تور تایلند
تور تایلند



آژانس هواپیمایی راه خیال سفر

مجری مستقیم تورهای تایلند

شما می‌توانید پکیج‌های دلخواه خود را با بهترین خدمات و مناسب‌ترین قیمت‌ها از ما خریداری کنید








Thailand در قلب جنوب شرقی آسیا واقع شده است.

«تایلند» تا سال 1939 با نام Siam شناخته می‌شد و هم چنین تنها کشور در جنوب شرقی آسیا است که هرگز توسط یک قدرت اروپای تسخیر نشده است! از این رو به آن Land of the Free می‌گویند.

تایلند از شرق و شمال شرق با کشورهای «کامبوج» و «لائوس» و از سمت شمال غرب با «میانمار» همسایه است. دریای Andaman در غرب تایلند و Gulf of Thailand در جنوب آن قرار گرفته‌اند. بخش طولانی ای از جنوب کشور به «مالزی» متصل می‌شود که عموما پوشش جنگلی دارد. بخش شمالی کشور اغلب کوهستانی است.

وسعت تایلند برابر با کشور فرانسه است و جمعیتی در حدود 69 میلیون نفر دارد. 

Bangkok پایتخت تایلند را اصطلاحا Venice of the East (ونیز شرق) می‌نامند. مهم‌ترین دلیل این نامگذاری، وجود بیش از 83 کانال آبی در این شهر است. روزانه چیزی در حدود 10000 قایق از این کانال‌ها عبور می‌کنند. 

شهر بانکوک مهم ترین نماد معماری سبک بودایی است. مناره‌هایی با لایه‌های طلا، بتکده‌های زیبا با مجسمه های غول‌پیکر از بودا، مهم ترین نمادهای این سبک در تایلند هستند. 

حدود 90% مردم در تایلند طرفدار Buddhism بوده و تنها حدود 3 میلیون نفر مسلمان در مرز جنوبی و نزدیک به مالزی زندگی می‌کنند. 

دوران ابتدایی در تایلند 6 سال و دبیرستان نیز به همین شکل است اما هزینه 6 سال دوم را خانواده دانش‌آموزان پرداخت می‌کنند. پسرها از کلاس نهم آموزش نظامی نیز می‌بینند.








در بیشتر روزهای ماه May و September شاهد بارش باران درتایلند هستیم. آب و هوای مرطوب این منطقه باعث شده تا تنوع گیاهی و جانوری بالایی در آن به وجود آید. 

تایلند خانه یک دهم کل حیوانات و پرندگان جهان محسوب می‌شود. هم چنین پوشش جنگلی گسترده تایلند باعث شده تا این کشور خانه امنی برای حیواناتی چون ببر، فیل، گاو وحشی، پلنگ، تایپر مالایی، مار کبرا و تمساح باشد. بزرگ ترین the reticulated Python و King Cobra در تایلند زندگی می‌کنند. هم چنین کوچک‌ترین پستاندار جهان Bumblebee Bat و بزرگ ترین ماهی دنیا Whale Shark نیز در تایلند سکونت دارند!

Lotus (گل نیلوفر آبی)، گیاه موردعلاقه در تایلند است. این گل در سطح بالا رشد کرده و ریشه‌ای در گل و لای دارد. درواقع این کشور بزرگ ترین صادر کننده گل استوایی در جهان است! 

درختان گل‌دار و میوه های فراوان دیگری نیز در جنگل های انبوه تایلند یافت می‌شوند که برخی از آن‌ها مثل mysterious insect-eating picher plant (گیاه مرموز حشره‌خوار)، گوشت‌خوار هستند. 

کشاورزی و گردشگری از مهم‌ترین صنایع تایلند هستند. پرورش درخت توت و کرم ابریشم نیز یکی از مهم‌ترین مشاغل پردرآمد در این کشور است. ابریشم تولیدی در این حرفه، به کشورهای فرانسه و آمریکا صادر شده تا از آن لباس‌های فاخر تهیه شود.

هم چنین تایلند بزرگ ترین کشور صادرکننده برنج در دنیا است.






مکان‌های دیدنی زیادی در
تایلند هستند که دیدن آ‌ن‌ها می‌تواند برای هر بازدیدکننده‌ای تجربه ای به یادماندنی باشد.

Chiang Mai در شمال تایلند فرصتی خوشایند برای دوری از هیاهوی بانکوک است. در این منطقه مناظر کوهستانی زیبا و معابد قدیمی مثل Wat Phra Singh، Wat Chedi Luang و Doi Suthep را میتوان دید. Night markets (بازارهای شبانه) در چیانگ مای از قدیمی ترین و هم چنین پررونق‌ترین بازارهای شبانه در تایلند است. 

Khao Yai National Park یکی از قدیمی‌ترین و پربازدیدترین مکان‌های دیدنی تایلند است. سومین پارک ملی در کشور و یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های موسمی بکر در آسیاست. هم‌چنین خائو یای، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در این پارک زیبا، بیش از 30 مایل مسیر برای پیاده‌روی وجود داردکه برخی از این راه‌ها به آبشارهایی خیره‌کننده منتهی می‌شوند. حین پیاده روی در این جنگل باید مراقب حیوانات وحشی مثل فیل و خرس‌ها نیز باشید. 

Hat Yai در مرز مالزی یکی از توقفگاه‌های محبوب مسافرانی است که بین تایلند و مالزی در سفر هستند. هات یای، یک مرکز خرید بزرگ، بازار شبانهو هم چنین یک بازار شناور برای خرید خوراک محلی، معروف دارد. Phra Maha Chedi Tripob Trimongkol، معبد ساخته شده از فولاد ضدزنگ و Phra Buddha Mongkol Maharaj، مجسمه برجسته ای در پارک شهرداری، از دیگر دیدنی های شهر هستند. 

اگر مشتاق دیدن جاذبه‌های فرهنگی غنی هستید، حتما سری به Lampang بزنید! در این منطقه زیبا و پرجنب و جوش کالسکه‌هایی با اسب، غذاهای اصیل تایلندی و معابد کهن مثل Wat Phrathat Lampang Luang را می‌توان از نزدیک دید. آخر هفته‌ها بازارهای خیابانی رونق زیادی دارند. Ceramic Museum نیز جزو مکان‌های بازدیدی لمپانگ است. در چشمه های آب‌گرم طبیعی پارک ملی Chae Son می‌توانید تجربه پخت تخم‌مرغ را از نزدیک ببینید!







در کنار این جاذبه ها، حدود 1000 جزیره و ساحل چشم‌نوازی نیز هستند که دیدن آن‌ها برای هر گردشگری می‌تواند سراسر هیجان باشد. 


Phuket بزرگ ترین این جزایر با سواحل شنی و ورزش های های آبی متنوع، Koh Phi Phi با آب‌های شفاف، صخره‌های آهکی شیب‌دار و غارهای دریایی، Koh Sami با استراحتگاه‌های لوکس و دیدنی‌های فرهنگی، Koh Lanta با آرامش و اصالتی کم نظیر، Koh Tao با صخره های رنگارنگ خود که به جزیره غواصان نیز معروف است و هم چنین Koh Chang با جنگل و آبشارهای باطراوت و بکر خود، از بهترین مکان‌های دیدنی در تایلند هستند. 






تایلند نیز مانند اغلب کشورها، هر سال جشنواره‌هایی را برگزار می‌کند که در این جا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بخش عمده ای از جمعیت بانکوک و پوکت را چینی ها تشکیل می‌دهند. به همین خاطر Chinese New Year که به «جشنواره بهاره» نیز شهرت دارد، هر سال در January یا February برگزار می‌شود. قرمز رنگ خوش شانسی بوده و رژه، رقص اژدها و شیر، فانوس و مقدار زیادی خوراکی در خیابان ها، از جذابیت‌های این رسم کهن به‌شمار می‌روند.

Chiang Mai Flower Festival هر سال در هفته اول ماه February و در شهر Chiang Mai برگزار می‌شود. انواع گل رز (داماسک و سفید)، داودی، ارکیده و... را میتوان در این فستیوال مشاهده کرد. هم چنین رژه‌ای عظیم همراه با رقص و موسیقی سنتی از دیگر برنامه‌های این جشن بزرگ است. 

از قرن سیزدهم در آیین‌های مذهبی رسمی نو به‌وجود آمد. پاشیدن آب روی تصاویر بودا. این رسم نمادی از شستن اعمال بد سال گذشته و شروعی دوباره بود. Songkran (جشنواره آب) که در ماه April برگزار می‌شود. امروزه این آب با سطل ریخته می‌شود و همه خیس خواهند شد! یادتان باشد، آب در تایلند همواره مورد احترام است، خصوصا در معابد و مکان‌های مذهبی!

جشن قبل از شروع فصل کاشت را Boon Bang Fai می‌گویند. در طول این جشنواره، روستاییان از سراسر تایلند گردهم می‌آیند و به رقص و پایکوبی می‌پردازند. در این مراسم مردم موشک‌های خانگی درست کرده و مقدار زیادی شراب برنج میان افراد پخش می‌شود. در انتها موشک‌ها پرتاب شده و بر اساس ارتفاع و زیبایی بخار مسیر، مورد قضاوت قرار می‌گیرند. 

Phi Ta Khon یا «جشنواره ارواح» با پوشیدن لباس های شبح آلود، ماسک‌های وحشتناک و تکان دادن فانوس‌های چوبی شروع می‌شود. داستان این جشن مربوط به بودا و زمانی است که سفری طولانی داشته و او را مرده فرض می‌کردند! در مراجعت به تایلند جشن آن‌قدر بزرگ بوده که وی مجددا زنده می‌شود. 

جشنواره های دیگری چون Ubon Ratchathani Candle (شمع های حکاکی شده)، Mothers’ Day (تولد ملکه مادر و تجلیل از مادران و راهبان با غذا و هدیه)، Jay-Vegetarian (جشنواره گیاه‌خواری که طی 9 روز با قوانین خاصی مثل پرهیز از خوردن سیر، پیاز، الکل و...برگزار می‌شود)، Bang Fai Phaya (جشن گلوله های آتشین که روی رودخانه منظره ای زیبا خلق می‌کنند) و Lai Reua Fai (رژه قایق‌ها روی آب در پایان روزه بودایی) نیز هر سال در تایلند برگزار می‌شوند که شرکت در آن‌ها خالی از لطف نیست. 






فرهنگ غذایی تایلند بیشترین تأثیر را از
چین و هند گرفته است. اغلب غذاها تند و پرادویه هستند.

Tom yum goong (سوپ میگوی تند که عموما با برنج سفید بخارپز شده سرو می‌شود)، Som tum (سالاد پاپایای سبز تند که گاهی همراه با بادام زمینی، میگوی خشک یا خرچنگ شور خورده می‌شود)، Tom kha kai (مرغ در سوپ نارگیل که همراه با خامه، شیر نارگیل جهت تند شدن غذا ، برش های لیموترش و برنج سرو می‌شود)، Gaeng Daeng (کاری قرمز معطر با خمیر گوشت و شیر نارگیل )، Pad Thai (نودل سرخ شده به سبک تایلندی که با انواع محصولات دریایی سرو می‌شود)، Khao Pad (برنج سرخ شده با تخم‌مرغ و پیاز که با میگو، خرچنگ یا مرغ خورده می‌شود)، Gaeng keow wan curry (کاری مرغ سبز که رنگ خود را از فلفل سبز داخل غذا می‌گیرد)، Yum nua (سالاد گوشت گاو تند با سس سویا، زنجبیل، سس ماهی، سیر، روغن کنجد و شکر) و Kai pad med ma muang (مرغ سرخ شده با بادام هندی همراه با سس سویا و عسل که برای کودکان و افرادی که به تندی زیاد علاقه ندارند مناسب است)، از مهم‌ترین غذاهای تایلند به شمار می‌آیند.







چند نکته جالب و عجیب درباره تایلند که احتمالا نشنیده‌اید:

* رسم است که جوان‌ها در تایلند سر خود را پایین‌تر از افراد مسن نگه می‌دارند و کسی اجازه ندارد سر دیگری را لمس کند زیرا این کار توهین به مقدسات به حساب می‌آید.

* Kanchana Ketkaew که 39 سال دار، تنها زن تایلندی است که 2 رکورد گینس را از آن خود کرده است. یکی برای 33 روز زندگی با عقرب‌ها در یک محفظه شیشه‌ای و دیگری برای 3 دقیقه و 28 ثانیه نگهداشتن یک عنکبوت در دهان خود!

* پا گذاشتن روی هر نوع ارز تایلندی غیرقانونی است. 

* تعداد معابد در تایلند به حدود 35000 عدد می‌رسد.

* بزرگ ترین مجسمه بودای طلایی جهان در معبد Phra Phuttha Maha Suwana Patimakon قرار دارد که ارتفاع آن 15 فوت و وزن آن چیزی در حدود 5.5 تن است. 

* معبد Pra Prang Sam دارای یک بوفه وسیع برای میمون هاست که در آن حجم زیادی از گوشت، میوه، سبزیجات و حتی بستنی وجود دارد. مردم برای تشکر از میمون‌ها این خوراکی‌ها را برایشان به معبد می‌برند. 

* بدبوترین و در عین حال گران‌ترین میوه جهان، Durian در تایلند یافت می‌شود. هر عدد از این میوه که از لحاظ ظاهری شبیه به خربزه است، 100 دلار قیمت دارد اما به دلیل بوی نامطبوع اش، در بسیاری از مکان ها فروش آن ممنوع است!






بهترین های شرق آسیا را با ما تجربه کنید

راه خیال سفر




6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O