تور چین
تور چین







«چین»، با وسعتی حدود 5000 کیلومتر، کشوری بزرگ با مناظری متفاوت است.

چین، خانه یکی از قدیمی‌ترین تمدن های جهان (221 قبل از میلاد) است که در 20 سال اخیر به سرعت دچار تغییرات شده و به کشوری مدرن تبدیل شده است.

«پکن»، پایتخت و «یوآن» نیز واحد پول آن است. هم چنین زبان رسمی در چین، گویش استاندارد «ماندارین» است.

چین با 1.4 میلیارد نفر، بیش از هر کشوری در دنیا جمعیت دارد! اما تنها 1.3 مردم در شهر‌ها زندگی می‌کنند!





کوه های مرتفع (3/1 مساحت چین کوهستانی بوده و بلند ترین کوه جهان یعنی Everest در مرز این کشور با «نپال» قرار‌گرفته است)، بیابان های شنی و جنگل‌های انبوه، قلمرو اصلی این کشور پهناور هستند.

چین، هزاران رودخانه دارد. Yangtze (با 6300 کیلومتر طول، سومین رودخانه بزرگ جهان به‌شمار می‌رود) و Yellow River از مهم‌ترین آن‌ها هستند.

گونه ای از Panda در جنگل های مه آلود جنوب غربی چین زندگی می کند که نظیر آن، هیچ کجای دنیا یافت نمی‌شود. این پانداها «بامبو» می‌خورند و نزدیک توده های گیاهی همیشه سبز چوبی زندگی می‌کنند اما تنها 1600 پاندا از این گونه در طبیعت باقی مانده‌اند!




مردم چین نخستین افرادی بودند که از ابریشم، باروت،قطب‌نمای مغناطیسی، یشم، برنز، چوب و کاغذ استفاده کردند. هم‌چنین واژه «خوشنویسی» برای اولین بار در این کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

اخلاق، مهربانی و آموزش، از ارزش های مهم مردم چین هستند. آن ها کسب این آموزه‌ها را نزدیک به 3000 سال پیش، مدیون Kongfuzi (یا همان کنفسیوس) هستند.

چین، توسط دولتی قدرتمند اداره می‌شود. نیروی کار عظیم و هم‌چنین منابع طبیعی فراوان، باعث تغییرات اقتصادی در این کشور شده است. 

بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که قرن 21، «قرن چین» خواهد بود! حتی اگر این پیش‌بینی درست از آب درنیاید، تأثیر این کشور بر اکثر کشورهای جهان را نمی‌توان نادیده گرفت!







در سفر به سرزمین منظره‌ها همراه شما هستیم

راه خیال سفر




6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O