شهر قدیمی ترمسوس

در فاصله 37 کیلومتری شمال شهر آنتالیا، خرابه های مربوط به شهر قدیمی ترمسوس قرار گرفته است . این شهر به دیلی اینکه دردامنه کوه واقع شده بود در طول تاریخ بارها از گزند حمله رومیان و یونانیان در اما مانده بود . امروزه می توانیید با بازدید از باقیمانده های این شهر قدیمی از منظره زیبای آن نیز در دامنه کوه لذت ببرید .

ترمسوس یکی از معدود شهرهای باستانی ترکیه است که به خوبی حفظ شده و باقی مانده است. شهر باستانی توسط سولیمس، یکی از اهالی پیسیدیه، بنا شده بود. اگرچه هیچ حقیقت مسلمی از ترمسوس و سولیمس در دست نیست، اما هومر در ایلیاد، نام آنان را در ارتباط با افسانه بلروفون ذکر می کند.
ترمسوس آمیزه ای بی بدیل از گونه های حیوانی و گیاهی نادر را در خود جای داده که در پارک ملی کوه گولوک تحت حفاظت قرار داده شده اند. ترمسوس زیر پوشش گیاهی انبوه منطقه پنهان شده و در احاطه جنگل های انبوه کاج قرار گرفته است. ترمسوس با طبیعت آرام و بکرش، فضایی متفاوت تر و تأثیرگذارتر نسبت به سایر شهرهای باستانی ترکیه دارد. سواحل آنتالیا هم از مراکز دیدنی کشور ترکیه میباشد.

مردم این شهر از طرف مجلس روم به عنوان دوست و متفق روم مورد قبول واقع شده وبه اهالی این شهر اجازه داده شد که قانون خویش را خودشان بنویسند. از آثار مهم باقیمانده در این شهر باستانی یک آمفی تئاتر به ظرفیت ۴۲۰۰ نفر مربوط به دوران هیلینیستیک است که بعدها در زمان روم نیز مورد مرمت وبازسازی قرار گرفت. سمت غربی آن باز، اطراف دیگر آن به صورت یک میدان بزرگ برای تجمع تجار و با دالانهایی احاطه شده است. یادبود قهرمانی هرئون سولیموس و معبد های کوچک و بزرگ آرتمیس، سالن ورزش، قلعه های نگهبانی و خرابه ها از دیگر آثار باقیمانده این شهر هستند که به جا مانده اند.
برای آنهایی که به پیاده روی علاقه مند هستند این جا فضایی بی نظیر است چون بالا رفتن از ویرانه های حفاری نشده ترمسوس آنتالیا کار دشواریِ و به سختی انجام میشه.

6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O