تور هند
تور هند







هندوستان کشوری در جنوب آسیا است که پایتخت آن دهلی نو می‌باشد.

هند از شمال غربی با پاکستان؛ از شمال با چین، بوتان، نپال و تبت؛ و از شمال شرقی با برمه و بنگلادش همسایه‌است.

هندوستان دارای تاریخ و فرهنگ بسیار کهن و پرباری است که به ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد می‌رسد.

هندوستان سرزمین نژادها، زبان‌هاو آیین‌ها فراوان و گوناگون می‌باشد.


طی ۸۰۰ سال تسلط فارسی‌زبانان یا ایرانیان بر هند، این کشور از فرهنگ ایران و زبان فارسی تاثیر بسیاری پذیرفته است. زبان فارسی در دوره ی غزنویان به هند راه یافت و با تأسیس سلسله ی گورکانیان هند، زبان رسمی شد.


صنعت فیلم‌سازی هند بزرگترین صنعت سینمای دنیاست. هر سال در هند بیش از ۹۰۰ فیلم ساخته می‌شود که این تعداد بسیار بیشتر از رقم تولیدات سینمایی آمریکاست

واحد پول هند روپیه می باشد






آب و هوای هند دارای تنوع بسیار قابل توجهی است و از کوهستان‌های همیشه پوشیده از برف هیمالیا تا منطقه گرمسیری در میانه و جنوب و کویر خشک غرب این کشور را دربر می‌گیرد.


چهار فصل هند شامل: سرد و خشک از ماه دسامبر تا فوریه، گرم و خشک از ماه مارس تا مه، فصل بارش از ماه ژوئن تا سپتامبر و معتدل در ماه‌های اکتبر و نوامبر است. به‌طور میانگین ۱۰۰۰ تا۱۵۰۰ میلیمتر باران در سال، تقریباً سراسر هند را دربر می‌گیرد که این مقدار به ۲۵۰۰ میلیمتر در سواحل و ناحیه شمال شرقی هند می‌رسد. میانگین بارندگی سالانه در بنگال غربی به بیش از ۱۱هزار میلیمتر در سال می‌رسد. 

 





دهلی و اگرا و جیپور سه شهر پر جاذبه ی هند است که اکثر تورهای هند روی این سه شهر بسته میشود و به مثلث طلایی معروف است .


دهلی یکی از قدیمی ترین نواحی مسکونی جهان و پایتخت کشور هندوستان است.


دهلی نو در اصل منطقه‌ای شهری درون کلان‌شهر دهلی است. همچنین دهلی نو مرکز حکومت ناحیه پایتختی ملی دهلی است. دهلی با قدمتی افزون بر ۵۰۰۰ سال به همراه دمشق و بنارس از قدیمی‌نرین شهرهای جهان محسوب می‌شود. این شهر تاکنون ۱۱ بار ویران گشته و از نو ساخته شده‌است. دهلی آمیخته‌ای از مذاهب و قوم ها و فرهنگهای مختلف است که در یک جا جمع شده و یک جامعه سنتی و مدرن را تشکیل میدهند .

آگره یا آگرا  سومین شهر بزرگ در ایالت اوتار پرادش در کشور هند می باشد. این شهر درکنار رودخانه یامونا قرار گرفته و از دهلی پایتخت هند، با ماشین تنها دو ساعت و نیم، با قطار ۴ ساعت و با هواپیما ۳۰ دقیقه فاصله دارد. 

جیپورکه به شهر صورتی معروف است، از شهرهای تاریخی هندوستان و مرکز ایالت راجستان است. این شهر در سال ۱۷۲۷توسط مهاراجه سوای جای سینگ دوم، فرمانروای آمبر بنیاد شد و نخستین شهر دارای طرح شهری در هندوستان بود.
شهر جیپور در شمال غربی کشور هند و از نقاط دیدنی آن می توان از دژهای ناهارگر و جایگر و همچنین کاخ هوامحل و رصدخانه قدیمی یا مجموعه اخترشناختی جنتر منتر نام برد. 

                                                                                                                    
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O