سوغات تایلند

محصولات دست ساز محلی

اگر به دنبال خرید صنایع دستی و محصولات دست ساز خوب هستید، تور تایلند بهترین موقعیتی است که در آن می‌توان صنایع دستی را پیدا کنید که قدمت ساخت آن‌ها به قرن‌ها پیش برمی‌گردد. در میان صنایع دستی، لنگ تایلندی، کیف دستی‌های بافتنی، لباس‌های باتیک، کیف‌های دارای گلدوزی یا کیف‌های نارایا  (Naraya) ( یکی از صنایع دستی پارچه‌ای معروف) جزو محبوب‌ترین‌ها هستند که هم برای خریدار و هم برای کسی که آن‌ها به عنوان هدیه یا سوغاتی تایلند دریافت می‌کند بسیار خوشنودکننده خواهند بود.

لباس‌های سنتی

آیا تا به حال درباره بوکس تایلندی چیزی شنیده‌اید؟ این ورزش در تمام دنیا شهرت دارد. یکی از سوغات هایی که می‌توان در تور تایلند انتخاب کرد خرید شلوارک‌های بوکس یا شلوارک‌های فیلی (Elephant pants) است که مسلما از خرید آن‌ها پشیمان نخواهید شد چون خیلی خنک هستند. اگر دوستی از شما پرسید که این شلوارک را از کجا خریده‌ای می‌توانید با شوخی جواب دهید که در یک مسابقه بوکس تایلندی شرکت کردید!

نمادها و اجناس عتیقه محلی

بهترین سوغاتی تایلند برای افراد مسن یا مجموعه داران، ظروف تایلندی بنجارنگ (Benjarong) است. Benjarong ظرف چینی مشهور پنج رنگ است که متعلق به دوره Rattanakosin می‌باشد. محصولات Benjarong دارای جزئیات فراوان، زیبا، جذاب و باشکوه هستند. یک دست کاسه سنگی یکی دیگر از صنایع دستی پر جزئیات است که تمامی مراحل ساخت آن به صورت دستی صورت می‌گیرد. این ظروف نیز از جمله صنایع دستی سبک تایلندی هستند که در طراحی داخلی به کار می‌روند.

مجسمه‌های توک توک کوچک

تاکسی‌های توک توک یکی از شناخته شده‌ترین وسایل حمل و نقل در تور بانکوک هستند. این تاکسی‌ها که برگرفته از Rickshaw قدیمی و سنتی مربوط به جنگ جهانی دوم هستند، درحقیقت همان rickshaw است اما با یک موتو کوچک. یک مدل کوچک از این توک توک ها یکی از وسایلی است که حتما باید در تور تایلند خریداری کنید زیرا برای دکور بسیار عالی هستند.

محصولات ابریشمی

ابریشم تایلند یکی از بهترین پارچه‌های جهان است. این ابریشم دارای ویژگی‌های متمایزی است که کاملا با نوع چینی، هندی و ایتالیایی آن متفاوت هستند. با توجه به ارزش و اعتبار بالایی که ابریشم تایلندی در تمام دنیا دارد، ابریشم می‌تواند بهترین سوغاتی تایلند باشد.

سوس و ادویه

تایلند به غذا های خوشمزه و لذیذاش معروف است، از این رو در طول سفر با تور تایلند همه عاشق نوع ادویه و سوس غذا ها خوشمزه تایلند می شوند. سوس و ادویه تایلندی اولین سوغاتی است که مشتاقان غذا آن را از دست نمی دهند. سوس تند و ادویه های مخصوص تایلند را تقریبا در همه جای تایلند می توانید پیدا کنید. پس از خرید در بسته بندی این نوع سوغاتی دقت کنید تا در راه برگشت مشکلی پیش نیاید

فیل های چوبی

فیل سواری در تایلند ختما از خاطرات بسیار هیجان انگیز و متفاوت شما در طول سفر با تور تایلند خواهد بود، یاد این خاطره را با خود به خانه ببرید! فیل نماد خوش شانسی و از سوغاتی های سر شناس تایلند برای خرید است. به شما شکلات فیلی تایلند را پیشنهاد می کنیم و اگر شکلات چیزی نیست که دوست داشته باشید، می توانید از وسایل فیلی دیگری  نظیر مجسمه های فیل که در همه سایز از جنس فلز، چوب و سفال موجود هستند خریداری کنید. اگر از خرید مجسمه هم بیزارید، نگران نباشید برای گرفتن فیل تایلندی گزینه های زیادی دارید، کیف های رنگی زیبا با طرحی زیبا از فیل بر روی آن می تواند سوغاتی زیبای بعدی شما در طول سفر به تایلند باشد.

محصولات ماساژ

سفر به تایلند، جزیره لبخند ها بدون ماساژ و ریلکس کردن کامل نخواهد شد. فراموش نکنید که از محصولا ماساژ حتما تهیه کنید تا پس از بازگشت به خانه از آنها استفاده کنید. این محصولا می تواند شامل روغن نارگیل، شمع های عطری و گیاهان روغنی ببی نظیر باشد و یا دوست داشته باشید از صابون های مخصوص تایلند، اسکراب بدن و .... بخرید و بع عنوان سوغاتی به عزیزانتان هدیه دهید.

چتر تایلندی

از دیگر سوغاتی منحصر به فرد و جالب کشور تایلند به ویژه بانکوک، چترهای صاف و رنگی است که اکثر گردشگران تایلند آن را می شناسند. این چترها در رنگ بندی های متنوع و زیبا و از درخت توت، پنبه، بامبو و گاهی ابریشم ساخته می شود. این چترها بیشتر از اینکه زیر باران استفاده شوند، برای تزیینات دکوراسیون و طراحی های داخلی مورد استفاده قرار می گیرند.

6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O