ایروان
تور ایروان


میدان جمهوری ، میدان مرکزی و بیضی شکل شهر زیبای ایروان می باشد

میدان جمهوری ایروان بخشی از طرح اصلی سال ۱۹۲۴ شهر ایروان است توسط معمار آلکساندر تامانیان طراحی شد. این میدان با نام میدان لنین شناخته می‌شد. در سال ۱۹۴۰، مجسمه‌ای از لنین، رهبر اتحاد شوروی در ضلع جنوب‌غربی میدان جمهوری بنا شده بود که در سال ۱۹۹۰برداشته شد. ساعت برج ساختمان دولت در شهر مسکو ساخته و در ژوئیه سال ۱۹۴۱ به شهر ایروان انتقال داده شد. 

میدان جمهوری شهر ایروان با برج ساعت مکانی است که مراسم و ملاقات‌های مهمی از جمله رژه نظامی روز استقلال ارمنستان هر ساله در آن برگزار می‌شود.




کاسکاد ایروان، سازه ای مجلل، یکی دیگر از جاذبه های بسیار دیدنی شهر ایروان است. کاسکاد به صورت مجموعه ای پلکانی می باشد که ارتفاع آن 118 متر است. ساخت این بنا در سال 1971 شروع و در سال 1980 به پایان رسید.

کاسکاد، با چشم اندازی فوق العاده زیبا به شهر ایروان دلیل بازدید گردشگران در همه ی فصول سال است.

زیزرناکابرت، بنایی باارزش و مقدس برای یاد بود قربانیان نسل کشی ارمنی ها به دست ترکان عثمانی که در سال 1915 رخ داده بود ساخته شده است. این بنا در فراز دره هرازدان در پایتخت ارمنستان قرار دارد.

این مجسمه خیره کننده، بنا شده بر روی پیکر بزرگی است که تجسم  شخص از مفهوم ارمنستان می باشد.

این اثر واقع در پارک پیروزی، به جای تندیس ژوزف استالین شوروی بنا شده است.



این مکان های جذاب تنها جاذبه های این شهر نیستند. ایروان زیبا با اینکه شهری کوچک به حساب می آید جاذبه های بسیار زیاد و دیدنی ای مثل موزه های خاص، بناهای تاریخی، پارک های بکر و... دارد.

تست کردن شراب های خاص در مکانهای مجذوب کننده ی ارمنستان، یکی از تفریحات جالب و دوست داشتنی در سفر به این کشور است.



6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O