تور مالدیو
تور مالدیو




مالدیو‎ ‎کشوری جزیره‌ای درجنوب غربی ‎ ‎اقیانوس هند است  و پایتخت آن‎ ‎ماله‎ ‎است

جمعیت این کشور ۳۲۸ هزار ‏نفر و واحد پول آن‎ ‎روفیهاست‎. ‏

زبان رسمی مالدیو ‎ ‎دیوهی‎ ‎نام دارد که زبانی هندوار و پایی است و همانندی‌هایی با‎ ‎زبان سینهالی‎ ‎قدیم دارد. 

مردم آن از ‏قوم‎ ‎مالدیوی‎ ‎هستند که تبارشان به مردم‎ ‎سریلانکا‎ ‎و‎ ‎هند ( ‎آمیخته‎ ‎آریایی‎ ‎و‎ ‎دراویدی ) می‌رسد و رگه‌هایی از اعراب نیز در میان ‏آن‌ها وجود دارد. 

هم زبان و هم مردم آن با نام دیوِهی نامیده می‌شوند که واژه دیبـَجات و دیباجات که در فارسی و عربی در قدیم ‏برای مالدیو به کار می‌رفت نیز شکلی از همین واژه دیوهی است‎.‎

دین رسمی این کشور اسلام است و پیروی از دیگر ادیان در ملأ عام ممنوع و قابل پیگرد قانونی است. 

مالدیو در سال ۱۹۶۵ از ‏بریتانیا مستقل شد‎.‎




مالدیو هم از نظر جمعیت و هم مساحت کوچک‌ترین کشور قاره آسیا است. زمین‌های این کشور به طور میانگین ۱٫۵ متر از سطح ‏دریا ارتفاع دارند و بنابر این کم ‌ارتفاع‌ترین کشور جهان به‌شمار می‌آید. بلندترین نقطه این کشور تنها ۲٫۴ متر ارتفاع دارد. 

ماله، ‏پایتخت مالدیو ۱۰۴ هزار نفر جمعیت دارد و به طور سنتی محل اقامت شاه و تاج‌گذاری‌ها بود‎.‎

جزایر مالدیو از مکان‌های جذاب برای غواصان است و ایستگاه‌های‎ ‎غواصی‎ ‎زیادی در این جزایر وجود دارد‎.‎

دمای هوای مالدیو تحت تاثیر اقیانوس هند در تمام مدت سال بین ۲۴ تا ۳۳ درجه سانتیگراد متغیر می‌باشد. علی‌رغم وجود هوای شرجی نسبتاً بالا ، نسیم دریایی مداوم خنک باعث جابجا شدن هوا و تعدیل گرما می‌شود. فصول عمده این کشور را دو فصل خشک و بارانی تشکیل می‌دهند که فصل بارانی از اواخر آوریل تا اواخر اکتبر با باد و طوفان همراه می‌باشد.

سواحل زیبای مرجانی با ماهی های رنگارنگ  و مرداب های صاف و زلال و درختان نارگیل در جزایر جذاب مالدیو سفری فوق العاده را برای شما به ارمغان میاورد.




هتلها به همراه ویلاهای روی آب آن برای مسافرین خود امکانات کامل را فراهم می سازند، مراکز تفریحی برای کودکان در داخل هتلها فراهم است. غواصی و غواصی مخصوص کودکان، حباب سازی برای کودکان، شنا و کلک سواری بر روی کلک های چوبی، مسابقات قایق های بادبانی، اسکی روی آب و تماشای دلفین ها از جمله تفریحات این جزایر می باشند.

صنعت گردشگری مهمترین مبنع درآمد مالدیو است و برخی از جزایر مالدیو برای گردشگری اختصاص یافته‌اند. در این جزایر هتل‌هایی برای اقامت گردشگران ساخته شده که بیشتر کارمندان آن از مهاجران کشورهای همسایه هستند. گردشگران مستقیما از فرودگاه بین‌المللی ماله به این جزایر می‌آیند. لازم به ذكر است كه مردم عادی مالدیو ، ارتباط چندانی با گردشگران خارجی ندارند

جزایر مالدیو از مکان‌های جذاب برای جهانگردان و خاصه علاقه مندان به غواصي است و ایستگاه‌های غواصی زیادی در این جزایر وجود دارد.

غواصی در این کشور به اندازه ای مهم است که نخست وزیر مالدیو به هیات دولت دستور داد تا غواصی یاد بگیرند. البته فقط یکی از جنبه های این حرکت بحث گردشگری و جذب توریست آن بود چرا که در اصل غرق شدن مالدیو به دلیل ارتفاع کم این جمع الجزایر، پدیده بالا آمدن سطح آب اقیانوس ها و گرم شدن زمین آن را غرق خواهد کرد و اين واقعیتی است که به حقیقت خواهد پیوست





6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O