بیمه مسافرتی چیست؟

هرساله هزاران نفر به خارج از کشور مسافرت می کنند و در حالیکه اکثر آنان از مزایای بیمه مسافرتی بهره مند هستند، عده کمی از آنان می توانند از خدمات بیمه ای مناسب در زمان نیاز و ضرورت استفاده نمایند. بسیاری از آنها ناگزیرند هزینه های گزافی را به هنگام بروز حادثه یا بیماری در مراکز درمانی پرداخت نمایند. بیمه مسافرتی سامان در اقدامی جدید، به گونه ای طراحی شده است تا به هنگام بروز حادثه در هر نقطه ای از جهان خدمات مندرج در جداول تعهدات را در کوتاهترین زمان ممکن به بیمه شده ارائه دهد.

این بیمه نامه، هزینه های پزشکی و برخی دیگر از خساراتی که ممکن است برای مسافر در حین سفر اتفاق بیافتد را به بهترین وجه تحت پوشش قرار می دهد.

مزایای بیمه نامه مسافرتی سامان:

هزینه های پزشکی و بستری در بیمارستان در خارج از کشور
  جابجایی یا بازگرداندن بیمه شده به کشور در طول مدت سفردر صورت بروز بیماری یا وقوع حادثه
  پرداخت هزینه فوریت های دندانپزشکی
  بازگشت اعضای بلافصل خانواده همراه بیمه شده به کشور
  سفر اضطراری یکی از اعضای بلافصل خانواده
  بازگرداندن جسد متوفی
  مساعدت حقوقی
  سرقت و یا مفقود شدن گذرنامه، گواهینامه رانندگی و شناسنامه در خارج از کشور
  بازگرداندن کودکانی که بی سرپرست مانده اند
  ارسال پیام ها و اطلاعات مراجع درمانی در مواقع اضطراری
  بازگشت اضطراری به کشور به دلیل فوت یکی از اعضای نزدیک خانواده
  جبران خسارت تأخیر در رسیدن چمدان ها
  جبران خسارت مفقود شدن چمدان های تحویل شده
  امداد رسانی دریافتن و ارسال بار و ملزومات شخصی
  پوشش تاخیر در حرکت

طرح زيارتی بيمه مسافرتی سامان؛ حامی مسافران و زائران عتبات عاليات:

به خاطر گسترش روز افزون سفرهای زیارتی به عتبات عالیات و امکان متبرکه، بيمه مسافرتي سامان، طرح مخصوص زیارتی را با در نظر گرفتن پوشش ها و نیاز های مخصوص این گروه از مسافرين و با توجه به شرایط خاص منطقه خاورميانه، ارائه نموده است.
با توجه به اين که متاسفانه کشورهای عراق و سوریه در حال حاضر درگیر جنگ داخلی هستند، جدي ترين خطری که مسافرین به این کشور ها را تهدید می کند، فوت و حوادث بر اثر اقدامات تروریستی و همچنین جنگ و شورش می باشد.
طرح زیارتی بیمه مسافرتی سامان، این خطرات را در کشورهای عراق، سوریه و عربستان سعودی تحت پوشش قرار می دهد؛ اين در حالیست که در همه بیمه نامه های مسافرتی، خطرات ذکر شده بخشي از موارد خارج از پوشش و جزء استثنائات بيمه می باشند.



 پرداخت هزینه های پزشکی و بستری در بیمارستان در خارج از کشور:

هزینه های بستری در بیمارستان، جراحی، معاینات پزشکی و دارو های تجویز شده از جانب پزشک در صورت بروز بیماری یا صدمات جسمانی بیمه شده در خارج از کشور ایران، پرداخت می شوند.
همچنین به منظور ارائه خدمات مناسب به بیمه شده در خارج از کشور، نحوه ارائه خدمات مذکور از طریق تماس تلفنی با پزشکان معالج کنترل می شوند.

  جابجایی یا بازگرداندن بیمه شده به کشور در طول مدت سفردر صورت بروز بیماری یا وقوع حادثه:

در صورت بروز حادثه یا بیماری ناگهانی بیمه شده، انتقال وی به یک مرکز درمانی مجهز و یا بازگرداندن وی به کشور محل اقامت خود صورت خواهد گرفت.
با توجه به موقعیت و یا وخامت حال بیمه شده، ممکن است بیمه شده به نزدیک ترین مرکز درمانی به وسیله آمبولانس و یا سایر وسایل نقلیه انتقال یافته و یا در شرایط حادتر به کشورش بازگردانیده شود.

  پرداخت هزینه فوریت های دندانپزشکی:

هزینه فوریت های دندانپزشکی شامل ( معالجه دندان درد، درمان عفونت و کشیدن دندان) تحت پوشش این بیمه نامه می باشد.

  بازگشت اعضای بلافصل خانواده همراه بیمه شده به کشور:

در صورتی که بیمه شده نیازمند بستری شدن به مدت بیش از ۱۰ روز در بیمارستان باشد، هزینه بازگشت یکی از اعضای بلافصل خانواده وی به کشور محل اقامت در صورتیکه قادر به استفاده از وسیله اصلی سفر خود نباشد، پرداخت خواهد گردید.

  سفر اضطراری یکی از اعضای بلافصل خانواده:

در صورتیکه بیمه شده به علت حوادث و یا بیماری مشمول این بیمه نامه، بیشتر از ۱۰ روز در بیمارستان بستری شود، هزینه سفر یکی از اعضای بلافصل خانواده وی را از کشور محل اقامت بیمه شده که شامل هزینه رفت و برگشت و مخارج اقامت وی می باشد، تامین خواهد گردید.

پرداخت هزینه فوریت های پزشکی:

کلیه هزینه های بستری در بیمارستان ، جراحی ، معاینات پزشکی و دارو های تجویز شده از جانب پزشک در صورت بروز بیماری یا صدمات جسمانی بیمه شده در خارج از کشور ایران ، تاسقف مندرح در بیمه نامه در کلیه کشورهای  جهان پرداخت می شوند.

جبران هزینه خریدهای ضروری در صورت گم شدن و یا تاخیر در رسیدن چمدان:

کلیه هزینه های متحمل شده مربوط به خریدهای ضروری البسه و لوازم بهداشتی تا سقف موجود در بیمه نامه پرداخت میشوند.

پوشش هزینه های ناشی از توقف سفر :

کلیه هزینه های ناشی از توقف سفر ، از دست دادن پرواز های ارتباطی خارج از کشور و یا سرقت لوازم الکترونیکی بیمه گذار تا سقف تعهدات موجود در بیمه نامه جبران خواهد گردید.

ارائه خدمات در صورت مفقود شدن مدارک شناسایی در خارج از کشور:

 در صورت مفقود شدن گذرنامه ، گواهینامه رانندگی و شناسنامه بیمه گذار در خارج از کشور ، شرکت کمک رسان علاوه بر ارائه  اطلاعات لازم مبنی بر طی مراحل اداری ، هزینه های جابجایی و صدور المثنی آنها را نیز تاسقف مندرج در بیمه نامه تقبل خواهد نمود.



نکات قابل توجه:

در بیمه نامه مسافرتی سامان تاریخ شروع پوشش بیمه نامه پس از خروج بیمه گذار از کشور بوده و با بازگشت وی به ایران خاتمه می یابد.

اعتبار بیمه نامهخ مسافرتی حداکثر92 روز می باشد.

در بیمه نامه های 6 ماهه  و یک ساله ،کلیه سفرهای کمتر از 92 روز بیمه گذار ، در مدت اعتبار بیمه نامه تحت پوشش خواهند بود.

6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O