تور کاپادوکیا
تور کاپادوکیا





حدود 4 میلیون سال پیش، فوران های آتشفشانی Anatolian (آناتولی مرکزی)، باعث شد تا چیزی که امروز به آن Cotton Castrls یا همان «قلعه‌های پنبه‌ای» می‌گویند، به وجود بیاید. 

Cappadocia ریشه ای فارسی به نام Katpaktukya دارد که به معنی «سزمین اسب‌های زیبا» است. این منطقه در قدیم به دلیل داشتن اسب‌های زیبا معروف بوده است. البته هنوز هم مردم محلی برای اسب‌ها ارزش زیادی قائل هستند و از آن ها به عنوان روش حمل و نقل جایگزین استفاده می‌کنند. 

کاپادوکیا مسافتی حدود 5000 کیلومتر دارد و در ارتفاعی بیش از 1000 متر قرار گرفته است.

سنگ های لانه زنبوری این منطقه که از فلات آناتولی برمی‌خیزند، در طول قرن‌ها برای پیشینه تاریخی این سرزمین جذاب بوده‌اند.

در کنار این مناظر چشم‌نواز، تعدادی شهر زیرزمینی نیز در کاپادوکیا وجود دارند که از طریق تونل‌هایی به هم متصل شده‌اند. بسیاری از این شهرها برای بازدید عموم باز هستند. 

کلیساهای صخره‌ای قرون وسطی که تعداد آن‌ها به حدود 600 می‌رسد، از جذابیت‌های دیگر این منطقه هستند. نقاشی های دیواری این کلیساها بعد از گذشت سال‌ها، رنگ و بافت خود راحفظ کرده و تنها تعدادی از چهره‌های نقاشی شده به دلیل ترس از چشم شیطان، توسط مردم محلی خرافاتی خراشیده شده‌اند!






Göreme، روستایی زیباست که مرکز اصلی توریستی منطقه محسوب می‌شود و یکی از معدود سکونتگاه‌های کاپادوکیا است که مردم هنوز در آن زندگی می‌کنند. 

«گورمه» نزدیک‌ترین محل به سایت پرتاب بالن است. در این منطقه بدون ماشین و حتی با دوچرخه نیز می‌توان به مکان‌های دیدنی رفت. این روستا یک موزه فضای باز نیز دارد که در سال 1985 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. 

مسیحیان در زمان حمله اعراب به گورمه رفته و در این روستا پنهان شده‌اند و اصطلاحا به آن You can not see here (شما نمی‌توانید اینجا را ببینید) می‌گفتند.

Çavuşin ، Uçhisar و Ürgüp نیز از دیگر مناطق دیدنی منطقه کاپادوکیا هستند. 

جشنواره موسیقی کاپادوکیا که معمولا یک هفته به طول می‌انجامد، در ساختمان های اطراف غار برگزار می‌شود. در این رویداد مهم گروه‌های کر و ارکستر مهارت‌های خود را به نمایش می‌گذارند. 

کاپادوکیا یکی از بزرگ‌ترین مناطق تولیدکننده انگور است و شراب سازی در آن سابقه طولانی دارد. تعدادی مغازه در آن هستند که به گردشگران اجازه می‌دهند انواع شراب که اغلب جوایز بین‌المللی کسب کرده‌اند، را امتحان کنند. 

صخره های باشکوه، حرکت بالن های زیبا در افق و گشت و گذرا در دشت های چشم نواز کاپادوکیا، تنها بخشی از لذت‌های سفر به این منطقه زیبا هستند.



6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O