تورهای ویتنام
تورهای ویتنام






Ascending Dragon یا همان «اژدهای صعودکننده»، نامی است که سرزمین «ویتنام» به آن شهرت دارد.

ویتنام با جمعیت بیش از 100 میلیون نفر، پانزدهمین کشور پرجمعیت دنیاست! 

روی نقشه جغرافیا، ویتنام کشوری باریک و به شکل S است. از شمال با کشور «چین»، از جنوب غربی با «خلیج تایلند» و از غرب با «کامبوج» و «لائوس» همسایه است و یک خط ساحلی به طول تقریبی 1600 کیلومتر، بر شرق آن قرار گرفته است.

پایتخت ویتنام، Hanoi و واحد پول رسمی آن Dong است. 

«ویتنامی»، زبان رسمی کشور است. گرچه ویتنامی شاخه ای از زبان استرالیایی است اما تاثیر عمیقی از زبان چینی را در آن می‌توان مشاهده کرد.

ویتنام به عنوان یک کشور کمونیستی، مذهب رسمی ندارد. مردم برای عبادت کاملا آزاد هستند و در صورت تمایل از Three Teachings (سه آموزه کنفسیوس، تائوئیسم و بودیسم) پیروی می‌کنند.









Halong Bay
یکی از بهترین مناظر در ویتنام است. این خلیج زیبا در 182 کیلومتری شرق هانوی قرار گرفته و یکی از تحسین برانگیز‌ترین مقاصد گردشگری این کشور به شمار می‌رود.

Ti Top Islands و Sung Sot Cave از بهترین مکان های تفریحی خلیج هالونگ هستند.

Cat Ba Island بزرگ ترین جزیره هالونگ است. این جزیره زیبا بهترین مکان برای ورزش های آبی مثل غواصی، کایاک سواری و... است. اگر اهل تفریحات آبی هم نباشید، پیاده‌روی، غارنوردی، صخره‌نوردی، و... میتوانند گزینه‌های خوبی برای لذت‌بردن از سفر باشند. هم چنین برای استفاده از سواحل بکر نیاز به پرداخت هزینه‌ای نیست!










Temple of Literature یا همان «معبد کنفسیوس» بهترین گزینه برای علاقه‌مندان به تاریخ و معماری است. درست است که این معبد کهن در هانوی قرار گرفته اما گردشگران هم چنان ترجیح می‌دهند آن را به نام Saigon شناخته و دیدار از آن را به دیگران پیشنهاد دهند. بهترین زمان بازدید از این جاذبه تاریخی، بین May و November است که سرسبزی منطقه بسیار چشم نواز می‌شود. 

عبور از Cu Chi Tunnels یکی از اتفاقات هیجان انگیز سفر به ویتنام است. در دهه 1940 این تونل ها برای اهداف ارتباطی جنگی حفر شدند. طول این تونل مارپیچی، چیزی در حدود 250 کیلومتر است که تعداد زیادی مسیر و شاخه، درهای مخفی و انبارهای اسلحه دارد! شاید جالب ترین نکته این جاذبه مرموز، رسیدن تا مرزهای کامبوج باشد! بازدید از این تونل‌ها هزینه ای ندارد. 

برای دیدن جنگل حرا درMinh  ، منطقه حفاظت شده Cau Mau و بازار شناور Phong Die و Cai Rang میتوانید به Can Tho نیز سری بزنید. 
 

Thang Long در سال 2010 به عنوان میراث جهانی یونسکو به دنیا معرفی شد. این قلعه تاریخی که قدمت آن به حداقل 13 قرن پیش برمی‌گردد، تا سال‌ها مرکز سیاسی مهم ویتنام بود. بازدید از این بنای باشکوه و کهن برای هر گردشگر، می‌تواند تجربه‌ای خاص باشد.








Sapa Countryside روستای پلکانی زیبا، Ba Be National Park با دریاچه های زیبای به‌هم پیوسته، The Perfume River با بوی خوش شگفت‌انگیز خود و شهر ساحلی Da Nang از دیگر مناطق گردشگری مهم ویتنام به‌ شمار می‌آیند. 









در کنار جاذبه های طبیعی ویتنام، فعالیت‌ها و رویدادهای فرهنگی خاصی، هر ساله گردشگران را برای سفر به این سرزمین ترغیب می‌کند.

اگر قصد سفر به ویتنام را دارید، «سال نو ویتنامی» یکی از بهترین زمان ها برای رفتن به این کشور است. The Lantern Festival (جشنواره فانوس) به مدت 7 روز برگزار می‌شود. جاده و پل Hoi سراسر فانوس است و نور آن ها منظره‌ای باشکوه به وجود می‌آورد. دیدن این مناظر زیبا روی قایق، زیبایی آن را دوچندان می‌کند. 








غذاهای ویتنامی، ترکیبی از سبک غذایی چین و
تایلند است. محصولات دریایی، میوه و سبزیجات، در برنامه غذایی مردم نقش مهمی دارند. 

«برنج» غذای اصلی مردم ویتنام است. Pho (سوپ رشته با آب مرغ، گوشت یا گاو که معمولا با ریحان و گشنیز، آبلیمو، جوانه و فلفل قرمز سرو می‌شود)، Cha Gio (نوعی اسپرینگ رول)، و Nuoc Mam ( سس ماهی تخمیر شده)، در کنار برنج مصرف می‌شوند.
 

Sriracha نوعی سس از فلفل قرمز رسیده است که همراه با سیر به صورت خمیری روان درآمده و در بطری هایی نگهداری می‌شود. این سس در آمریکا طرفداران زیادی دارد و اغلب همراه با هات داگ، همبرگر، پاستا، پیتزا و Chow Mein خورده می‌شود. 

ویتنامی ها با الهام از فرهنگ فرانسه، تعداد زیادی کافه‌های خیابانی دارند. قهوه از نوشیدنی‌های محبوب در این کشور است که به گردشگران توصیه می‌شود حتما Ca Phe Trung یا Egg Coffee و Giang را در کافه های شهر امتحان کنند. مواد تشکیل‌دهنده این قهوه، روبوستا، زرده تخم‌مرغ و شیر غلیظ است. 

زنان و مردان ویتنامی در کنار هم از صبح زود تا اوایل غروب سخت کار کرده و در ساعات گرم ظهر استراحت می کنند. 

پوشش مردم ویتنام در شهرها اغلب به شکل اروپایی و در روستاها به صورت بلوز و شلوار است. Ao Dai نوعی پوشش سنتی ست که شامل تونیکی بلند و چاک‌دار به همراه شلوار می‌باشد.

صادرات عمده ویتنام شامل نفت خام، غذاهای دریایی، برنج، کفش، محصولات چوبی، لوازم الکترونیکی، قهوه و پوشاک است. 





برای سفر به شرق آسیا همراه شما هستیم

راه خیال سفر



6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O