گنجینه های طلایی

در تفلیس، تعداد زیادی موزه وجود دارد که تک تک آنها ارزش صرف وقت و بازدید کامل را دارند. موزه ملی گرجستان که در خیابان سوم بولار «روستاولی» واقع شده است، نمایشگاه بسیار پرطرفداری از گنجینه های طلایی عتیقه را به نمایش می گذارد. اگر از دوستداران آثار هنری هستید، بهتر است سری به گالری ملی هنر در خیابان یازدهم بولار روستاولی بزنید. این گالری که در مجاورت کلیسای کاشوتی قرار دارد، محل برگزاری نمایشگاه دائمی شاهکارهای برجسته ترین هنرمندان گرجستانی، از جمله النه آخولدیانی، داویت کاکابادزه و لادوگر گودیاشویلی است.

در موزه هنرهای زیبای «شالوا آمیراناشویلی» در خیابان اول بولار به نام «لادو گودیاشویلی»، می توانید مجموعه ای از صنایع دستی و اشیاء عتیقه به جا مانده از عصر مفرغ یا عصر برنز و قرون وسطی را در کنار آثار هنری مدرن قرن بیستم ببینید. بازدید از موزه مردم شناسی که با فاصله ای کم از شهر قدیمی و در نزدیکی دریاچه لاک پشت واقع شده است، خالی از لطف نیست.

این موزه که در فضای باز قرار دارد، نمونه هایی از معماری محلی و صنایع دستی همه اقوام گرجستان را به نمایش می گذارد و اگر زمان کافی برای سفر به سراسر گرجستان نداشته باشید، بازدید از این موزه، اطلاعات نسبتا کاملی در مورد این کشور در اختیارتان قرار می دهد. در کنار این موزه، یک رستوران خوب به نام «راچیز اوبانی» قرار دارد که انواع غذاهای محلی لذیذ را سرو می کند.

6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O