<pre><code class="language-html">&lt;meta http-equiv="Content-Language" content="fa"&gt;</code></pre>

پلاژهای بدروم


پلاژ توربا

روستای آرامی در ۵ کیلومتری بودروم است. از توربا که یک روستای شیرین و پرجنب و جوش با دریایی بسیار تمیز و شفاف و درختان همیشه سرسبز کاج و زیتون است میتوان از طریق دریا به دیدیم، میلت و پری انه (Priene ) تورهای تفریحی برگزار نمود.

پلاژ گول کوی

در ۱۳ کیلومتری شمال بوردوم واقع شده و با درختان کاج ، نارنگی و غیره که بوسه بر ساحل دریا می زنند یکی از مناطق خارق العاده این شهر است.

پلاژ گون دوغان

گردشگاه گون دوغان که زیبایی طبیعی خود را کاملا” حفظ کرده و دست کمتر انسانی به آن رسیده در ۱۸ کیلومتری بوردوم قرار داشته و باغات نارنگی آن مشهور است.

پلاژ یالی کاواک

این روستا که در ۱۸ کیلومتری بودروم قرار دارد در شمال غربی شبه جزیره واقع شده است. آسیابهای بادی، دریا، ماهی و نارنج آن بسیار مشهور است. یکی دیگر از ویژگیهای این روستا نیز پرورش مشهورترین ابرفروشان کشور است.

پلاژ گوموشلوک

یکی از قدیمی ترین واحدهای مسکونی شبه جزیره است. در این منطقه و در ناحیه ای که جزیره تاوشان را به زمین متصل میکند آثار باقیمانده از بندر قدیمی را می توان مشاهده نمود. گوموشلوک دریای تمیز و ماهی آن مشهور است با زیبایی های طبیعی خود بسیار جذاب است.

پلاژ قلعه قاضی

قلعه قاضی که با دریا و باغات نارنج محصور شده در ۲۳ کیلومتری بودروم واقع شده است و نام خود را از باقیمانده قلعه که نمونه جالبی از معماری دوره Helenisti است گرفته است.

پلاژ تورگوت رئیس

این روستا که نام خود را از دریانورد مشهور ترکیه بنام دریاسالار تورگوت رئیس گرفته پس از بودروم شلوغترین و پر جمعیت ترین منطقه مسکونی شبه جزیره است. این روستا که باغات نارنگی آن مشهور است یکی از مکانهایی است که زیبایی غروب آفتاب را به وضوح می توان مشاهده کرد.

پلاژ آک یارلار

این گردشگاه که دارای آب بسیار تمیز و ساحل شنی ایده آلی است، در ۱۳ کیلومتری بودروم قرار دارد. نام قدیمی آن Arhialla بوده و برای ورزش Sorf مکان بسیار مناسبی است.

پلاژ باغلا

دارای یکی از زیباترین گردشگاه و پلاژهای شبه جزیره است که در ۱۴ کیلومتری بوردوم واقع شده است و مکان مناسبی برای کمپ می باشد.

پلاژ آسپات

نام قدیمی آسپات که در ترانه های بسیار نیز آورده شده آسپارتوس(Aspartos) است. پس از باغلا و در منطقه مرتفع از ساحل دریا، آثار باقیمانده از تمدنهای مختلف عصر کلاسیک را می توان مشاهده نمود.

پلاژ اورتاکنت

اورتاکنت که آب دریای معتدل و باغات نارنگی خود شهرت یافته در ۱۴ کیلومتری بودروم قرار داشته و مناسبترین مکان برای مشاهده زندگی روستایی در منطقه بودروم است.

پلاژBitez

در ۱۰ کیلومتری بودروم قرار داشته و با باغات نارنگی که اراضی بین روستا و دریا را پوشانیده یکی از مناطق بسیار زیبایی است که رنگ سبز طبیعت و آبی دریا را در کنار هم به تماشا گذاشته است.

پلاژ کارا آوا (جزیره سیاه)

این جزیره که در ۶ کیلومتری بودروم قرار دارد با آب گرم شفابخش خود مشهور است. این آب از یک غار طبیعی سرازیر می شود و نیز گل حاصله از غار در درمان بسیاری از بیماریها موثر می باشد.

پلاژ آدابغازی (آکواریوم)

بواسطه شفافیت آب آن، نام آن را آکواریوم گذارده اند. در کناره این دریا و تا عمق ۳۰ متری می توان زیبایی های کف دریا را با چشم غیر مسلح تماشا کرد.

 

6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O