تور دبی
تور دبی




Dubai شهری کوچک و کویری که در فاصله کمتر از 50 سال به شهری مدرن و پر جنب و جوش تبدیل شد !

« دبی » مرکز تجاری و فرهنگی مهم در خاورمیانه و هم چنین یک مقصد توریستی محبوب برای گردشگران از سراسر دنیاست . 

گردشگری یکی از استراتژی های مهم این امیرنشین است و بخش عمده درآمد آن از همین صنعت است . به همین دلیل دبی یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان است . 




دبی به تنهایی بیش از 700 مرکز خرید بزرگ را در خود جای داده است !

Dubai Mall و Mall of the Emirates از مهم ترین آن ها هستند .

« دبی مال » که به باور برخی ، بهترین مرکز خرید دنیاست امکاناتی فوق العاده را در خود جای داده است . زمین یخ با استانداردهای المپیک ، آکواریوم ، باغ وحش زیرآب ، چندین سینما ، شهربازی و بزرگ ترین شیرینی فروشی دنیا به وسعت بیش از 930 متر مربع ، تنها بخشی از جذابیت های این مال عظیم هستند !




Burj Al Arab Hotel
( هتل برج العرب ) یکی از مکان های دیدنی دبی است . این سازه بادبانی شکل نمادی از « دبی مدرن » است . 

« برج العرب » ، 321 متر ارتفاع دارد و بر خط ساحلی دبی مسلط است . 199 سوئیت دوبلکس دارد که همگی چشم اندازهایی خیره کننده از اقیانوس دارند ! داخل این هتل لوکس با حدود 1790 متر مربع طلای 24 عیار تزئین شده است . 

7 طبقه از این هتل 7 ستاره به صورت آکواریوم ( با قطر تقریبی 18 سانتی متر ) ، زیر دریاست!

در سال 2005 دو تنیسور مشهور جهان ( فدرر و آغاسی ) مسابقه ای را در باند هلی کوپتر آن انجام دادند . این باند که در بالاترین طبقه برج قرار دارد ، بدون حفاظ است !

این هتل مجلل که در منطقه « جمیرا » واقع شده است ، با امکاناتی کم نظیر برای گذراندن تعطیلات گزینه ای عالی محسوب می شود




برای ساخت Dubai’s Artificial Palm Island ( جزایر نخل دبی ) از 94 میلیون متر مکعب ماسه استفاده شده است . با این میزان از ماسه می توان دیواری با عرض 2 متر ساخت که 3 بار کره زمین را دور بزند ! 

این جزیره عظیم ، از سه جزیره مصنوعی به نام های Jumeirah ، Deira و Jebel Ali تشکیل شده که ساخت آن حدود 6 سال به طول انجامید . 

در نخل ، بیش از 8000 ویلای مسکونی لوکس با ساحل اختصاصی قرار دارد . 




Burj Khalifa از فاصله 95 کیلومتری قابل مشاهده است . بیش از 1000 واحد آپارتمانی ، 49 طبقه اداری ، 4 استخر و یک کتابخانه برای ساکنین دارد و در حال حاضر بلندترین ساختمان جهان است . 

جالب است بدانید ، نمای برج خلیفه 24348 قطعه شیشه دارد که هربار تمیز کردن آن حدود 3 ماه طول می کشد ! 

« برج خلیفه » یکی از سریع ترین آسانسورهای جهان را دارد . با این آسانسور می توانید به Observation Deck ( عرشه دیدبانی ) رفته و از مشاهده مناظر زیبای دبی در ارتفاع لذت ببرید.

در کنار این جاذبه های مدرن و شاخص ، شهر دبی دیدنی های دیگری نیز دارد .

Dubai Museum ( موزه دبی ) که در قلعه ای قدیمی واقع شده در اصل محل استقرار حاکمان بوده است و امروزه نمادی از زندگی سنتی اهالی شهر در گذشته است . 

Al Bastakia Historic Neighbourhood ( محله تاریخی بستیکه ) در « بردبی » ، منطقه ای کهن با ساختمان هایی که قدمت آن ها به قرن 19 میلادی می رسد . نمای بیرونی خانه ها از مرجان دریایی و پنجره ها اغلب از چوب عاج ساخته شده اند . از شاخصه های مهم این محله بادگیر خانه هاست که برای خنک نگه داشتن فضا از آن ها استفاده می شده است . 

Dubai Heritage Village ( دهکده میراثی دبی ) نیز از دیگر مناطق کهن و تاریخی شهر دبی است .

سیستم حمل و نقل در دبی بسیار پیشرفته است . متروی این شهر طولانی ترین سیستم متروی بدون راننده را دارد که بیش از 46 مایل را طی می کند . بخش عمده ایستگاه های آن روی زمین و باقی زیر زمین هستند . 

برای ترغیب مردم و هم چنین گردشگران برای استفاده از مترو ، تمامی ایستگاه ها مجهز به تهویه و کولر گازی هستند . 

در کنار مترو ، خطوط تاکسیرانی نیز با بیش از 300 دستگاه تاکسی ، حمل و نقل شهروندان و مسافرین را به عهده دارند .



Dubai International Airport ( فرودگاه بین المللی دبی ) ، با 3100 هکتار وسعت ، سومین فرودگاه شلوغ جهان است . در این فرودگاه لوکس بهترین خدمات به مسافران ارائه می شود . 

فرودگاه دبی مرکز استقرار هواپیماهای  Emirates ( هواپیمایی امارات ) است . این ایرلاین به 111 شهر در 66 کشور دنیا پرواز مستقیم دارد . 

سفر به دبی برای هر گردشگر می تواند خاطره ای خوش و به یادماندنی باشد . 



راه خیال سفر

سفرهایی خوش برای شما آرزو دارد

6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O