موزه خودرو

موزه خودرو » شهر تفلیس به عنوان یک شهر توریستی در کشور گرجستان سالانه میزبان هزاران گردشگر است. علاوه بر آثار باستانی، مناطق تفریحی، مراکز گردشگری، فروشگاه ها و مراکز خرید، دارای موزه های مختلفی نیز است که می تواند برای گردشگران جذاب باشد. از جمله این موزه ها می توان به موزه خودرو تفلیس اشاره کرد که محلی دارای انواع خودرو های قدیمی و کلاسیک به بهترین مکان برای عاشقان خودرو های کلاسیک و اشیای آنتیک تبدیل شده است. این موزه که یک موزه شخصی است و مالکش فردی به نام رزو چشویلی که یک کلکسیون دار خودرو می باشد و به مدت ۱۸ سال به خرید و جمع آوری خودرو های لوکس می پردازد. آقای چشویلی در سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفت تا این خودرو ها به نمایش عموم دربیاورد. او در حال حاضر به گسترش و توسعه مجموعه ی خود ادامه می دهد. در این موزه ۲۷ اتوموبیل و ۷ موتورسیکلت مربوط به دوران حکومت اتحاد جماهیر شوروی وجود دارد. موزه خودروی تفلیس به عنوان تنها موزه خودرو گرجستان و حتی کل منطقه قفقاز به طور ۲۴ ساعته مورد مراقبت قرار می گیرد. این حقیقت به کشور گرجستان این اجازه را می دهد تا با افتخار و با انگیزه برای جذب علاقه مندان به خودرو های کلاسیک نه تنها از خود کشور بلکه از سرتاسر دنیا تبلیغ کنند. از جمله اهداف این موزه به اشتراک گذاشتن تجربه ها و دانش بازدیدکنندگان درباره خودرو های کلاسیک و افزایش تعداد آن ها در این مجموعه است. یکی دیگر از فعالیت های این موزه اجاره دادن خودرو به علاقه مندان است. برای این منظور هر خودرو بسته به قیمت و ارزشش هزینه مختلفی برای اجاره دارد که آن نیز بسته به تعداد ساعات اجاره متفاوت است؛ به طور مثال یک خودرو معمولی چیزی در حدود ۱۵۰ لاری (واحد پول گرجستان) برای هر ساعت است و برای هر ساعت افزایش، ۵۰ لاری به قیمت مورد پرداخت افزوده می شود به طوری که برای ۶ ساعت اجاره این خودرو باید چیزی در حدود ۵۰۰ لاری پرداخت. خودرو های موجود در این موزه، اتومبیل های مربوط به دوران حکومت شوروی هستند؛ این در شرایطی است که امروزه مردم اجازه استفاده از این خودرو ها در خیابان ها ندارند اما چون قسمتی از تاریخ گرجستان به شمار می روند اجازه نمایش در این موزه به آن ها داده شده است. این خودرو ها به عنوان قسمتی از تاریخ این کشور و سبک زندگی مردم آن دوران برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب و دیدنی است. از جمله این اتوموبیل ها می توان به ZIL-۱۱۵ ،ZAZ-۹۶۵ ،Zhigulis-۰۱ و Zhigulis-۰۳ نام برد.

خودرو ی زره پوش با نام ZIL-۱۱۵ برای حمل افراد سیاسی مورد استفاده قرار می گرفت. از این خودرو تنها ۱۰۶ عدد در اتحاد جماهیر شوری وجود داشته که یکی از آن ها در موزه خودروی تفلیس نگهداری می شود.

موزه خودرو در خیابان قاهره ، شماره ۷۹ سنت ،شهر تفلیس قرار دارد و هر روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب به روی بازدیدکنندگان و علاقه مندان خودرو های لوکس باز است.

6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O