توربالی
توربالی



بالی جزیره خدایان ،بهشت افسانه‌ای و زیباترین جزیره اندونزی است که در گوشه‌ای از آن جا خوش کرده است

 بالی یکی از 17 هزار و 500 جزیره اندونزی است که در میان همسایگان خود به زیبایی می‌درخشد و سرسبزی و طبیعت آن با دیگر جزایر این کشور قابل مقایسه نیست. 

بالی بخشی از مثلث مرجانی است که بالاترین تنوع گونه‌های دریایی و صخره‌های مرجانی را در خود جای داده و چشم اندازهای دیدنی آن هر توریستی را بهت زده خواهد کرد.

جدای از طبیعت بی نظیر، بالی به واسطه معابد باستانی و کاخ‌های تاریخی‌اش مشهور است همچنین آتشفشان فعال و جنگل‌های وحشی آن ماجراجویان را از سراسر دنیا جذب کرده است. 





شما می‌توانید سواحل شن و ماسه سفید را در جنوب و ماسه‌های سیاه را در شمال و غرب این جزیره ببینید. 

جزیره بالی یک جزیره خاص است و به واسطه چشم اندازهای شگفت‌انگیزی که دارد هر لحظه آفریدگار این‌همه زیبایی را در ذهن متبلور می‌کند.

سفر شما به بالی ترکیبی از تفریحات آبی، جنگل نوردی و ماجراجویی در شگفتی‌های باستانی و طبیعی است و تمام این ویژگی‌ها باعث می‌شود نام این جزیره هر سال در مجلات سفر دنیا به عنوان محبوب‌ترین مقصد سفر ذکر شود. 


بالی یک جزیره پویا و در حال تغییر است. توسعه سریع اقتصادی بالی ناشی از حضور هزاران گردشگر در طول سال است اما این توسعه اقتصادی باعث از بین رفتن سحر و جادوی طبیعی اصیل جزیره نشده است.

در بالی هر دلاری که خرج می‌کنید ارزشش را دارد؛ این جزیره بهترین امکانات اقامتی، رستوران‌ها و چشمه‌های آب معدنی را با قیمت اندکی در اختیار توریست‌ها می‌گذارد.

مردم بالی پر جنب و جوش هستند و با توریست‌ها بسیار دوستانه برخورد می‌کنند. فرهنگ منحصر به فرد مردم محلی هم نشأت گرفته از طبیعت است و در جزیره‌ای چنین آرامش بخش نباید به هیچ وجه انتظار تنش داشت.

جزیره بالی دارای مساحت 5620 کیلومتر مربع است که از لحاظ کشاورزی خاک آن حاصلخیز بوده و در شمال و جنوب کوه های مرکزی آن مردم به کاشت برنج مشغول هستند.

این جزیره همچنین دارای کوه های اتشفشانی است که برخی فعال بوده و مشهورترین آنها گودانگ است که به مادر کوه‌ها معروف است.




بزرگترین شهر این جزیره که مرکز آن نیز می باشد دنپازار نام دارد که حدو چهارصد هزار نفر جمعیت دارد. 

جزیره بالی در موقعیتی قرار گرفته که جاوه بزرگترین جزیره اندونزی در سمت غرب و لومبوک در شزق آن قرار گرفته است.

آب و هوای بالی استوایی بوده که مانند سایر مناطق استوایی تغییرات آب و هوا در آن بسیار اندک است و در کل طول سال دمای آن بین 20 در جه در شب تا 33 درجه در روز تغییر میکند البته بین ماه های دسامبر تا پایان مارس هوا گرمتر بوده و رطوبت بیشتر است ولی از ماه ژوئن تا سپتامبر که زمستان بالی است بادهای سرئ از سمت اقیانوس ارام شروع به وزش میکند که باعث میشود دمای هوا ختک تر باشد که طبیعتاً باید تورسیت پذیرتر باشد.

هنرهای گوناگون همچون رقص، تندیسگری، نگارگری، چرمگری، فلزکاریو بویژه موسیقی سبک گامِلاندر این جزیره در سطح بسیار بالایی قرار دارند.

6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O