانی، خامه ترش و یا آب‌گوشت سرو می‌شود)، Blini (پنکیک گندم که با انواع مربا، پنیر، خامه، خاویار و یا شربت شکلات پر می‌شود که معمولا فررسیدن فصل بهار را با تهیه آن در روسیه جشن می‌گیرند)، Shashlik (کباب روسی یا همان ششلیک که به صورت مکعبی و روی سیخ سرو می‌شود. این غذا ریشه قفقازی دارد)، Beef stroganoff (نوارهای گوشت گاو سرخ شده با سس خامه و قارچ یا گوجه‌فرنگی که معمولا با نودل، برنج یا سیب‌زمینی سرو شده و قدمت آن به قرن 19 روسیه می‌رسد) و Caviar (یا همان خاویار که در روسیه معمولا با نان، کره و حتی روغن زیتون سرو می‌شود)، از مهم‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین غذاها در روسیه هستند. 










در سفر به پهناورترین کشور جهان همراه ما باشید

راه خیال سفر





6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O