موزه ملی مالدیو

موزه ملی مالدیو

مالدیو از جمله کشورهای استعمار زده ای است که از هویت تاریخی آنچنانی برخوردار نیست این کشور در سال ۱۹۶۵ از بریتانیا استقلال یافت و از طرفی بیشتر جمعیت اش را مهاجران قدیمی تشکیل می دهند. از این رو موزه ملی مالدیو در تاریخ ۲۸ آوریل سال ۲۰۱۰ به منظور القا و تقویت حس وطن پرستی و ملی گرایی میان مردم مالدیو، تاسیس شد.

در این موزه اشیا مختلفی از سنگ های زینتی و قیمتی گرفته تا وسایل و ابزار امرار معاش انسان های دوران باستان، آثاری از دوران حکم فرمایان مسلمان و نگهداری می شود.

 

موزه ملی مالدیو که در مرکز پارک سلطان در شهر ماله واقع شده از مجموع دو ساختمان قدیمی و جدید تشکیل شده است، ساختمان قدیمی موزه که شامل سه طبقه می شود بخشی از کاخ سلطنتی مالدیو است که قدمت آن به قرن ۱۷ باز می گردد که دو طبقه از آن بر اثر آتش سوزی سال ۱۹۶۸ تخریب شده است. ساختمان جدید موزه که در کنار ساختمان قدیمی بنا شده است در سال ۲۰۱۰ توسط دولت چین طراحی و ساخته شد، محتوای ساختمان جدید موزه بیشتر شامل دست نوشته های قرآنی، و حکاکی ها تاریخی می باشد.

این موزه مکان بسیار مهیجی برای افراد علاقه مند به تاریخ است اما اگر علاقه ای هم به تاریخ ندارید حتما پیشنهاد می شود که چند ساعتی از وقت سفر خود را به بازدید از این موزه اختصاص دهید.

 

 

6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O