کلیسای جامع سنت ساوا

کلیسای جامع سنت ساوا از بزرگترین کلیساهای ارتدوکس در دنیاست . کلیسایی مجلل و بزرگ در شهر بلگراد که زیباییش همه را غافلگیر خواهد کرد . الکساندر در وکو و برانکو پشیچ دو معمار حرفه ای این سازه ی زیبا و عظیم هستند ! کلیسای جامع سنت ساوا توسط این دو در سال 1935 بنا شد و به دلیل جنگ جهانی دوم ساخت آن تا سال 1985 یه طول انجامیدفضای داخلی این کلیسای ارتدوکس توسط سنگ های صیقل خورده ی براق ساخته شده است که زیبایی خاصی را به فضا بخشیده . البته از سنگ های مرمر سفید و گرانیت برای درب ورودی کلیسا استفاده شده !! در کل این کلیسا شکوه و جلالی دارد و گنبد های طلایی اش این جلال را چندین هزار برابر کرده ، از طرفی این کلیسا در محله ای قرار گرفته که توسط پیاده رو های عریض ، حوض های زیبا و باغ های پوشیده از درختان سبز احاطه شده است کلیسای سنت ساوا با 18 صلیب ساخته شده از طلا و 49 ناقوس به نمادی آشنا در شهر تبدیل شده . از طرفی به دلیل موقعیت مکانی منحصر به فردش و قرار گرفتن در بلندی با ایستادن در آن جا میتوانید به سطح شهر و دریای زیبای آن مشرف باشید . 

ناگفته نماند ساوا نام شخصی است که کلیسای ارتدوکس صربستان را بنا نهاد و تاثیر چشم گیر و ارزشمندی در این کشور داشته است ، هزینه ی ساخت این بنا توسط خود مردم تامین شده . 

ساوا نخستین اسقف اعظم بنیان گذار اولین قانون کشور بوده است و همچنین صومعه هیلاندار در کوه آتوس توسط این شخص تاسیس شد ! در نهایت باید بگوئیم این کلیسای بزرگ و عظیم از زیباترین سازه های شهر بلگراد محسوب میشود و از شگفتی های شهر نیز محسوب میشود .

پس پیشنهاد میکنیم در سفر به شهر زیبا و رویایی بلگراد حتما از این مکان تاریخی دیدن کنید و در ارتفاعات آن جا از مناظر پیرامونی لذت ببرید . 

6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O