جزیره کبوتر

کوش اداسی یکی از شهرهای توریستی کشور ترکیه است که با دیدنی های خیره کننده، هر ساله هزاران گردشگر را به خود جذب می کند. یکی از این مناطق دیدنی جزیره کبوتر می باشد که به عنوان یکی از اصلی ترین جاذبه های شهر کوش اداسی در کشور ترکیه به شمار می رود. این جزیره با درخشش بی همتای خود نماد وسمبل شهر کوش اداسی محسوب می شود. غروب خیره کننده در این جزیره چشم هر ببینده ای را به خود جلب می کند. در فصل مهاجرت، پرندگان به این جزیره کوچ می کنند به همین دلیل این منطقه را به جزیره کبوتر نام نهاده اند.

این جزیره در واقع یک شبه جزیره است که توسط مسیر باریکی به ساحل متصل می باشد. جزیره کبوتر نامی است که در دوره عثمانی به شهر داده شد و همچنین کوش اداسی به معنی جزیره پرندگان نیز در همان زمان به شهر اطلاق شد. این جزیره در دوره عثمانی به عنوان منطقه ای استراتژیک برای تامین امنیت سواحل از خطر حملات احتمالی از سمت دریا به منطقه ای نظامی تبدیل شده بود. قلعه ای که در این جزیره و بر روی تخته سنگی قرار دارد که به عنوان قلعه بیزانس یا قلعه دزدان دریایی شناخته می شود و علیه حمله دزدان دریایی از آن استفاده می کردند.

جزیره کبوتر بر خلاف کاربری قدیمی خود که جهت امور نظامی از آن استفاده می شد، هم اکنون به عنوان یک جزیره که به گردشگران این فرصت را می دهد تا در محیطی آرام و با آرامش تعطیلات خود را سپری کنند تبدیل شده است.

در مرزهای این جزیره شما می توانید به قایق رانی قایق های بادبانی بر روی دریای شفاف و شیشه ای کوش اداسی بنگرید و یا در کنار ساحل به شنا بپردازید و در رستوران های عالی بنشینید و از غذاهای دریایی  تهیه شده توسط بهترین و تازه ترین مواد اولیه لذت ببرید و با دیدی بسیار خوب از دریای اژه در این جزیره زیبا تعطیلاتی فراموش نشدنی را برای خود و خانواده تان رقم بزنید. دسترسی آسان به این جزیره به گونه ایست که با یک پیاده روی کوتاه در کنار ساحل می توان به این محل رفت زیرا جزیره درون شهر واقع شده و فاصله زیادی از مرکز شهر ندارد؛ علاوه بر آن می توان از ون هایی استفاده کرد که در جای جای شهر قرار دارند و فقط در مدت ۵ دقیقه گردشگران را به این جزیره می رسانند.

علاوه بر رستوران های سنتی ترکی و بین الملی موجود، در این جزیره و خط ساحلی، کافه های بسیار زیبایی نیز وجود دارد که انواع نوشیدنی ها را به گردشگران ارائه می دهند. این رستوران ها بر روی اسکله نیز قرار دارند و می توانند چشم اندازی عالی برای صرف ناهار یا شام را برای گردشگران فراهم کنند.

6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O