جزیره بیوک آدا استانبول

جزیره بیوک آدا استانبول

در اطراف استانبول چندین جزیره وجود دارد که رفتن به آن ها در تور استانبول خالی از لطف نیست و می تواند برای مسافران گردشی مفرح و بیادماندنی باشد . جزیره بیوک آدا استانبول (Büyükada Island Istanbul) یکی از جزایر موجود در اطراف این شهر است که در ادامه به معرفی آن پرداخته شده است با سفر آفرین همراه باشید .

درباره جزیره زیبای بیوک آدا در استانبول

جزیره بیوک آدا استانبول در میان آب های دریای مرمره واقع شده و با بیش از 5 کیلومتر مربع وسعت یکی از بزرگترین جزایر در اطراف استانبول می باشد . جزیره بیوک آدا دارای جاذبه های تاریخی و اماکن دیدنی متعددی است که با بازسازی و مرمت تا کنون حفظ و نگهداری شده اند . گردشگران در این جزیره که از جاذبه های گردشگری ترکیه به شمار می آید می توانند از محیط آرام و زیبا و هوای تمیز جزیره استفاده کنند و روزی عالی را پشت سر بگذارند . بر طبق سرشماری سال 2000 میلادی حدود 7300 نفر در این جزیره سکونت دارند که در فصل رونق گردشگری علی الخصوص فصل تابستان این رقم رشد زیادی دارد .


بیوک آدا ، بزرگترین جزیره استانبول

بیوک آدا با اماکن دیدنی و زیبائی های چشم نواز یکی از جزایر نه گانه پرنس و از جاذبه های گردشگری استانبول می باشد . این جزیره دارای خانه هایی ویلایی با باغچه های پر از گل و خیابان هایی تمیز است که برای گردشگران می تواند جذاب باشد . در جزیره بیوک آدا استانبول خبری از وسایل نقلیه موتوری نیست و مردم بومی و گردشگران تور استانبول برای تردد در این جزیره از دوچرخه و یا درشکه استفاده می کنند البته برخی نیز ترجیح می دهند با پیاده روی زوایا و گوشه های این جزیره را کشف کنند و قسمت های مختلف آن را ببینند .


در جزیره بیوک آدا چندین هتل ساخته شده که گردشگران برای اقامت در این جزیره می توانند از این آن ها استفاده کنند . اگر در فصل تابستان سفر به این جزیره می کنید ، می توانید از پلاژهایی که برای شنا کردن آماده شده است ، استفاده کنید . برای رفتن به این جزیره می توان از کشتی های موجود در سواحل بخش اروپائی و یا آسیائی استانبول استفاده کرد . در فصل تابستان اتوبوس های دریائی موجود در منطقه کاباتاش نیز ترتیب انتقال شما را به این جزایر را خواهد داد.

در جزیره Büyükada استانبول ترکیه کلیساهای تاریخی ، صومعه ها و عمارت های مختلفی وجود دارد که گردشگران می توانند از آن ها دیدن کنند . از جاهای تاریخی این جزیره می توان به مسجد حمیدیه ، کلیسای آییوس نیکولاس و الد گریک اشاره نمود که تا کنون پا بر جا مانده اند . بهترین مکان برای دیدن زیبایی های جزیره در یوجه تپه بلند ترین نقظه جزیره است . در این مکان که نوک قله کوه قرار گرفته و شیب تندی دارد ، کلیسای آیا یورگی واقع شده است . از اینجا مناظر فوق العاده ای از اطراف جزیره و همچنین استانبول را می توان تماشا کرد . کنار اسکله جزیره بیوک آدا پر از رستوران ها ، کافه ها ومغازه های مختلف است که برای صرف غذا مناسب هستند و منظره خوبی هم دارند .

6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O