تور های باتومی
تور های باتومی



باتومی یا باطوم شهری ساحلی بر کرانه ی دریای سیاه و در کشور گرجستان است. 

باتومی دومین شهر بزرگ  گرجستان است که در کرانه ی جنوب غربی این کشور و در کنار دریای سیار قرار گرفته است. 

این شهر بندری در منطقه  نیمه گرمسیری  در دامنه رشته کوه های قفقاز قرار دارد. 

شهر باتومی مرکز جمهوری خود مختار آجارستان می باشد.

شاید برایتان جالب باشد که بخش بزگی از اقتصاد باتومی حول محور توریسم و قمار گردش میکند اما باتومی به نوبه خود بندری مهم و صنایعی مانند کشتی سازی و مواد غذایی فرآوری شده را داراست.






شهر باتومی بعد از بازسازی و طراحی مدرن و ساخت ساختمان های بلند کاملا متحول شد و بافت شهر قدیمی تاریخی قرن 19، کاملا مدرن شد.

حمل و نقل های هوایی این شهر از طریق فرودگاه بین المللی باتومی صورت میگیرد.

آب و هوای باتومی بسیار تحت تأثیر جریان های دریای سیاه بوده و در اکثر فصول بارش عمده ی باران بسیار عادی است و به همین دلیل باتومی مرطوب ترین شهر گرجستان است.

یکی از جذاب ترین و پر طرفدارترین جاذبه های باتومی باغ گیاه شناسی آن است که به مساحت 108 هکتار در منطقه ای به نام دماغه سبز در ساحل دریای سیاه قرار دارد و جزو بزرگترین باغ های گیاه شناسی دنیا است.







بلوار باتومی مسیری بی نظیر برای پیاده روی کنار ساحل است که قدمت آن به سال 1885 برمیگردد. طراح این بلوار معماری فرانسوی بوده است و از آنجایی ک یکی از جاذبه های مهم باتومی است در اطراف آن میتوانید کافه رستوران ها و مراکز دیدنی ای را مشاهده کنید.

یکی از دیدنی ترین قسمت های بوار باتومی بخش شمال شرقی است که چرخ فلکی بزرگ و همچنین مجسمه ی معروف و عاشقانه ی علی و نینو در این بخش قرار دارند.

مجسمه متحرک علی و نینو که نمادی از عشق و یکی از مهم ترین اثار برجسته ی گرجستان است که بسیاری از گردشگران را جذب خود میکند. این مجسمه در پارک زیبای میراکل، پشت چرخ و فلک معروف و در کنار اسکله باتومی قرار دارد .






پیازا باتومی یک میدانسرا با سبک ایتالیایی است که با ساختمان های مختلف احاطه شده و کافه هایی با فضای باز، هتلها و مراکز خرید بسیاری دارد. پیازا یکی از محبوب ترین مکانهای دیدنی باتومی است.

برج الفبا سازه ای بلند 130 متری در سواحل باتومی است. این بنا نمادیست از یکتایی و یگانگی خط گرجی و مردم گرجستان . این بنا هم چنین به شکل دی ان ای و مارپیچ دوتایی، طراحی شده است. برج الفبا توسط یک شرکت اسپانیای ساخته شده است.

موزه باستان شناسی باتومی ، برج ساعت چاچا ، میدان اروپا ، تله کابین ، چرخ و فلک باتومی ، ساعت نجومی و ... از دیگر جاذبه های باتومی هستند.







6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O