سوغات استانبول

قهوه ترک

از آن جایی که قهوه ترک شهرت جهانی دارد، نیازی به معرفی این محصول نیست. قهوه ترک می تواند یکی از بهترین سوغات های استانبول باشد به شرط اینکه سوغات گیرنده علاقه به قهوه داشته باشد. قهوه ترک نه تنها سوغات استانبول بلکه سوغات محبوب تمام شهرهای ترکیه است. اگر از ترکیه همراه خود قهوه ترک می‌آورید، بهتر است ظرف قهوه ترکی نیز با خود به همراه داشته باشید تا موقع تهیه کردن قهوه ترک، تجربه بهترین کیفیت قهوه ترک را داشته باشید. البته قهوه ترک را می‌توانید با قهوه سازهای معمولی نیز تهیه کنید، ولی کیفیت آن همانند قهوه‌هایی که در ترکیه میل می‌کنید نخواهد بود. این ظرف قهوه‌ها، که در زبان محلی با نام cezves شناخته می‌شوند، از مس ساخته می‌شوند و در صورت علافه به قهوه می‌توانید یکی از آن‌ها را با قیمت حدودی ده دلار از جاده چادرچیلار، بازار بزرک، بازار ادویه‌جات و بازار آراستا خریداری نمایید.

 

حوله ترکی

شاید این سوال برایتان پیش آید که چرا باید حوله ترکی در لیست سوغاتی های استانبول قرار داشته باشد. ولی حوله‌های ترکی از نظر کیفیت و مقاومت در نوع خود بهترین هستند. این حوله‌ها بسیار نرم بوده و قابلیت جذب آب فراوانی دارند. این حوله‌های دست بافت با کیفیت بالا در رنگ‌های متنوعی وجود داشته و ممکن است که هر کدام از آن‌‌ها تا یک کیلو وزن داشته باشند. اگر به دنبال سوغاتی ارزان‌تر از استانبول هستید نیز می‌توانید حوله‌های ترکی بافت ماشینی، که البته کیفیت پایین‌تری دارند، خریداری نمایید. این حوله‌ها سبک‌تر و نازک‌تر نسبت به حوله‌های ترکی دستبافت بوده و به همین دلیل نیز نسبتا ارزان‌تر هستند. موقع خرید این حوله‌ها حتما توجه داشته باشید که کدام نوع را خریداری می‌کنید تا هزینه اضافی برای حوله با کیفیت پایین‌تر پرداخت نکنید.بازار بزرگ، بازار آراستا، بازار ادویه جات و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بهترین مکان‌ها برای خرید این سوغاتی استانبول هستند.

 

گلیم و پارچه کوسن ترکی

گلیم‌های ترکیه‌ای از جمله سوغاتی های معروف استانبول و صنایع دستی این شهر به حساب می‌آیند که در بازارهای و فروشگاه‌های سوغاتی این شهر به وفور مشاهده می‌شوند. این گلیم‌ها را می‌توان به عنوان تزئین استفاده کرده و از دیوار آویزان کرد و یا می‌توان همانند گلیم‌های معمولی روی زمین پهن کرد. بهترین نوع گلیم‌های ترکی،‌ که در عین حال گران هستند، گلیم‌های دست بافت هستند. گلیم‌های ماشینی نیز با قیمت ارزان‌تر در اکثر فروشگاه‌ها پیدا می‌شوند. اگر به دنبال سوغاتی‌هایی از این دست و با قیمت ارزان‌تر هستید، می‌توانید پارچه و روکش کوسن نیز خریداری کنید که حملشان نیز نسبت به گلیم‌ها راحت‌تر است. این سوغاتی استانبول را می‌توانید از بازار بزرگ و یا از سلطان احمد خریداری نمایید.

 

نماد چشم زخم، سوغاتیاز ترکیه

در ترکیه هرجا که بروید، یک شی حتما وجود دارد، چه در خانه‌ها، اداره، ماشین و یا مغازه‌ها، بسیاری از مردم ترکیه معتقدند که نماد چشم‌زخم آبی‌رنگ، افکار بد را از شما دور می‌کند. این موضوع فقط شامل یک خرافات معمولی نیست و چشم زخم آبی به اشکال مختلفی مانند زیور‌آلات، ظروف، جاکلیدی و بدلیجات تولید می‌شود.

 

سوغات شیرینی استانبول

استانبول سوغاتی‌های خوراکی خوشمزه‌ای دارد که با امتحان کردن آن‌ها حتما به خریدشان وسوسه خواهید شد. یکی از سوغات خوراکی استانبول نوعی شیرینی است که با نام Lokum شناخته شده و در طعم‌های پسته، گل رز، دارچین، نارنجی و لیمو یافت می‌شود. این شیرینی استانبول در شکل‌ها، اندازه‌ها و طعم‌های مختلف وجود  دارد بهترین مکان برای تهیه این شیرینی ترکیه‌ای بازار بزرگ ، بازار ادویه فروشی ، بازار آراستا، شیرینی‌فروشی‌ها و بازار Haci Bekir می‌باشند.راحت‌الحلقوم این شیرینی که طعم و اندازه‌های مختلف دارد و از شیر و نشاسته تهیه می‌شود، مربوط به دوران عثمانی است و شما علاوه بر خوردن شیرینی می‌توانید خود را در دوران عثمانی تصور کنید. لازم نیست در ترکیه زمان صرف جستجو برای پیداکردن راحت‌الحلقوم کنید، این شیرینی همه‌جا به‌فروش می‌رسد.

ادویه جات استانبول

ادویه جات ترکیه ای از دیگر سوغات استانبول است که زبانزد کشورهای مختلف است. اصلا یک بازار بزرگ فقط مختص ادویه جات ترکیه ای ها تاسیس شده است تا هر کس که علاقه به ادویه جات ترکیه ای دارد، به این بازار برود. بازار مصری یا بازار ادویه استانبول، شما را با عطر و طعم بی نظیر انواع ادویه ها آشنا می کن

 

پوشاک ترک

لباس های ترک از آن دسته سوغاتی هایی است که همه دوست دارند چرا که جنس ترک زبانزد جهانیان است. اولین پیشنهاد ما برای خرید سوغات استانبول، خرید پوشاک ترک است. لباس های ترک در استانبول به قیمت های بسیار ارزان یافت می شوند و در مراکز خرید ارزان استانبول به وفور یافت می شوند. در بازار بزرگ استانبول، استانبول مال و مراکز خرید دیگر می توانید لباس های مناسب و با کیفیت پیدا کنید و خیالتان از بابت یک سوغاتی خوب و ارزشمند راحت باشد.

 

هنرهای دستی ترکیه ای

ظروف مسی، سرامیکی، شیشه ای و سفالین جزو هنرهای دستی ترکیه ای ها است که در استانبول به راحتی یافت می شود. این ظروف به حدی زیباست که دلتان می خواهد برای هر شخصی که دوستش دارید، سوغات ببرید. سرامیک آبی رنگ سمبل سوغات ترکیه است و اگر قصد دارید که سوغات استانبولی خاصی برای شخص مورد نظرتان ببرید، می توانید از این ظروف استفاده کنید     

6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O