موزه روباز Mausoleion

بدروم یک شهر ساحلی توریستی و گردشگری در غرب ترکیه است و دارای تابستان معتدل و گرم و زمستان بارانی است و همچنین به علت حاصل خیزی خاک بدروم محصولاتی مانند حبوبات و سبزیجات ، زیتون، پرتغال ، نارنگی ، انجیر و لیمو  و .... می توان یافت.

زمانی که به تور بدروم می روید جاذبه های دیدنی و تاریخی زیادی می بینید و همچنین تفریحات آبی مانند، غواصی و تور کواد سافاری و ساحل لاکپشت و تور کشتی بدروم و  .... می توانید لذت ببرید. موزه روباز بدروم یکی از جاذبه های دیدنی و جالب می باشد.

موزه روباز بدروم اهمیت  تاریخی فراوانی دارد اگرچه امروزه به شکل خرابه ای از تاریخ درآمده اما قبل از زلزله آناتولی سالمتر بود و این زلزله باعث شد که به شکل این خرابه به نظر برسد و در لیست عجایب هفتگانه جهان بشمار رود.

یکی از علت های اهمیت موزه روباز مائوسلیوم به دلیل این است که مقبره مائوسلیوم که از شاهای کاریا بوده در این موزه قرار دارد و از همین جهت هم دارای ارزش تاریخی زیادی است و به یکی از جاذبه های گردشگری بدروم تبدیل گشته است.

طبق بررسی های انجام شده و اطلاعات کشف شده از موزه  سنگ‌های به‌کاررفته که در آرامگاه پادشاه مائوسلیوم  ، درساخت قلعه نیز استفاده شده که انگلیسی ها در زمان حفاری تعدادی از آنها در موزه بریتانیا قرار دادند.

6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O